اخبار داغ

با ابلاغ رسمی ستاد کل نیروهای مسلح؛

پایان دوره معافیت؛ سلام اجباری فوتبالیست‌ها به خدمت سربازی!

پایان دوره معافیت؛ سلام اجباری فوتبالیست‌ها به خدمت سربازی!
ستاد کل نیروهای مسلح با ابلاغ نامه‌ای به نظام وظیفه، معافیت بازیکنان لیگ برتری را پایان یافته اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ ستاد  کل نیروهای مسلح با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام وظیفه، طرح معافیت بازیکنان فوتبال را پایان‌یافته اعلام کرده. بر اساس این طرح که مصوب سال ۱۳۹۷ بوده و به مدت ۵ سال قابل اجراست، بازیکنان فوتبال، والیبال و بسکتبال فرصت این را داشتند که در سطح لیگ برتر تا ۲۸ سال و در سطح ملی تا ۳۰ سال دارای معافیت از اعزام به خدمت سربازی باشند.

بدین ترتیب بسیاری از بازیکنان موثر و ستاره‌های لیگ برتری و ملی‌پوش بدون مشکل خاصی تا سن ۳۰ سالگی به بازی در تیم‌های غیرنظامی پرطرفدار می‌پرداختند و حتی این اواخر درباره دعوت از برخی سربازان به تیم ملی آن هم پس از سن ۲۸ سالگی برای عدم مشمولیت، حواشی و ابهامات زیادی وجود داشت.

متن نامه فوق به شرح زیر است؛

" از: معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح

به: سردار رئیس محترم سازمان وظیفه عمومی فراجا

موضوع: توقف طرح تعویق اعزام به خدمت سربازی مشمولان ورزشکار حرفه‌ای رشته‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال

سلام علیکم؛ با صلوات بر حضرت محمد و آل محمد؛

با احترام در راستای تدبیر فرمانده کل قوا که در شماره پیروی فوق ابلاغ گردیده، طرح تعویق اعزام به خدمت مشمولان ورزشکار حرفه‌ای رشته‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال در سطح ملی 30 سال و لیگ برتر 28 سال تمام، از سال 1397 به صورت آزمایشی اجرا گردید. مهلت اجرای طرح فوق به اتمام رسید و ضرورتی برای تمدید آن نبوده و حسب دستور مقرر است طرح فوق از تاریخ ابلاغ متوقف گردد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به حسن اجرای مقررات اقدام لازم معمول و نتیجه را به این معاونت اعلام نمایند."

با این نامه مشخص شد که حالا بازیکنانی مثل میلاد سرلک، پیام نیازمند و هر سرباز - فوتبالیستی که ۲۸ یا ۳۰ سال را به پایام رسانده، از امروز به بعد برای فعالیت در فوتبال با مشکل مواجه شده و می‌بایست خود را به عنوان مشمول و سرباز به نظام وظیفه معرفی نماید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه