اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

جنایات در غزه نمایی آشکار از ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش

جنایات در غزه نمایی آشکار از ماهیت پلید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش
مواضع اروپا در مورد جنایاتی که در نوار غزه رخ می دهد به طور کلی شرم آور و ضعیف است و نشانگر ماهیت پلید رژیم‌ صهیونیستی و حامیان غربی‌اش است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نشان دهنده کذب و نفاق جهانی در خصوص مسائل حقوق بشری است و برخلاف تمامی کنوانسیون ها و معاهدات بین المللی، اقدامات اکثر کشورهای جهان غرب نسبت به رژیم صهیونیستی مغرضانه بوده و از ارتکاب قتل عام و مجازات غیرانسانی حمایت می کنند. 

این جنگ استانداردهای دوگانه را آشکار کرد و چهره واقعی غرب را نشان داد که وقتی صحبت از "اسرائیل" در منطقه می شود چشمان خود را بر جنایات می بندد و حتی طوری رفتار می کند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است و از ماشین جنگی اسرائیل حمایت مطلق می کند. کشورهای غربی در روز اول جنگ، پس از آنکه احساس کردند خطری برای بقای رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی وجود دارد، دست صهیونیست ها را بدون محدودیت و شرایط انتقام از مردم نوار غزه باز گذاشتند.

شکی نیست که مواضع اروپا در مورد جنایاتی که در نوار غزه رخ می دهد به طور کلی شرم آور و ضعیف است و نشانگر ماهیت پلید رژیم‌ صهیونیستی و حامیان غربی‌اش است که اگر حمایت‌ کشورهای غربی نبود، صهیونیست‌ها نمی‌توانستند در چنین حجمی دست به جنایت بزنند. برخی از اروپاییان به رژیم صهیونیستی این حق را می دهند که همه چیز را در نوار غزه بکشند تا انتقام رژيم صهیونیستی را بگیرند و برخی از آنها می گویند که از کمک رسانی به نوار غزه بدون توقف جنگ قبل از دستیابی به اهداف آن خجالت می کشند و برخی دیگر مانند انگلیس موضع اسرائیل را به طور کامل اتخاذ می کنند و حتی از "ارتش" اسرائیل برای کشتن بیشتر فلسطینی ها حمایت می کند.

همچنین این جنگ نشان داد که اکثریت کشورهای جهان از خود تصمیم یا موضعی ندارند، بلکه غالباً تابع موضع آمریکا هستند، حتی اگر موضوع مستلزم موضع انسان دوستانه باشد.

در این باره محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: غربی ها چه آمریکا و چه اروپایی ها با تدارک مهمات و تسلیحات بیشتر حمایت خود را از این رژیم اشغالگر نشان می دهند، در حالی که همیشه ادعای حقوق بشری می کردند، اما در این قضیه نشان دادند، چیزی که برایشان مطرح نیست حقوق بشر است.

وی افزود: می توان گفت که روح هیلتر در آلمان و سایر کشورها در بین حاکمان آنها بروز پیدا کرده، هیلتر فرد جنایت کاری بود ولی جنایتی که او کرد در مقایسه با جنایات رژيم صهیونیستی در قبال فلسطینیان زن و مرد هیچ است، ما هرگز شاهد صحنه هایی مثل بمباران های مکرر و بسیار مخرب رژیم صهیونیستی در غزه در این حد نبوده ایم، گرچه در گذشته هم رژیم صهیونیستی جنایات زیادی را مرتکب شده بود.

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی نیز پیشتر در اظهاراتی توهین‌آمیز، فلسطینیان را حیوان خطاب کرده بود؛ جمله‌ای که سایر مقام‌های غربی نیز به آن واکنش منفی نشان ندادند.

به گزارش دانا؛‌ حال این سوال مطرح است که «رژیم صهیونیستی» باید چند جنایت علیه بشریت مرتکب شود، چند کودک و زن را بکشد و چقدر خون بریزد تا اروپایی‌ها بگویند بس است؟

رسوایی که پس از این جنگ گریبانگیر جهان و بویژه اتحادیه اروپا خواهد شد، بسیار بزرگ و طنین انداز خواهد بود، دولت‌های غربی و رهبران اتحادیه اروپا ادعا می کنند که حامی حقوق بشر هستند، اما در عمل به سرزمین‌های اشغالی می‌روند تا از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطینی حمایت نمایند. باید توجه داشت که تاریخ کشورهای غربی از جنایات نژادپرستی، قتل‌عام، و کشتار مردمانی که تنها جرم آن‌ها بومی بودن و سرزمین داشتن است، پر است. پس از امروز، اروپا حق ندارد به حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه لبیک بگوید.

 

بیشتر بخوانید:

گستاخی رژیم صهیونیستی ریشه در حمایت های بی دریغ و کاملا جانبدارانه آمریکا دارد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه