اخبار داغ

اعضای تیم پاراآسیایی چه گفتند؟

پاپی: فقط به طلا فکر می‌کردم نه رکوردشکنی/ متقیان: باز هم دنبال رکوردشکنی هستم

پاپی: فقط به طلا فکر می‌کردم نه رکوردشکنی/ متقیان: باز هم دنبال رکوردشکنی هستم
ملی‌پوشان تیم‌های اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ اعضای کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های پاراآسیایی هانگ‌ژو پس از مسابقات خود و ثبت نتایج، به اظهارنظر پرداختند.

علی‌پور: با الگوی خودم رقابت کردم

امیرحسین علیپور که صبح امروز توانست اولین مدال طلای کاروان را در پرتاب وزنه کسب کند گفت: خدا را شکر امروز توانستم نخستین مدال طلای کاروان ایران را کسب کنم. از کسب این مدال خیلی خوشحالم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. باید تشکر کنم از مربیانم بخصوص استاد بهرامی که در این سال‌ها من را حمایت کردند تا بتوانم افتخار آفرینی کنم.

وی با بیان اینکه این مدال را تقدیم مردم عزیز ایران می‌کنم، گفت: با قهرمان پارالمپیک آقای مهدی اولاد که الگوی من هستتد رقابت داشتم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم رکورد خوبی بزنم.

علیپور درباره برنامه خود برای مسابقات پیش رو گفت: از این بعد به فکر مسابقات جهانی ژاپن در اردیبهشت سال آینده هستم و بعد از آن باید به افتخار آفرینی در پارالمپیک پاریس باشم. امیدوارم کمیته ملی پارالمپیک ما را تنها نگذارد و با حمایت های خود زمینه موفقیت ورزشکاران را مهیا کند.

وی گفت: باید از زحمات پدر و مادرم، فدراسیون جانبازان و کمیته ملی پارالمپیک و مربیان تشکر ویژه‌ای بخصوص آقای هادی زاده و مظلومی داشته باشم که من را حمایت کردند و خوشحالم که امروز توانستم جواب زحمات آنها را بدهیم.

اولاد: بعد از مصدومیت تمرکزم را از دست دادم

مهدی اولاد که صبح امروز پس از مصدومیت در پرتاب نخست با درد شدیدی از ناحیه قوزک پا روبه‌رو شد و به مدال نقره بسنده کرد گفت: رقابت جذابی بود. همه دیدند که قدرت جوان‌ها به پیرمردها می‌چربد (باخنده). به امیر حسین علیپور تبریک می‌گویم و با او بارها رقابت کرده‌ام. او زحمت زیادی کشید و خوشحالم که مدال طلا در کاروان ایران ماند.

اولاد اظهار داشت: در پرتاب اول از ناحیه قوزک پا دچار مصدومیت شدم ولی جای بهانه نیست. امیدوارم درد پایم بهتر شود و برای پرتاب دیسک دچار مشکل نشوم. باید دکتر براتی پایم را معاینه کنند چرا که درد دارم.

قهرمان پارالمپیک با اشاره به اینکه امیداور است که در پرتاب دیسک مدال طلا کسب کند، افزود: امروز هم خیلی سعی کردم طلا کسب کنم ولی پس از برخورد قوزک پایم با لبه تخته تمرکزم را از دست دادم و سعی کردم با تجربه‌ام جبران کنم ولی با اینکه بالای ۱۴ متر پرتاب داشتم خطا اعلام شد. در ادامه نتوانستم به هدفم برسم چون درد زیادی داشتم.

متقیان: باز هم دنبال رکوردشکنی هستم

هاشمیه متقیان پس از کسب مدال طلا در ماده پرتاب نیزه  کلاس F۵۶ گفت: خیلی خوشحالم که در سومین حضورم در بازی‌های پاراآسیایی توانستم سومین مدال طلای خودم را کسب کنم و بهترین خودم باشم.

وی عنوان کرد: با آمادگی بالایی در این‌ مسابقات حضور پیدا کردم و هدفم این بود که فقط مدال طلایم را حفظ کنم. امیدوارم در مسابقات جهانی توکیو که اردیبهشت ماه سال آینده در توکیو برگزار می‌شود ارتقای رکورد داشته باشم.

متقیان با اینکه رقیب اصلی‌ام از کشور چین بود‌، اظهار داشت: امروز با ۹ ورزشکار رقابت کردم و خداراشکر توانستم با  آمادگی بالایی که داشتم مدال طلا را کسب کنم. مطمئن باشید با ادامه این روند در مسابقات جهانی عملکرد بهتری خواهم داشت.

عبدالملکی: مسیر خیلی سختی را پشت سر گذاشتم

سارا عبدالملکی که صبح امروز در بخش کایاک زنان در کلاس KL۱ به مدال برنز رسید، گفت: مسیر سختی را طی کردم و مدالم را به تک تک مردم ایران، خانواده، مربیانم و همینطور همه کسانی که در فدراسیون برایم زحمت کشیدند، تقدیم می‌کنم. نمی‌توانم بگویم راهی که طی کردم، چقدر سخت بود و حالا بابت کسب این مدال بسیار خوشحالم.

او ادامه داد: بعد از کسب مدال برنز این رقابت‌ها می‌توانم بگویم که خیالم راحت شد. موضوعی که خیلی بیشتر خوشحالم می‌کند، این است که مدال اول کاروان را من گرفتم و این مسئله برایم لذت بخش است.

پاپی: فقط به طلا فکر می‌کردم نه رکوردشکنی

پرتابگر ملی‌پوش کشورمان پس کسب طلای پرتاب نیزه بازیهای پاراآسیایی هانگژو گفت: بعد از پشت سر گذاشتن مصدومیت سنگینی که داشتم، هدفم این بود که پس از بهبودی فقط به مدال طلا دست پیدا کنم.
وی افزود: دوست دارم مدالم را تقدیم مادر شهید رضایی کنم، چون زمانی که ایران بودم ایشان را دیدم و با اینکه این مادر را نمی‌شناختم، به من روحیه داد و همان جا تصمیم گرفتم اگر در چین مدال گرفتم، تقدیم ایشان کنم.

دارابیان: مدال طلایم را به کودکان شهدای غزه تقدیم می کنم

در ادامه عملکرد درخشان ملی‌پوشان پارادوومیدانی در روز نخست بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، دو مدال دیگر در پرتاب دیسک زنان کسب شد.
در این ماده و در کلاس F53، الناز دارابیان با رکورد 14.25 متر، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت.
دارابیان پس از کسب مدال طلای پرتاب دیسک گفت: مظلومیت مردم غزه و فلسطین بخصوص کودکانی که در بیمارستان المعدانی به شهادت رسیدند ما را داغدار کرد و من را محکوم می کنم.
وی افزود: امیدوارم با ادامه این روند در مسابقات جهانی و پارالمپیک پاریس باز هم به موفقیت برسیم.

کعب امیر: دست خدا روی شانه‌هایم بود و مدال نقره گرفتم

حنان کعب عمیر بعد از کسب مدال نقره پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: خداراشکر در کلاس f 53  توانستم مدال نقره بگیرم. سطح مسابقات بالا بود و خداراشکر توانستم سر بلند باشم.
وی در خصوص کسب مدال و اشک‌هایی که بعد از آن ریخت گفت: خیلی برایم سخت بود و اذیت شدم ولی توانستم موفق شوم چون خدا با من بود و دست خدا روی شانه هایم بود.
کعب عمیر در خصوص کسب سهمیه پارالمپیک پاریس عنوان کرد: حتماً سعی خودم را می‌کنم و  80 درصد شانس کسب سهمیه دارم.

ایزدیار: از عملکردم رضایت دارم

شاهین ایزدیار، دارنده مدال نقره ۵۰ متر آزاد S۱۰،  از عملکرد خود در این ماده در بازی های پاراآسیایی هانگژو رضایت دارد.
 سینا ضیغمی نژاد و ایزدیار در این ماده  روز دوشنبه به دو مدال طلا و نقره دیگر دست پیدا کردند. ضیغمی نژاد با ثبت زمان ۲۵.۷۴ در این ماده به مدال طلا رسید. ایزدیار با زمان ۲۵.۸۷ نقره ای شد و مدال برنز به آکیتو مینای از ژاپن با زمان ۲۵.۹۸ رسید.
ایزدیار اظهار داشت: در ۵۰ متر کرال سینه ۲۵ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه شنا کردم که بعد از رکورد اصلی‌ام که هفت سال قبل در ریو ثبت شد این بهترین رکوردم بود.
وی افزود: هر دو رکورد از مسابقات جاکارتا بهتر بود.  من در ۱۰۰ متر کرال سینه و خصوصا در ۱۰۰ متر کرال پشت شانس کسب مدال طلا را دارم چون ۱۰۰ متر کرال پشت فقط یک حریف از ازبکستان را پیش رو دارم . تمام تلاشم را خواهم کرد در این دو ماده طلایی شوم.

رضایی: ۴ نفر از بهترین‌ نفرات خود را به هانگژو نیاوردیم

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران بعد از پیروزی برابر تایلند می‌گوید تیم ملی والیبال نشسته ایران در یک نمایش خوب در کمتر از یک ساعت رقیب اول را در سه ست متوالی شکست داد.
هادی رضایی، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران پس از دیدار با تایلند گفت: «بازی اول همیشه سخت است. تا با شرایط سالن و آب و هوا هماهنگ شویم، زمان لازم است. ما تنها یک جلسه در این سالن تمرین داشتیم و فقط یک بازی تدارکاتی با چین را پشت سر گذاشتیم. ضمن اینکه با همه نفرات‌مان به هانگژو نیامده‌ایم و چهار نفر از بهترین‌های تیم در تهران برای پارالمپیک پاریس تمرین می‌کنند. در این مسابقه هم ترکیب اصلی را به زمین نفرستادم اما با این حال روندی که بچه‌ها طی کردند، راضی کننده بود و به اهدافی که داشتیم، رسیدیم.»
او ادامه داد: «برای ما سرگروهی مهم است و امروز از تمام نفرات به عنوان تمرین جهت آن بازی استفاده کردم.»
رضایی در مورد بازی فردا با قزاقستان هم گفت: «این بازی همیشه سخت است. ما چهار ماه قبل در فینال آسیا آنها را بردیم و مثل ما سهمیه المپیک گرفتند اما بچه‌ها پتانسیل برد را دارند . در ورزش ضمانت وجود ندارد اما من هیچ وقت نگران حریفان نیستم!»

پرتابگران مدال‌آور ایران: افتخار می کنیم پرچم ایران را به اهتزاز درآوردیم

در رقابت های پرتاب دیسک چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی امروز دوشنبه در رقابت کلاس ادغامی F51-52-53 ، علیرضا مختاری، اسدالله عظیمی و رشید مسجدی مدال‌های طلا و نقره و برنز را کسب کردند.
علیرضا مختاری پس از کسب مدال طلای این دوره از بازیها گفت: افتخار می کنم که به عنوان یک ایرانی و به خصوص یک اصفهانی توانستیم به ایران موفقیت برسم و پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورم. قطعا بدون حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک این موفقیت به دست نمی آمد.
اسدالله عظیمی که مدال نقره را به خود اختصاص داد در این مورد گفت: برای رسیدن به این موفقیت سختی های زیادی کشیدیم و همه کمک کردند تا نام و پرچم ایران سربلند و سرافراز باشد. از آنهایی که ما را مورد حمایت قرار دادند تشکر می کنم.
رشید مسجدی نیز که مدال برنز را از آن خود کرد تا سکوی این ماده کاملا ایرانی باشد، گفت: خدا را شاکر هستم که کمک کرد تا روز ماندگاری برای پارادوومیدانی ایران رقم بخورد و یک سکوی کاملا ایرانی را شاهد باشیم. از همه کسانی که حمایت کردند تشکر و قدردانی می کنم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه