اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

گام بلند مقاومت در مبارزات ضد صهیونیستی/ آیا موج تازه بیداری اسلامی در راه است؟

گام بلند مقاومت در مبارزات ضد صهیونیستی/ آیا موج تازه بیداری اسلامی در راه است؟
در حالی طوفان الاقصی جهان را دچار چالش و تحول کرده است که می تواند از آن به عنوان گام بلند مقاومت در مبارزات ضد صهیونیستی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عملیات طوفان الاقصی از سوی جریان های مقاومت فلسطینی را می توان یک جهش بزرگ در مبارزات ضد صهیونیستی در منطقه دانست به طوری که این عملیات مقدمه ای شد تا فلسطین از خط مبارزه با سنگ عبور کرده و در برابر دشمنی که دارای پیچیده‌ترین سلاح‌های نظامی است ایستاده و آن را به چالش بکشد.

مقاومت فلسطین به جهان ثابت کرد که تئوری‌های رزم کلاسیک را می‌توان به چالش کشید که اصل بسیار مهمی است، سلاح‌های دفاعی و تهاجمی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به چالش کشیده شده و این وضعیت چنان دشمن را دچار اختلال کرده است که به‌صورت دیوانه‌واری دست به کشتار مردم بی‌گناه غزه می‌زند.

این اما تاثیری است که طوفان الاقصی بر رژیم صهیونیستی تا بن دندان مسلح گذاشته است، چرا که بدون تردید، اقدام آفندی حماس و گروه های مقاومت فلسطینی بر کشورهای منطقه نیز تاثیر قابل توجهی گذاشت.

مردم کشورهایی همچون مصر و اردن که سیاست های خشک و مبتنی بر ارتش هایشان را از سوی حاکمان خود دریافت می کردند، امروز روزنه تازه ای از مبارزات را در مقابل خود می بینند.

شکست غیرقابل ترمیم و نوید موج تازه بیداری اسلامی

به نظر می رسد شکست مفتضحانه و غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی در منطقه می تواند نوید بخش موج تازه بیداری اسلامی در بین کشورهای مسلمان منطقه باشد. کشورهایی که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند، امروز شاهد آن هستند که شکاف عمیق در سیستم اطلاعاتی و نظامی این رژیم نامشروع، آن را به طور جدی به چالش کشیده است.

آنچه مقاومت فلسطینی در غزه رغم زد، دستاوردی بود که نه تنها برای ملت فلسطین، بلکه برای تمام جهان اسلامی بود، دستاوردی که اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی از این پس در منطقه همان ژست قبل را که اطلاعات نفوذ ناپذیر و توان نظامی غیر قابل شکست داشت را حفظ کند حالا دیگر رژیم صهیونیستی یک مهره نیمه جان برای ملت های منطقه است.

شکست رژیم صهیونیستی، در کنار دستاوردهای مهمی که برای کشورهای منطقه داشت، ایالات متحده آمریکا را به عنوان اصلی ترین حامی این رژیم دچار چالش کرده است.

کاخ سفید صدای خرد شدن استخوان های رژیم صهیونیستی را شنید، اما نمی خواهد حمایت های لابی صهیونیستی را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو از دست بدهد.

این در حالی است که شکست از جبهه مقاومت در گام بعدی، شکست سیاست های آمریکا در اکراین را به دنبال خواهد داشت و در چنین شرایطی است که مقاومت جهش بزرگی در به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی و هم پیمان اصلی آن آمریکا برداشته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه