اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از بیست و سومین روز عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه از 8000 نفر گذشت

آخرین اخبار از بیست و سومین روز عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه از 8000 نفر گذشت
سحرگاه یکشنبه در تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست و سومین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ده‌ها شهید و صدها مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد بیست و دومین روز  از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات وحشیانه خود علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه شنبه شب اعلام کرد که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون بیش از 8000 نفر در نوار غزه شهید شده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده است که از شروع عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون 310 نظامی اسرائیلی کشته شده است.

ارتش رژیم اسرائیل همچنین اعلام کرد که در طول این مدت 229 صهیونیست به اسارت مقاومت فلسطین در آمده است.

جوانان مقاوم همچنان به مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست به جنین در کرانه باختری ادامه می دهند و درگیری سخت و شدیدی میان آنها در جریان است.

منابع خبری همچنین از گسیل نیرو و تجهیزات ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک طمون در جنوب طوباس در کرانه باختری خبر دادند.

نظامیان صهیونیست همچنین اعضای یک خانواده فلسطینی را به زور و با تهدید سلاح مجبور به ترک خانه شان کرده تا آن را با بولدوزر تخریب کنند.

نظامیان رژیم اشغالگر لحظاتی پیش به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش بردند.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در اولین دقایق بامداد امروز اعلام کرد که با موشک هدایت شونده ضدزرهی کورنت، یک زره پوش ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

بنا به گفته گردان‌های القسام، در این عملیات، 13 نظامی صهیونیست که داخل این زره پوش بودند، هدف قرار گرفته‌اند. این عملیات در شرق منطقه شجاعیه غزه انجام شده است.

آغاز دور جدید حملات هوایی، زمینی و دریایی اشغالگران صهیونیست

حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف غزه به ویژه خانیونس از ساعاتی قبل مجدداً ازسرگرفته شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی علاوه بر از سرگیری حملات هوایی علیه نوار غزه، با آتش توپخانه خود و حملات سنگین به وسیله قایق‌های جنگی از سمت دریا، مناطق مختلف شهر غزه را هدف قرار داد.

تنها در یک نمونه از حملات هوایی اشغالگران صهیونیست علیه یک منزل مسکونی در خانیونس دست کم ۹ فلسطینی از جمله سه کودک به شهادت رسیده و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی ساعاتی قبل به محله‌های مختلف شهر طولکرم در شمال کرانه باختری یورش برده و تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.

این شبکه گزارش داد که درگیری‌های سنگینی در محورهای مختلف شهر جنین رخ داده و اشغالگران به منازل فعالان و اسرای فلسطینی در این منطقه یورش می‌برند.

در همین رابطه هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۳ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران در منطقه طمون واقع در جنوب طوباس در کرانه باختری زخمی شده اند. همچنین گزارش‌های منتشر شده از شهادت یک جوان فلسطینی در این منطقه حکایت دارد.

نظامیان صهیونیست مانع ورود خودروهای امدادرسان به منطقه بیت ریما در کرانه باختری برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های رام الله شدند.

اشغالگران صهیونیست علاوه بر این، خانه خانواده شهید حسن قطنانی در اردوگاه عسکر قدیم در نابلس را منفجر کردند. در جریان درگیری‌ها در این اردوگاه در شمال کرانه باختری یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست در شرق «رفح» در کمین مقاومت افتادند

منابع خبری گزارش دادند که عناصر پیاده نظام رژیم صهیونیستی در منطقه «صوفا» در شرق رفح در کمین مقاومت افتادند.

نظامیان صهیونیست بعد از درگیری شدید با نیروهای مبارز فلسطینی که سه ساعت به طول انجامید، مجبور به عقب نشینی از منطقه صوفا در شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه شدند.

70 درصد قربانیان جنایات اشغالگران در غزه، زن و کودک هستند

«مای الکیله» وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی جنایات بی‌شماری توسط ماشین کشتار خود علیه مردم ما در نوار غزه به راه انداخته و قطع کامل برق و همه خطوط ارتباطی مانع از رسیدن آمبولانس‌ها و گروه‌های امدادی به محل‌های بمباران و انتقال مجروحان می‌شود. همچنین ارتباط تیم‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و مراکز آمبولانس با یکدیگر کاملا مختل شده است. وضعیت انسانی در نوار غزه به اندازه‌ای وخیم است که نمی‌توان توصیف کرد و از زمان آغاز تجاوزات صهیونیست‌ها در 7 اکتبر تاکنون بیش از 8 هزار شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که 70 درصد آنها زن و کودک و سالمند هستند. همچنین نزدیک 20 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند و هنوز هزاران تن زیر آوار هستند.

 بازداشت بیش از 1590 نفر در کرانه باختری از شروع طوفان الاقصی

باشگاه اسرای فلسطینی امروز اعلام کرد که از ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون بیش از 1590 نفر توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری بازداشت شده است.

اختلاف بین سران صهیونیست بعد از انتقادات نتانیاهو شدت گرفت

اختلافات بین سران اسرائیلی  به خاطر شکست مفتضحانه این رژیم در برابر مقاومت فلسطین هر لحظه شدت می‌گیرد.

یائیر لاپید نخست وزیر سابق و رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در اظهاراتی عنوان کرد که نتانیاهو شب گذشته تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و در حالی که نظامیان اسرائیلی در حال جنگ علیه حماس و حزب الله در جنوب و شمال هستند، او بجای حمایت از این نظامیان، آن ها را سرزنش و ملامت کرد.

لاپید تصریح کرد که فرار از پذیرش مسئولیت این شکست و سرزنش کردن وزارت دفاع (جنگ)  موجب تضعیف ارتش در جنگ با دشمنان خواهد شد و نتانیاهو باید سریعا بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

در همین حال، بنی گانتس عضو کابینه رژیم صهیونیستی هم خواستار عقب‌نشینی نتانیاهو از اظهاراتش علیه سرویس‌های امنیتی اسرائیلی  شد که مسئولان این سرویس‌ها را به شکست هفتم اکتبر متهم کرده بود.

 اخطار صهیونیست‌ها برای تخلیه فوری بیمارستان القدس

هلال احمر فلسطین  اعلام کرد که ارتش صهیونیستی با ارسال اخطاریه‌ای خواستار تخلیه فوری بیمارستان قدس در نوار غزه شده و تهدید کرده است که این بیمارستان را بمباران می‌کند.

نتانیاهو پُست خود  را حذف کرد

روزنامه معاریو نوشت که نتانیاهو مجبور به عقب‌نشینی از اظهاراتش شده است و پست خود در انتقاد از فرماندهان سرویس‌های امنیتی و متهم کردن آن‌ها به عنوان عامل شکست امنیتی هفتم اکتبر را حذف کرده است.

حملات راکتی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی

سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که «تل آویو»، «عسقلان» و «اسدود» را هدف حملات راکتی قرار داده است.

 14 شهید در بمباران مسجدی در نوار غزه

منابع و رسانه‌های فلسطین با انتشار تصاویری از مسجد «بلال بن رباح» گزارش دادند که در جریان بمباران این مسجد و اطراف آن، 14 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

نارضایتی صهیونیست‌ها از سفر هیئت حماس به مسکو

سفیر رژیم اسرائیل در مسکو به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفت که تل‌آویو از سفر هیئت حماس به مسکو ناراضی است ولی به تماس‌ها با روسیه ادامه می‌دهد.

نتانیاهو مجبور به عذرخواهی شد

بنیامین نتانیاهو که اظهارات دیروزش موج انتقادات گسترده‌ای را در جامعه اسرائیلی و سران این رژیم برانگخیت، مجبور به عذرخواهی شد.

 نتانیاهو از پذیرش مسئولیت شکست ناشی از حمله غافلگیر کننده مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر شانه خالی کرد و نیروهای امنیتی و ارتش را مسئول این حادثه دانست.

نتانیاهو قبل از عذرخواهی، پست خود در شبکه "ایکس" در انتقاد از فرماندهان سرویس‌های امنیتی و ارتش و متهم کردن آن‌ها به عنوان عامل شکست امنیتی هفتم اکتبر را حذف کرد.

شهادت 2000 دانش آموز در غزه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش فلسطین امروز اعلام کرد در طول تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه نزدیک به 2000 دانش آموز به شهادت رسیده است.

وی افزود: بیش از 70 شهید نیز از کادر آموزشی به ثبت رسیده است.

نظامیان صهیونیستی در کمین القسام گرفتار شدند

گردان‌های القسام در بیانیه ای تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها نظامیان صهیونیست را در شمال بیت لاهیا غافلگیر کرده و با ورود به خطوط پشتی این نظامیان (از طریق تونل)، آن‌ها را در کمین خود گرفتار کرده و با آنها درگیر شدند.

همزمان با اعلام گردان‌‌های القسام مبنی بر غافل‌گیر شدن نظامیان صهیونیست از سوی نیروهای مقاومت، شبکه 12 اسرائیل اعلام کرد که نیروهای مقاومت با استفاده از تونل در شمال غزه با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

تعداد شهدای تجاوز صهیونیست‌ها به غزه از 8000 نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز صهیونیست ها به غزه 8005 نفر افزایش یافته است که شامل 3342 کودک، 2062 زن و 460 سالمند می‌باشد.

ارتش رژیم اسرائیل از گاز‌های سمی در غزه استفاده می‌کند

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که نیروهای اشغالگر ارتش رژیم اسرائیل قبل از اقدام به حمله زمینی در منطقه عملیات خود، از گازهای سمی استفاده کرده است.

بنا به گفته این منابع، ارتش صهیونیستی بعد از گذشت چهار ساعت از اینکه گازهای سمی را در منطقه عملیاتی استفاده کرد، شروع به حمله و پیشروی می‌کند. این گازها در بیت لاهیا و بیت حانون استفاده شده است.

 شهادت 116 نفر از کادر درمان طی تجاوز نظامی صهیونیست‌ها به غزه

وزارت بهداشت غزه: امروز اعلام کرد که در طی 23 روز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه  116 نفر از کادر درمان شهید، 25 آمبولانس منهدم شده است.

بر اساس گزارش فوق در طی این مدت 57 مرکز بهداشتی در غزه هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه