اخبار داغ

آمریکا و انگلیس کارگردانان قتل عام اسرائیل در غزه هستند

آمریکا و انگلیس کارگردانان قتل عام اسرائیل در غزه هستند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: از ٢٠٠١ تا ٢٠١٩ اسرائیل به غزه حمله کرده و از ٢۵٠ کشته تا ۵ هزار مورد را با حمایت آمریکا و انگلیس شاهد بوده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتر یک؛ حسین امیدیان گفت: اگر یهودیان قائل به این هستند که سرزمین فلسطین متعلق به آنها است چرا از خرید‌و‌فروش حرف می‌زنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها سرزمین خود را به یهودی‌ها نفروختند، افزود: فلسطینی‌ها سرزمین خود را به سید ضیاء طباطبائی فروختند.

امیدیان اظهار داشت: طباطبائی به دستور انگلیسی‌ها با رضاخان میرپنج وارد ایران شد و قبل از رضا قلدر به سراغ احمدشاه قاجار رفت.

وی گفت: طباطبائی فضا را برای آمدن رضاخان فراهم کرد، نخست‌وزیر شد و میرپنج را به فرماندهی ارتش رساند.

امیدیان ادامه داد: طباطبائی پس از اینکه رضاخان را به پادشاهی رساند با وی اختلاف پیدا کرد و راهی انگلستان شد و انگلیس به وی مأموریت داد.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی البرز گفت: طباطبائی اقدام به خرید ١.٨ دهم از اراضی فلسطین کرد و مابقی هم در ادامه به اشغال درآمد.

امیدیان افزود: پس از اعلام استقلال کشور اسرائیل، ۶ درصد سرزمین فلسطین تحویل آنها شد اما آنها امروز ٨۵ درصد آن را در اختیار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ١٩۴٨ هم مسئله مذکور را تایید نمی‌کند، اظهار داشت: در حقیقت آنها سرزمین فلسطین را به اشغال درآوردند.

این کارشناس تصریح کرد: سرزمین اشغالی فلسطین پس از قرارداد ١٩۴٨ تقسیم‌بندی شد اما اسرائیل ساکنان آنجا را از خانه‌هایشان بیرون کرد.

امیدیان با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها برای شهرک‌سازی، مردم زیادی را کشت، گفت: اسرائیل با بمباران این مناطق، شهرک‌های جدید ساخت.

وی افزود: آمریکا با ترکیه، اردن، مصر و عربستان وارد قرارداد شد مبنی بر اینکه بدهی‌های آنها را در ازای پذیرش فلسطینی‌ها می‌بخشد.

این کارشناس اظهار داشت: سال ٢٠٠۵ اسرائیل اقدام به بمباران‌ نواز غزه کرد و درحالیکه هیچگونه جنگی در میان نبود، ۵ هزار فلسطینی را کشت.

امیدیان تصریح کرد: فلسطینی‌ها هنوز به سرزمینی که سازمان ملل برای آنها تعیین کرده است، نرسیده‌اند و سرزمین‌های پس از قرارداد سازمان ملل اشغال شده را آزاد می‌کنند.

وی ادامه داد: در ماجرای صبرا و شتیلا مردم فلسطین قتل عام شدند و تجاوز در مقابل همسر و کشتن زنان باردار را شاهد بودیم.

این کارشناس با اشاره به اینکه تل آویو و حیفا ١ شهروند فلسطینی ندارد و همه قتل عام شده‌اند، گفت: غزه متراکم‌ترین شهر غرب آسیا است.

امیدیان اظهار داشت: از ٢٠٠١ تا ٢٠١٩ اسرائیل به غزه حمله کرده و از ٢۵٠ کشته تا ۵ هزار مورد را شاهد بوده‌ایم لذا آغازگر جنگ است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه