اخبار داغ

رئیس کمیته جوانان و سرمربی تیم نوجوانان چه گفتند؟

ماجدی: تیم نوجوانان دیدارهای دوستانه خوبی نداشت/ عبدی: با کمترین امکانات به جام جهانی می‌رویم

ماجدی: تیم نوجوانان دیدارهای دوستانه خوبی نداشت/ عبدی: با کمترین امکانات به جام جهانی می‌رویم
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان گفت: بازیکنان ما هیچ ترسی از حریفان‌شان در جام جهانی ندارند و من از روز اول به بازی با برزیل و انگلیس خوشبین بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میرشاد ماجدی پس از پایان مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان ایران به جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی اظهار داشت: کارهای استعدادیابی در کمیته جوانان را از ۲.۵ سال پیش و با هدف صعود به جام جهانی استارت زدیم. خدا را شکر تیم نوجوانان ایران به جام جهانی زیر ۱۷ سال صعود کرد و تیم جوانان کشورمان نیز تا دقایق آخر (دیدار با عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا) می‌توانست چنین مجوزی داشته باشد.

وی با تمجید از تیم فوتبال جوانان ایران تصریح کرد: افتخارمان این است که از همان تیم جوانان، بیشتر از هفت یا هشت بازیکن به‌عنوان بازیکنان اصلی تیم‌های باشگاهی خود در لیگ برتر بازی می‌کنند. برخی از آنها به تیم ملی کشورمان دعوت شدند و از آن تیم، لژیونر هم داریم. تیم نوجوانان نیز همین شرایط را دارد و اطمینان دارم با شرایطی که تیم نوجوانان دارد، می‌تواند نتایج بسیار خوبی در جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی رقم بزند.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با گلایه از کمبود دیدارهای تدارکاتی برای شاگردان حسین عبدی گفت: متأسفانه شرایط به گونه‌ای رقم خورد که نتوانستیم بازی‌های دوستانه خوبی را برای تیم نوجوانان داشته باشیم. فدراسیون سنگ تمام گذاشت و همه اردوهایی که خواسته شده بود، برای این عزیزان برپا شد. اعضای تیم نوجوانان ایران اردوهای بسیار خوبی داشتند و در امارات هم اردو زدند. با این حال دیدار دوستانه انجام نشد که یکی از نقاط ضعف تیم است.

ماجدی با اشاره به همگروهی شاگردان عبدی با تیم‌های نوجوانان برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا در جام جهانی نوجوانان ۲۰۲۳ خاطرنشان کرد: تیم نوجوانان هر نتیجه‌ای در جام جهانی اندونزی بگیرد، چیزی از اهمیت بچه‌های ما کم نمی‌کند، چون هدفگذاری ما فقط صعود به جام جهانی بود. بزرگان فوتبال جهان در گروه تیم کشورمان حضور دارند و امیدوارم عِرق ایرانی را در بازیکنان تیم ببینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است به همراه نوجوانان فوتبال کشورمان به اندونزی سفر کند یا خیر، عنوان کرد: هر تیمی که در مسابقات جهانی و آسیایی شرکت می‌کند، یک رئیس کاروان دارد. نمی‌دانم رئیس کاروان تیم نوجوانان چه کسی است، اما من نیستم و کسی در این باره با من صحبت نکرد. فدراسیون فوتبال در این مورد تصمیم می‌گیرد. ما به‌عنوان یک سرباز در خدمت فوتبال این کشور هستیم و از تصمیم فدراسیون تمکین می‌کنیم.

رئیس هیئت فوتبال استان تهران در مورد احتمال بروز تغییرات در این هیئت بیان کرد: من آدمی نیستم که دنبال تغییرات زیاد باشم. وقتی مسئولیتی را می‌پذیرید و کارهای اجرایی انجام می‌دهید، تغییرات در لحظات اول باعث کُندی و توقف کار می‌شود. در حال بررسی موضوعات هستم و کسانی که با سیاست‌های ما هم‌خوانی داشته باشند، در خدمت‌شان خواهیم بود. هر کسی هم که این هماهنگی را نداشته باشد، بدون اینکه بگوییم از مجموعه ما جدا می‌شود!

عبدی: با کمترین امکانات به جام جهانی می‌رویم

همچنین حسین عبدی در حاشیه مراسم بدرقه تیم فوتبال نوجوانان به جام جهانی اندونزی اظهار داشت: از بزرگان فوتبال و دوستان عزیزم که امروز قبول زحمت کردند تا به بازیکنان ما روحیه بدهند و احترام خاصی را به مراسم بدرقه ما گذاشتند، تشکر می‌کنم و دست تک‌تک‌شان را می‌بوسم.

وی درباره این موضوع که او با وجود همگروهی با برزیل و انگلیس، هیچ وقت ابراز نگرانی نکرده است، تصریح کرد: ما به تیم خودمان مطمئن هستیم مگر اینکه یک اتفاقی بیفتد. ما با درصد خیلی بالایی آمادگی خودمان را حفظ کردیم و با کمترین امکانات و تدارکات نسبت به حریفان‌مان وارد جام جهانی می‌شویم و در آنجا بهترین‌های دنیا حضور دارند و تمام تیم‌ها زیر ذربین هستند. آینده فوتبال دنیا در این تورنمنت‌ها مشخص می‌شود و ما امیدواریم که بهترین نتیجه را بگیریم. از هر سه تیم هم‌گروه‌مان آنالیز کافی داریم و هر روز تا دیر وقت کار می‌کنیم تا در مسابقات جام جهانی با تمرکز بالا حضور یابیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در پاسخ به این پرسش که بازیکنانش چقدر برای بازی با انگلیس و برزیل به لحاظ روحی و روانی آماده هستند، تصریح کرد: من از روز اول به بازی با انگلیس و برزیل خوش‌بین بودیم، چون اگر قرار باشد از گروهی بالا نرویم بهتر است که با بهترین‌ها بازی و تجربه کسب کنیم و اگر قرار است تا انتهای راه جلو برویم بهتر است که با برد از این گروه بیرون بیاییم و این نگاه من به بازیکنان انتقال کرده است و آنها ترسی از حریفان‌شان ندارند.

عبدی در واکنش به این مسئله که چقدر از تدارکات تیمش تا جام جهانی رضایت دارد، خاطرنشان کرد: ما بازی‌های خوبی نداشتیم و فقط سال گذشته دو بازی با عربستان برگزار کردیم. خوش‌شانس بودیم که این تیم ما را به دبی دعوت کرد تا با هم بازی کنیم. عربستان، قطر، چین و تایلند نتوانستند به جام جهانی صعود کنند که این موضوع نشان می‌دهد، پتانسیل تیم ما خیلی بالاست. ما سناریوی مختلفی داشتیم. سناریوی اول ما این بود که بهترین شرایط را داشته باشیم، سناریوی دوم این بود که تا حدودی شرایط‌مان خوب باشد و سناریوی سوم هم برای ما این بود که هیچ چیزی نداشته باشیم و در همین زمین خاکی پشت سرمان تمرین کنیم. دوستان زیادی به ما کمک کردند و در کنار ما و فدراسیون ایستادند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا باشگاه‌ها همکاری لازم را داشتند؟»، گفت: ما تمام بازیکنانی که خواستیم در اختیار داشتیم و فقط سه بازیکنی را که نیامدند و قبول نکردند، کنار گذاشتیم. تیم ملی شوخی‌بردار نیست و از الان باید به پرچم، مردم و کشورمان احترام بگذارند و این احترام باعث می‌شود که بازیکنان بزرگ شوند. بعد از آن پدر و مادر این بازیکنان آمدند و اظهار پشیمانی کردند. ما گفتیم اگر آمادگی لازم داشتید می‌توانید به تیم اضافه شوند. خوشبختانه چون آنها در تیم‌های لیگ برتری بازی می‌کردند، آماده بودند و الان در تیم حضور دارند.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در واکنش به حاشیه‌ شخصی که برای او پیش آمده است، عنوان کرد: من تمام تمرکزم را روی حضور تیم در جام جهانی گذاشتم. برویم و برگردیم و بعد از آن می‌توانیم تمام مسائل را بررسی کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه