اخبار داغ

اکسیدان برای دکلره باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

اکسیدان برای دکلره باید چه مشخصاتی داشته باشد؟
اگر اکسیدانی که برای دکلره استفاده می شود به صورت مناسب انتخاب نشود، قطعاً مشکلات ریز و درشت بسیار زیادی را به وجود می‌آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگر اکسیدانی که برای دکلره استفاده می شود به صورت مناسب انتخاب نشود، قطعاً مشکلات ریز و درشت بسیار زیادی را به وجود می‌آورد. بسیاری از افراد ناوارد به خاطر استفاده از اکسیدان‌های ضعیف به پایه مورد نظر خود دست پیدا نکرده و برخی دیگر هم به دلیل استفاده از اکسیدان‌های قوی به سوختگی موها کمک می‌کنند.

به همین دلیل است که شناخت اکسیدان مناسب برای دکلره این چنین موضوع حائز اهمیتی به شمار می‌آید. در این مقاله درباره اینکه اکسیدان برای دکلره کردن موها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و نیز نکاتی درباره این محصول بیان کرده ایم.

یک اکسیدان خوب برای دکلره باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

این نکته را هیچگاه فراموش نکنید که از جمله دلایل آسیب دیدن موها هنگام دکلره کردن این است که برخی از افراد ناوارد از اکسیدان‌های بسیار قوی استفاده می‌کنند. عمدتاً در بسیاری از سالن‌های زیبایی برای اینکه بتوانند رنگ مو را به سرعت روشن کنند، اکسیدان‌های قوی مانند ۱۲ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در صورتی که باید بدانید دکلره هیچگاه خود به تنهایی آسیب زننده نیست، اما زمانی که با اکسیدان‌های قوی ترکیب شوند، به ساختار موهای شما آسیب رسانده و موها را می‌سوزانند. پس شما باید یک سری استانداردها را در نظر بگیرید.

برای اینکه هرچه سریع‌تر موها را روشن کنید، نباید به هیچ وجه به اکسیدان‌های قوی روی بیاورید. معمولاً هنگام دکلره کردن برای اینکه مو به پایه بالا برسد، حداقل ۴۵ دقیقه زمان لازم است. به این صورت که با رسیدن به پایه ۸ نوبت به شستشو می‌رسد و می‌توان ضمن گذاشتن مواد، پایه را به ۱۱ رساند.

البته اگر قصد داشته باشید موها را به پایه‌های بالاتر از ۱۲ هم برسانید، لازم نیست مواد را شستشو دهید، تنها باید بعد از ۴۵ دقیقه مجدداً مواد را روی موها قرار دهید. به همین دلیل است که اهمیت اکسیدان برای دکلره را نمی‌توان کم دانست. بنابراین دلیل عدم استفاده از اکسیدان قوی برای دکلره کردن مو، احتمال آسیب دیدن موها می باشد.

بهترین اکسیدان برای دکلره

در مورد اینکه بهترین اکسیدان برای دکلره چه اکسیدانی است، باید بگوییم که اکسیدان 9% می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. عمدتاً این نوع اکسیدان برای دکلره کردن موها زمانی که قرار نیست از فویل استفاده شود و قصد رساندن مو را به پایه خیلی روشن دارید، یک گزینه بسیار هوشمندانه است.

اکسیدان 9 درصد بیشتر برای روشن کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی بیشتر افراد حرفه‌ای باید به استفاده از این اکسیدان برای انجام دکلره بپردازند. اگر افراد غیر حرفه‌ای به استفاده از اکسیدان فوق برای دکلره اقدام کنند، خطر سوختگی موها را افزایش خواهند داد.

شما از اکسیدان 6 درصد هم در شرایطی می‌توانید استفاده کنید. یعنی برای دکلره ضعیف یا به قولی دکوپاژ استفاده از این نوع اکسیدان بلامانع است. در صورتی که برای پایههای بالاتر نمی‌توان از آن استفاده کرد؛ همچنین دکلره کردن آن دسته از موهایی که قبلاً دکلره شده‌اند با استفاده از اکسیدان شماره 6 درصد را می‌توان توصیه خوبی در نظر گرفت.

نسبت و استاندارد پودر دکلره با توجه به اکسیدان

شما برای انتخاب اکسیدان دکلره نمی‌توانید غیر آگاهانه وارد عمل شوید، در ابتدا این موضوع را فراموش نکنید که شما باید از یک واحد پیمانه کاملاً مخصوص برای استفاده از پودر دکلره غافل شوید؛ چرا که این پیمانه اندازه‌گیری دقیقی را برای شما مشخص می‌کند.

عمدتاً می‌توان این‌چنین گفت که شما با توجه به 120 میلی‌لیتر اکسیدان، این اختیار را دارید که به استفاده از هر پیمانه پودر دکلره بپردازید. با این حساب استفاده از پودر دکلره و اکسیدان مرغوب و با کیفیت در کنار انتخاب رنگ‌های سازگار و مناسب باعث می‌شود تا شما بتوانید موهای خود را با کمترین میزان آسیب رنگ کرده و زیبایی آن را پیش از پیش به نمایش بگذارید.

می‌توان گفت که اکسیدان نقش بسیار مهم و کلیدی در رنگ پذیری دارد. به گونه‌ای که اگر از اکسیدانی مناسب و مطمئن برای دکلره استفاده نکنید، صد درصد با آسیب شدید موهای خود روبرو خواهید شد. معمولا برای انتخاب انواع اکسیدان شما با برندهای مختلفی در بازار روبرو می‌شوید که این اکسیدان‌ها از شماره ۲ تا ۳ پایه دکلره، مناسب هستند که می‌توان گفت اکسیدان 3 درصد برای پایه دکلره ۱ تا ۴، اکسیدان ۶ درصد برای پایه دکلره ۵ تا ۷، اکسیدان ۹ درصد برای پایه‌های دکلره ۸ تا ۱۰ و در پایان اکسیدان ۱۲ درصد هم برای پایه ۱۰ به بالا گزینه‌های مناسب و قابل قبولی به شمار می‌آیند.

اهمیت استفاده از رنگ مناسب برای جلوگیری از آسیب به مو را فراموش نکنید.

توجه کنید که فقط انتخاب یک اکسیدان و پودر دکلره مناسب، برای جلوگیری از آسیب به مو کافی نیست. مهم‌ترین ویژگی که هنگام انتخاب رنگ برای موهای کراتین شده باید مدنظر داشت، این است که رنگ مو فاقد آمونیاک باشد. به این علت که این‌چنین آسیب و صدمه‌ای به فولیکول مو وارد نمی‌شود، باعث خشکی بیش از اندازه مو نمی‌شود، براقیتی که به خاطر کراتینه به وجود آمده است، از بین نمی‌رود. مزیت دیگری که باید در نظر گرفت این است که رنگ بدون آمونیاک باعث بی آب شدن و موخوره موها نخواهد شد.

ویژگی کلیدی دیگری که باید به آن توجه کرد، این است که ترکیبات رنگ مو کاملاً سالم باشند. به گونه‌ای که بتوان گفت این نوع رنگ یک رنگ مو کاملاً طبیعی به شمار می‌آید. گیاهی بودن رنگ مو برای موهای کراتینه باعث می‌شود تا بتوان حجم موها و شفاف کنندگی آن‌ها را در طولانی مدت حفظ کرد.

ویژگی دیگری که می‌توان بیان کرد، این است که رنگ موی انتخابی شما پوشش دهی بالا و خوبی داشته باشد. توجه داشته باشید که وجود ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E و C هم در ساختار یک رنگ موی مناسب برای موهای کراتین شده را نمی‌توان نادیده گرفت. ترکیباتی دیگر مانند کراتین و اسیدآمینه‌ها هم باعث میشوند تا موهای کراتینه بتوانند یک مکمل عالی را تجربه کنند.

نحوه تهیه یک اکسیدان خوب

برای برآورد قیمت اکسیدان برای دکلره بهتر است بدانید که برند و مارک تولیدکننده اکسیدان قطعاً یکی از عوامل اصلی و تأثیرگذار به شمار می‌آید. قدرت اکسیدان که 6%، 9% یا بیشتر باشد را هم نباید به هیچ عنوان فراموش کنید. موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و بهتر است این نکته را هم به خاطر داشته باشید که کیفیت تولید اکسیدان هم قطعاً جای بحث دارد. یعنی برخی از برندها به دلیل کیفیت تولید بالای محصولات خود همیشه در رأس فروش قرار میگیرند.

پیشنهاد می کنیم برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، حتما از متخصصین در این حوزه مشاوره بگیرید و نظر کسانی که از محصول مورد نظرتان استفاده کرده اند را نیز بررسی کنید. همچنین می توانید ویژگی هایی از یک اکسیدان خوب برای دکلره که در این مطلب گفتیم را هم بررسی بفرمایید.

در این مقاله به بررسی اکسیدان برای دکلره به صورت مختصر ولی مفید پرداختیم. دانستن اینکه چه نوع اکسیدانی برای انجام دکلره مو، مناسب است، باعث بهتر شدن نتیجه کار و نیز عدم آسیب به موها می‌شود. اگر اکسیدانی را میشناسید که برای دکلره، انتخاب مناسبی است می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه