اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

غزه در تیررس افکار عمومی بین‌المللی/ رژیم صهیونیستی عصبانی از یهودیان معترض

غزه در تیررس افکار عمومی بین‌المللی/ رژیم صهیونیستی عصبانی از یهودیان معترض
با گسترش روزافزون تصاویر فجایع تجاوز اسرائیل به نوار غزه در جهان، تل آویو دچار نگرانی در برابر افکار عمومی بین المللی شده و به دنبال توجیه فعالیت های خبیثانه خود است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رژیم صهیونیستی ادامه حمايت بين المللي را براي ادامه جنگ كه وارد دومين ماه خود شده است، مهم مي داند و انتظار دارد با ناتواني ارتشش در دستيابي به اهدافي كه براي جنگ در نظر گرفته بود، مدت زمان بيشتري ادامه يابد.

زمانی که اسرائیل در جریان عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر جنگ را آغاز کرد، از حمایت غرب به ویژه از سوی ایالات متحده برخوردار شد.

اما با ظهور تصاویری از ویرانی و کشتار در نوار غزه، افکار عمومی بین‌المللی به نفع فلسطینی‌ها متمایل شدند و این امر قبلاً انجام شده و همچنان در تظاهرات پایتخت‌های عربی، اروپایی و بین‌المللی از جمله در پایتخت‌های عربی، اروپایی و بین‌المللی بیان می‌شود.

روایت فلسطینی غالب است

شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از گذشت یک ماه، با واقعیت جدیدی روبرو هستیم، تصاویری که در رسانه های بین المللی می درخشد، تصاویر کشتار و تخریب در غزه است نه تصاویری از شهرک ها.

به نظر می رسد که داستان دفاع از اسرائیل در انجام مأموریت خود به اندازه کافی برای فراهم کردن فضای کافی برای فعالیت های ارتش موفق نیست.

تصاویر و کنترل روایت فلسطینی بر افکار عمومی جهان تأثیر می گذارد و از آنجا به این ترتیب رهبران اسرائیلی کار را در اولویت قرار می دهند و به همین دلیل ارتش اسرائیل دائماً بر خلاف عقربه ساعت کار می کند. که هیچ کس واقعا نمی داند چه زمانی تمام می شود.

سازمان ملل و نهادهای بین المللی به سختی پخش صحنه های کشتار و ویرانی در غزه را متوقف می کنند و ضمن محکوم کردن جلوگیری از ورود تجهیزات پزشکی، غذا، سوخت و برق به نوار غزه، درخواست آتش بس می کنند.

این کانال خاطرنشان می کند که اسرائیل تا این لحظه نمی تواند فضای تنفسی را که می خواهد برای خود فراهم کند و این ممکن است منجر به مشکل در رسیدن به هدفی شود که برای خود تعیین کرده است.

اسرائیل در حالی وارد این جنگ شد که در واقع هیچ برنامه ای برای روز بعد نداشت.

نگرانی افکار عمومی بین المللی از غزه

از شنبه گذشته، نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، به‌طور فعال بین ایستگاه‌های تلویزیونی محلی در حال تردد بوده و در تلاش برای جلب حمایت برای ادامه جنگ است.

بنت نوشت: امشب به یک تور رسانه ای سیاسی در نیویورک و واشنگتن خواهم رفت. وضعیت بین المللی ما خوب نیست.

وی افزود: هدف من کمک به دولت اسرائیل برای تقویت موقعیت خود در افکار عمومی، کنگره و دولت است تا به رهبران ارتش اسرائیل آزادی کامل بدهم تا برای نابودی حماس تلاش کنند.

تظاهرات یهودیان علیه جنگ

اسرائیلی ها از شرکت یهودیان سراسر جهان در تظاهرات حمایت از آتش بس در غزه و توقف جنگ، پس از ظهور نقش قابل توجهی برای گروه های یهودی در ایالات متحده علیه جنگ غزه، در تظاهرات بسیار شوکه شدند.

اسرائیل همچنین نگرانی خود را از تظاهرات فزاینده در سراسر جهان در مخالفت با جنگ ابراز می کند، در حالی که بنت تا آنجا پیش رفت که به این تظاهرات که صدها هزار نفر در سراسر جهان در آن شرکت می کنند، از جمله نیویورک که او در آن حضور داشت، حمله کرد.

بنت نوشت: من از این واقعیت که این همه تظاهرات حامی حماس در سراسر جهان برگزار می شود شگفت زده و منزجر هستم. این غیرقابل تصور است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه