چرا نباید موبایل را در ماشین به شارژ بزنیم؟
اولین باری که از شارژرهای ماشینی استفاده میکنید متوجه تغییراتی که در باتری و روند پردازش سیستم عامل پیش میآید، میشوید.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین باری که از شارژرهای ماشینی استفاده میکنید متوجه تغییراتی که در باتری و روند پردازش سیستم عامل پیش میآید، میشوید.
این تغییرات گذرا نبوده و در واقع تاثیر آسیبهای جبران ناپذیری هستند که به باتری وارد میشوند. این آسیبها شامل کاهش ظرفیت باتری و اختلال در راه اندازی برخی از برنامههای موبایل است و به علت تغییر ولتاژی که باتری ماشین بدون ایمنسازی به باتری موبایل میدهد اتفاق میافتد.
ولتاژی که شارژر برای شارژ کردن ایمن موبایل نیاز دارد 5V است؛ ولی ولتاژی که باتری ماشین به باتری موبایل از طریق کابل USB میرساند، بیشتر از حد مجاز بوده و با نوسانات بسیاری همراه است. بنابراین برای جلوگیری از آسیبهای جبران ناپذیر، از شارژ گوشی خود در خودرو خودداری کنید.
ارسال دیدگاه