اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

استیصال اسرائیل از طوفان الاقصی؛ حماس پیشتاز در حفظ قدرت منطقه

استیصال اسرائیل از طوفان الاقصی؛ حماس پیشتاز در حفظ قدرت منطقه
رهبران اسرائیل اعتراف می کنند که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با وجود تخریب زیرساخت ها در شمال نوار غزه، هنوز تا نقطه فروپاشی فاصله دارد و قدرت را همچنان بیشتر حفظ کرده اند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک منبع نظامی ارشد اسرائیلی گفت که جنبش مقاومت اسلامی (حماس) همچنان بیشتر قدرت خود را حفظ کرده است.

وی افزود که جنگجویان مقاومت اسلامی (حماس) در زیر زمین پنهان شده اند و می توانند از طریق شبکه وسیع تونل هایی که حماس در زیر غزه حفر کرده است، بین جنوب و شمال نوار غزه حرکت کنند.

این افسر اسرائیلی گفت که ساختار فرماندهی حماس تاکنون بیشترین خسارت را متحمل شده است، در حالی که بیشتر جنگجویان این جنبش که حدود 20 هزار نفر تخمین زده می‌شود، آسیبی ندیده‌اند.

کارشناسان نظامی بر این باورند که از بین بردن حماس از نظر نظامی کار ساده ای نیست، زیرا جناح های مقاومت هنوز توانایی جنگیدن را دارند و به گفته برخی تحلیلگران ممکن است ماه ها و شاید سال ها طول بکشد.

وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که جامعه اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای دستیابی به هدف نظامی اعلام شده خود یعنی از بین بردن جنبش حماس تردید دارند.

این منبع افزود که حمله نظامی اسرائیل به نوار غزه می تواند به جنبش حماس و زیرساخت های آن آسیب برساند، اما نمی تواند ایدئولوژی حماس را از بین ببرد.

ارتش اشغالگر اسرائیل 36 روز است که در حال جنگ هوایی، زمینی و دریایی با غزه است که طی آن محله های مسکونی و خدمات بهداشتی را ویران کرده است.

اسرائیل بیمارستان‌های غزه و صلیب سرخ را بمباران می‌کند

روز جمعه ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بیمارستان‌های غزه را بمباران کرد و تعدادی از آنها را محاصره کرد. در حالی که مراکز درمانی قادر به رسیدگی به مجروحان و بیماران نبودند، صلیب سرخ جهانی از وضعیت سیستم بهداشتی در نوار غزه خبر داد.

پس از نفوذ تانک های اشغالگر به برخی از محله های غزه، بسیاری از بیمارستان ها، به ویژه مجتمع پزشکی الشفا، در تیررس اسرائیل قرار گرفتند.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که بمباران رژیم صهیونیستی عصر جمعه در مجاورت بیمارستان الشفاء (غرب شهر غزه) تجدید شد و خاطرنشان کرد که بخش‌هایی از این مجتمع بارها در طول روز هدف قرار گرفته است که نتیجه آن چندین شهید و مجروح بوده است.

قابل ذکر است؛ چندی پیش توپخانه اسرائیل نزدیکی بزرگترین بیمارستان در نوار غزه را هدف قرار داده است.

صبح جمعه، نیروهای اشغالگر ساختمان درمانگاه در بیمارستان الشفا را بمباران کردند که حیاط آن هزاران آواره را در خود جای داده است که منجر به کشته شدن 13 نفر شد.

محمد زقوت، مدیر بیمارستان های نوار غزه هشدار داد که اشغالگران در حال تدارک بزرگ ترین کشتار علیه بیمارستان الشفاء هستند که 5 بار هدف قرار گرفت و این نشان می دهد که خطرات حمله مجدد وجود دارد و بیمارستان ها نیز دیگر مکان امنی نیست.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه