اخبار داغ

خون بند ناف ضامن سلامتی ۵ هزار نوزاد در البرز شد

خون بند ناف ضامن سلامتی ۵ هزار نوزاد در البرز شد
با همت جهاد دانشگاهی از سال ٩٣ تا کنون قریب به ۵ هزار نمونه خون بند ناف نوزادان به دنیا آمده در استان البرز نگهداری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل تیتر یک، رادوین نوزاد البرزی است که اخیراً متولد شد و پدر و مادرش برای آن تصمیم متفاوتی گرفتند که قابل تأمل بود.

پدر رادوین می‌گوید: ارزشمند‌ترین چیز برای فرزندمان، تضمین سلامت وی در آینده و محافظت از جان آن است.

بند ناف

وی افزود: با تحقیقاتی که انجام دادیم تصمیم گرفتیم نمونه خون بند ناف را برای فرزندمان به‌ عنوان سرمایه نگهداری کنیم تا از آن بهره ببرد.

البته جهاد دانشگاهی استان البرز چند سالی است که با همکاری مؤسسه رویان نمونه خون بند ناف نوزادان را برای آینده ذخیره می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز در گفتگو با خبرنگار «تیتر یک»، می‌گوید: ما از سال ٩٣ نمایندگی خون بند ناف را از رویان دریافت کرده‌ایم.

نوری افزود: از سال ٩٣ تا کنون قریب به ۵ هزار نمونه خون بند ناف نوزادان به دنیا آمده استان البرز در جهاد دانشگاهی نگهداری شده است.
بند ناف

سلول‌های بنیادی خون بند ناف ارزشمند بوده و در طول زندگی هر فرد تنها یکبار، آن هم در بدو تولد در دسترس خواهد بود.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان در گفتگو با خبرنگار «تیتر یک»، می‌گوید؛ سلول‌های بنیادی بند ناف از نوع سلول‌های خون ساز است.

ضرابی افزود: سلول‌های بنیادی بند ناف برای بیماری‌هایی که منشا خونی دارند بسیار با ارزش هستند و نباید از آنها برای سلامت افراد غافل شد.

وی اظهار داشت: سر دسته بیماری‌های خونی تالاسمی، سرطان‌های خون، کم‌خونی مادرزادی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی است.

مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان تصریح کرد: خوشبختانه تجربه پیوند سلول‌های بنیادی در کشور ما وجود دارد و اقدامی فاخر است.
بند ناف

و اما مادران باردار استان البرز می‌توانند با مراجعه به سایت مؤسسه رویان برای ذخیره خون بند ناف نوزادشان ثبت‌نام کنند.

کارشناس خون بند ناف رویان در گفتگو با خبرنگار «تیتر یک»، می‌گوید: مادران از هفته ٣٤ بارداری می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ایمانی افزود: پس از انعقاد قرارداد، کارشناس به بیمارستان محل تولد نوزاد اعزام و خون بند ناف را برای آینده فرد جمع‌آوری می‌کند.

البته مادر در ٢ هفته منتهی به زایمان نباید سرماخوردگی و عفونت ادراری داشته باشد تا موسسه رویان برای ذخیره خون بند ناف اقدام کند.

بر اساس استاندارد‌های کنونی، سلول‌های بنیادی خون بند ناف تا ٢۵ سال قابلیت نگهداری دارند و می‌توان برای سلامتی فرد به آن امید داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه