اخبار داغ

سرمدی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

جلوگیری از واردات بی‌رویه با ترک تشریفات تولید بار اول

جلوگیری از واردات بی‌رویه با ترک تشریفات تولید بار اول
نمایندهٔ مجلس با تأکید بر ایجاد بازار فروش برای دانش‌بنیان‌ها از طریق ترک تشریفات گفت: این موضوع به بهره‌وری تولید بار اول کمک خواهد کرد.

کیومرث سرمدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره تولید بار اول و کیفیت محصولات تولیدی اظهار کرد: در موضوع تولید ابتدا باید به چند نکته دقت شود، کیفیت قطعات و مواد اولیه‌ای که در ساخت محصولات تولیدی استفاده می‌شود باید در بالاترین سطح کیفی قرار داشته باشند.

وی همچنین با تأکید بر سطح دقت و وجدان کاری تولیدکنندگان در تولید محصولات ادامه داد: استفاده از مواد اولیه و قطعات استاندارد و همچنین دقت در تولید از جمله مواردی است که در کیفیت محصول تولید شده اثرگذار است، این موارد برای همهٔ محصولات تولیدی چه در تولید بار اول و چه در تولیدات متعدد کارخانه‌ای باید موردتوجه قرار گیرد.

وی افزود: حساسیت‌های موجود برای کارخانه‌ها و شرکت‌هایی که تولید بار اول دارند قطعاً دوچندان خواهد بود و آن‌ها به‌منظور اعتمادسازی، جذب مشتری و پیداکردن بازار مناسب باید توجه بیشتری به موارد ذکر شده داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در واقع هدف اصلی مجلس شورای اسلامی، قانون‌گذاران و تمامی مسئولین است، در واقع این حمایت به معنای حمایت از توان فکری و ایده‌های نخبگان داخلی و همچنین ایجاد اشتغال و انگیزه در جوانان و ماندگاری افراد توانمند در کشور است.  البته باز هم تأکید می‌کنم در راستای تولید محصولات استراتژیک  باید به میزان کیفیت و موارد ذکر شده توجه نمود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کمک به ایجاد بازار فروش برای شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق ترک تشریفات یا استفاده از مجاری قانونی برای فروش محصولات دانش‌بنیان قطعاً مشوقی برای ادامهٔ روند کار شرکت‌ها  و تولید محصولات بهتر از جانب آن‌ها خواهد بود. حرکت در مسیرهای قانونی موجود سبب پیشگیری از ایجاد موانع احتمالی در آینده می‌شود.

سرمدی در ادامه متذکر شد: میزان آسیبی که واردات بی‌رویه به بخش‌های صنعتی کشور وارد می‌کند، بسیار بالاست. دراین‌خصوص مقام معظم رهبری نیز صحبت‌ها و اشاراتی داشته‌اند.  بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و کارخانه‌ها داخلی توانایی تولید محصولات وارداتی، آن هم باکیفیت بالا در داخل کشور را دارند، امیدواریم حمایت‌های لازم از آن‌ها صورت گیرد.

این نماینده در پایان افزود: قطعاً واردات بی‌رویه اقتصاد کشور را زمین‌گیر می‌کند و به اشتغال، تولید و بخصوص جوانان باانگیزه‌ای که دانشمندان نوپا هستند و توانایی کار در شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند صدمه می‌زند، این افراد می‌توانند در آیندهٔ کشور بسیار اثرگذار باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه