اخبار داغ

دولت سیزدهم کام مردم البرز را ٢٠ ماهه شیرین کرد

دولت سیزدهم کام مردم البرز را ٢٠ ماهه شیرین کرد
پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور به استان البرز مصوبات دور اول سفر را ارزیابی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از تیتر یک، ٢٠ ماه از اولین سفر رئیس‌جمهور و تصویب اجرای ١٧٢ طرح عمرانی به البرز می‌گذرد.

سفری که ساخت ١٧ هزار واحد مسکونی، بررسی تکمیل پروژه قطار شهری کرج، افتتاح بزرگراه شمالی کرج و جابجایی زندان‌ها را در دستور کار قرار داد.

پایان انتظار چند‌ساله مردم فردیس

حضور وزیر بهداشت در فردیس به انتظار ١٠‌ساله مردم را برای افتتاح بیمارستان ٢٦٠ تختخوابی شهید سلیمانی پایان داد و کامشان را شیرین کرد.

بیمارستان مذکور تا پیش از آغاز دولت سیزدهم پیشرفت ۵٠ درصدی داشت لذا مورد‌توجه وزارت بهداشت قرار گرفت تا خواسته مردم را محقق کند.

پای کار آمدن دولت برای تحقق مطالبه مردم موجب شد با تعامل شهرداری مساحت بیمارستان از ١٧ هزار متر‌مربع به ٢٧ هزار متر‌مربع افزایش یابد.

ظرفیت تعداد تخت‌های آی سی یو بیمارستان فردیس از هفت تخت به ۳۷ تخت افزایش یافته است و ۶۷ درصد اعتبارات ساخت آن هم محقق شد.

تکمیل ساخت بیمارستان ٣٠٠ تختخوابی رجائی شهر کرج با ٣۵ هزار متر‌مربع از دیگر خواسته‌های مردم بود که با موافقت دولت سیزدهم همراه شد.

بیمارستان سیدالشهدا کرج به کمک بیمارستان مدنی آمد

بیمارستان سیدالشهدا کرج از سال ٩١ بلاتکلیف مانده بود و پیش از دولت سیزدهم تنها ٢٩ درصد رشد فیزیکی داشت اما امروز ٦٩ درصد رشد دارد.

این مجموعه قرار بود سال ١٤٠۵ افتتاح شود اما پیگیری مسئولین استان البرز و پای کار آمدن دولت سیزدهم زمان بهره‌برداری آن را کوتاه می‌کند.

به گفته احمد افضلی معاون عمرانی استاندار البرز، افتتاح بیمارستان سیدالشهدا رجائی شهر کرج نیازمند یک هزار و ١٠٠ میلیارد تومان خواهد بود.

بیمارستان مذکور می‌تواند بار مراجعات مردم به مجموعه درمانی مدنی کرج را کاهش داده و پاسخگوی نیاز‌های درمانی و بهداشتی شهروندان البرز شود.

در سفر اول، کمبود فضای آموزشی استاندارد و امکانات آزمایشگاهی در دیدار رئیس‌جمهور با اساتید و دانشجویان از قوه مجریه مطالبه شد.

با این درخواست دانشجویان، عملیات ساخت ساختمان جدید دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی البرز با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

پروژه ساخته شده در زمین ٢٠ هزار متری که از سال ٩٩ بلاتکلیف مانده بود در آستانه سفر دوم رئیس‌جمهور به البرز آماده بهره‌برداری شده است.

روستا‌های البرز با همت دولت گرم شد

در بازدید دولت از منطقه کرج – چالوس، گازرسانی به ١٢٠ روستای صعب العبور البرز مد‌نظر قرار گرفت و با اعتبار هزار و ٣٠٠ میلیارد تومانی محقق شد.

در‌واقع دولت سیزدهم توانست خانه ساکنان روستا‌های کرج، طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ با بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ خانوار را گرم کند.

پیشرفت ٧٨ درصدی آزادراه شهید سلیمانی که از سال ٩۵ ساخت آن آغاز شده بود هم با پیگیری دولت سیزدهم برای کاهش ترافیک محقق شد.

به گفته مجتبی عبداللهی استاندار البرز، افتتاح آزادراه مذکور ترافیک ورودی به استان البرز را ٤٠ درصد کاهش خواهد داد و اقدامی موثر خواهد بود.

عالی‌ترین مقام دولت در استان البرز نوید افتتاح بیمارستان ٣٠٠ تختخوابی سیدالشهدا و ٢٦٠ تختخوابی کم‌الشهر را در آینده‌ای نزدیک داد.

عبداللهی در جمع خبرنگاران می‌گوید: تصفیه‌خانه ماهدشت ١۵ سال به دلیل ختلافات بلاتکلیف مانده بود اما اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گفته وی تصفیه‌خانه ماهدشت آب سیاه جوی را تصفیه کرده و به کشاورزان و صنایع می‌رساند تا برای تولید محصول از آن استفاده کنند.

عبداللهی اظهار داشت: انتقال آب سد طالقان به تصفیه‌خانه مهستان برای آبرسانی به نظرآباد و اشتهارد، آب شرب ٣٠ سال مردم را تامین می‌کند.

نهضت مدرسه‌سازی در البرز

وی تصریح کرد: در حوزه برق پست ۴۰۰ کیلوولت در باغستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ایجاد این امکان در نظرآباد و کم‌الشهر نیز مصوب شد.

به گفته عبداللهی البرز موفق به ساخت ۱۰۰ مدرسه از محل مصوبات سفر اول رییس جمهور به استان شده و تا پایان دولت سیزدهم ٣٠٠ مدرسه افتتاح می‌شود.

استاندار البرز ادامه داد: موافقت‌های لازم برای تبدیل هشت لکه صنعتی به شهرک صنعتی اخذ شد تا صاحبان صنایع از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: در سفر اول رئیس‌جمهور به البرز ۶۰ درصد از کل اعتبارات مصوب جذب شده و ۶۰ درصد پروژه‌ها هم محقق شده است.

در سفر دوم ریاست‌جمهور به البرز، ۴۳ پروژه مطرح دولتی و ۱۳ پروژه بزرگ خصوصی با اعتبار ۱۹ هزار میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه