اخبار داغ

در میکسدزون پرسپولیس - استقلال؛

بیرانوند: بازی را با VAR در آوردند/ پیروانی: VAR به ضرر پرسپولیس گرفت

بیرانوند: بازی را با VAR در آوردند/ پیروانی: VAR به ضرر پرسپولیس گرفت
بازیکنان و کادر مدیریتی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی در دربی در میکسدزون شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازیکنان و کادر مدیریتی تیم فوتبال پرسپولیس پس از تساوی در شهرآورد صدودوم مقابل استقلال در میکسدزون حاضر شدند.

نعمتی: داور باید درباره پنالتی توضیح بدهد

علی نعمتی پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال گفت: اول از همه می‌خواهم از هواداران و بچه‌های تیم بابت اشتباهم عذرخواهی کنم، قطعاً جبران خواهم کرد. من دوست دارم موعود بنیادی‌فر بیاید و درباره پنالتی که گرفت توضیح بدهد، چون باعث شد این هجمه علیه من ایجاد شود. این چه پنالتی بود که داور گرفت؟! من دو سه بار صحنه را دیدم، داور به خاطر اینکه صحنه پنالتی اول را اعلام نکرد، این را پنالتی گرفت تا بازی با نتیجه مساوی تمام شود.

وی درباره اینکه دربی ۱۰۲ با VAR هم حاشیه‌های زیادی داشت، تصریح کرد: به هر حال داور در زمان پنالتی استقلال، در دو متری صحنه بود و پنالتی نگرفت و من باز هم می‌گویم که پنالتی نبود. من از هواداران و بچه‌های تیم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم جبران کنم.

عالیشاه: گرفتن برخی تصمیمات با VAR سخت نیست

امید عالیشاه پس از تساوی یک - یک تیم‌های پرسپولیس و استقلال در دربی ۱۰۲ اظهار داشت: در ابتدا به بچه‌ها و هواداران خسته نباشید می‌گویم. توپ و میدان را بچه‌های ما در اختیار داشتند و می‌توانستیم برنده بازی باشیم. به تیم، بچه‌ها و مجموعه باشگاه پرسولیس افتخار می‌کنم، چون با VAR دیگر اینگونه تصمیم‌گیری‌ها سخت نیست.

وی تصریح کرد: در نیمه اول روی شهاب زاهدی پنالتی انجام شد و در دقیقه ۶۰ بازیکن استقلال باید از زمین اخراج می‌شد. پنالتی که به سود استقلال گرفته شد نیز واقعاً پنالتی نبود. پشت صحنه بودم و داشتم می‌دیدم که بازیکن سر توپ زد و خودش را به بازیکن ما زد. با VAR وقتی تشخیص چنین صحنه‌ای سخت است، جای تعجب دارد، اما واقعاً به هواداران افتخار می‌کنم که سنگ تمام گذاشتند و مستحق برد بودند. 

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که کدام گل خود در دربی را بیشتر دوست دارد، گفت: اگر بخواهم واقعیت را بگویم، گل فینال جام‌حذفی را بیشتر از همه دوست دارم.

عالیشاه در پاسخ به این سؤال که بعد از گل سوم و درآوردن پیراهن خود به سمت تماشاگران پرسپولیس رفت تا داور نبیند، گفت: می‌ترسیدم! با توجه به بدعت بدی که ایجاد شده و حتی هواداران ما نباید این کار را بکند و اگر انجام بدهند باعث شرم من خواهد بود. این بدعت بدی است که در ورزشگاه‌های ما جای افتاده و هیچ کجای دنیا چنین اتفاقاتی نمی‌افتد. حتی در بازی الدحیل وقتی این اتفاق افتاد شرمنده شدم. کل دنیا بازی را می‌بینند و نباید چنین اتفاقاتی بیفتد.

وی ادامه داد: بعد از گل نیز می‌ترسیدم که یک موقع چیزی پرتاب کند یا سنگ‌هایی به سمت زمین می‌افتاد که غیرقابل باور بود. اگر خدای نا کرده اتفاقی برای کسی بیفتد چه کسی جواب خواهد داد و آیا آن طرف عذاب وجدان نخواهد گرفت؟ امیدوارم این اتفاقات هر چه زودتر از ورزشگاه‌ها برچیده شود و شاهد این اتفاقات نباشیم. رسالت فوتبال و ورزش جوانمردی و صلح است و این اتفاقات خوشایند نیست.

گولسیانی: پرسپولیس تیم برتر دربی بود

گئورگی گولسیانی پس از تساوی یک - یک تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: بازی را در سراسر دقایق مسابقه کنترل کردیم و تیم برتر زمین بودیم. البته فرصت‌های زیادی روی دروازه استقلال ایجاد نکردیم و باید این مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به استفاده از کمک داور ویدیویی (VAR) در لیگ برتر کشورمان برای اولین بار گفت: برای فوتبال ایران خوشحال هستم، اما داوران در فوتبال ایران باید پیشرفت کنند و سریع‌تر تصمیم بگیرند. بازی بارها متوقف شد و از جریان می‌افتاد که این مسئله برای فوتبال ما خوب نیست. در این مسابقه به‌جای ۹۰ دقیقه شاید فقط ۶۰ دقیقه بازی کردیم که عجیب است. نمی‌دانم این مسئله چقدر برای فوتبال ایران خوب است.

مدافع پرسپولیس در مورد تصمیم داور مسابقه در اعلام پنالتی به سود استقلال در دقیقه ۷+۹۰ تصریح کرد: نمی‌توانم در این باره صحبت کنم و به تصمیمات داور احترام می‌گذارم. از لحاظ فنی تیم برتر زمین بودیم و نتیجه مسابقه هم قابل قبول بود. از اینکه برتری خودمان را از دست دادیم، ناراحت هستیم. با این حال استقلال هم تیم خوبی است.

پیروانی: VAR به ضرر پرسپولیس گرفت

افشین پیروانی بعد از پایان دربی ۱۰۲ تهران که به تساوی یک - یک انجامید، اظهار داشت: بازیکنان پرسپولیس و استقلال زحمت کشیدند و به آنها خسته نباشید می‌گویم. خدا را شکر کمک داور ویدیویی (VAR) آمد و صحنه‌هایی که باید بهتر دیده می‌شد، دیده نشد! بازیکن حریف باید اخراج می‌شد و این مسئله را همه تأیید کردند.

وی با انتقاد به برخی تصمیمات موعود بنیادی‌فر خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم ابتدای بازی می‌شد یک پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام شود. با این حال VAR به ضرر ما تمام شد.

مدیر تیم پرسپولیس در مورد پابرجا ماندن اعتراض نیمکت‌نشینان به قضاوت داور تصریح کرد: باید اقتدار بیشتری وجود داشت تا اجازه داده نمی‌شد اعتراض زیادی صورت بگیرد.

پیروانی درباره اعلام شدن پنالتی به سود استقلال در دقیقه ۷+۹۰ گفت: داور چنین تصمیمی گرفته، اما فکر می‌کنم قبل از آن صحنه‌ای برای ما اتفاق افتاد. بازیکن حریف (امید حامدی‌فر) در دقیقه ۶۰ باید اخراج می‌شد و این اتفاق با یک کارت زرد هم رخ می‌داد. VAR آمده است که این صحنه‌ها را ببیند و تعجب کردم که صحنه فوق به کمک این سیستم بررسی نشد. ورود کمک داور ویدیویی را به فال نیک می‌گیریم، اما امروز به ضرر ما بود.

ترابی: ۳ امتیاز با یک صحنه مشکوک از دست ما رفت

مهدی ترابی پس از پایان دربی ۱۰۲ اظهار داشت: ابتدا به دو تیم و هواداران که آمدند و حمایت کردند، خسته نباشید می‌گویم. سه امتیاز تا دقایق آخر در دست ما بود و با یک صحنه مشکوک از دست ما رفت. امیدوارم این اتفاق دیگر نیفتد و باید تمرکز خود را تا آخر بازی حفظ می‌کردیم. صحنه آخر بازی مشکوک بود و امیدوارم دیگر این اتفاق نیفتد.

وی در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما پنالتی اعلام شده به سود استقلال درست بود؟»، گفت: چند صحنه را در رختکن دیدیم. فکر می‌کنم در دقیقه ۶۰ باید حامدی‌فر اخراج می‌شد و در نیمه اول نیز متأسفانه پنالتی روی شهاب زاهدی گرفته نشد. ما همه صحنه‌ها را دیدیم، اما فایده‌ای ندارد. اصلاً بگویم صحنه روی شهاب پنالتی بود یا پنالتی نبود، این دیگر فایده‌ای ندارد. دقایق آخر برای استقلال پنالتی گرفته شد و بازی یک - یک شد و به نظر ما متضرر شدیم.

بیرانوند: بازی را با VAR در آوردند

علیرضا بیرانوند پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال گفت: این دیدار، دیداری بود که بازی در دست ما بود. هواداران پرسپولیس و کسانی که این بازی را دیدند، باید به بازیکنان پرسپولیس افتخار کنند که در چنین بازی سنگینی می‌توانند بازی را کنترل کنند و پاس‌های زیاد می‌دهند. خداراشکر توانستیم استفاده کنیم و گل بزنیم.

وی ادامه داد: می‌توانست بازی را ببریم ولی متاسفانه روی یک صحنه غافل‌گیر شدیم. من قبل از بازی هم به بچه‌ها گفتم که شما تجربه دارید، بازی‌های آسیایی انجام دادیم و مراقب باشید که ویدیوچک آمده و امکان دارد VAR که برای اولین بار است، یکسری تصمیمات بگیرد. این اتفاق هم افتاد.

دروازه‌بان پرسپولیس اظهار داشت: ما پس از بازی صحنه‌ها را در رختکن دیدیم. می‌شد خطایی که روی شهاب(زاهدی) شد، می‌توانست اخراج داشته باشد. VAR برای چنین چیزی است وقتی داور نمی‌بینید.مثلا یک پنالتی می‌توانست برای ما بگیرد. این بازی هم تمام شد و نمی‌توان به داوری هم ایراد گرفت. داوری بود که خودش هم تنها نبود و یک VAR در کنارش بود. متاسفانه پنالتی را گرفت و استقلال نیز که برای نباختن آمده بود، به نتیجه رسید. استقلال می‌خواهد با تیم‌های مدعی مثل پرسپولیس نبازد که به این هدفش رسید و تبریک می‌گویم. هواداران بازی خوبی دیدند. امیدوارم بتوانیم در دربی برگشت جبران کنیم.

دروازه‌بان پرسپولیس اظهار داشت: من گفتم که طولانی‌ترین VAR دنیا را باید VAR دربی نامگذاری کنیم. این اتفاق باید در کتاب گینس ثبت شود. هر اتفاقی که می‌افتاد ۴-۵ دقیقه صبر می‌کردند. یک صحنه‌ای که الان در رختکن دیدم، فکر کنم محمدرضا احمدی گزارشگر بازی بود که او زودتر از داور علاقه داشت که VAR برود. زودتر از داور می‌گفت که پنالتی بود و باید داور برود و چک کند. اینجوری گزارش کردن برای مردم خوشایند نیست. گزارشی بکنیم که مردم لذت ببرند و این اتفاق کار را برای خودت سخت‌تر می‌کند.

بیرانوند در خصوص اینکه آیا از توپ جمع کن ناراحت شده است، گفت: نه من از او عذرخواهی می‌کنم.

وی در خصوص حرکاتش در پایان بازی به سمت هواداران پرسپولیس اظهار داشت: بازی بود که با VAR درآورده شد. با هواداران خودمان بودم. به آنها گفتم که به بازیکنان افتخار کنند. این ویدیوچک همیشه وجود دارد، باید با ویدیوچک یک اتفاقی می‌افتاد.

زاهدی: در مورد داوری حرفی نمی‌زنم

شهاب زاهدی پس از تساوی دربی ۱۰۲ اظهار داشت: به طرفداران و بازیکنان دو تیم خسته نباشید می گویم چون احترام برای من همیشه ارجحیت دارد.

وی ادامه داد: حقیقتا در مورد بازی ترجیح می دهم صحبتی نکنم، اما بعد از سال های زیاد که امسال اولین تجربه ام در لیگ برتر بود در ابتدای فصل یک سری صحبت ها در مورد داوری بود اما حرفی نزدم و الان هم اگر هر حرفی بزنم بعدها علیه خودم استفاده‌ می شود. این کار را به کارشناسان و تماشاگران فهیم هر دو تیم می سپارم.

مهاجم پرسپولیس عنوان کرد: اخلاق بالاتر از همه چیز است و الان هم چون نمی خواهم وقت شما را بگیرم باید بگویم چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.

فرجی: استقلالی‌‌ها به خاطر تساوی مقابل پرسپولیس دور افتخار زدند

فرشاد فرجی پس از تساوی یک بر یک دیدار پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: بازی خوبی بود. خیلی بهتر از استقلال بازی کردیم و مستحق برد بودیم اما برخی چیزها دست ما نیست و نشد که برنده شویم. بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند اما فقط می‌توانیم لبخند بزنیم.

وی افزود: الان اگر بخواهیم حرفی بزنیم قوانینی گذاشتند که محرومیت و جرائم نقدی سنگینی برای ما به همراه دارد. همین لبخند من گویای همه چیز است. 

مدافع پرسپولیس در خصوص اینکه آیا صحنه برخورد علی نعمتی و آرش رضاوند پنالتی نبود، توضیح داد: من نظر شخصی‌ام را می‌گویم اما خواهش می‌کنم من را جریمه یا محروم نکنید. از نظر شخصی من این صحنه پنالتی نبود. اگر آن را بازبینی کنید متوجه می‌شوید چه اتفاقی افتاد. تازه فهمیدیم چرا تا این اندازه استقلالی‌‌ها می‌گفتند VAR را بیاورید. کمترین حق ما در این بازی پیروزی بود و اصلاً مستحق تساوی نبویم.

فرجی در خصوص اظهارنظر حسین بادامکی مبنی براینکه بازیکنان پرسپولیس پس از گل هوشیار نبودند، عنوان کرد: نه اینگونه نیست این حرف را قبول ندارم. هر چهار پنج روز یکبار بازی می‌کنیم و خستگی در ساق پای بچه‌ها هست. به خاطر همین خستگی بیشتر تعویض‌های ما زودهنگام است. تلاش خودمان را کردیم. همه بچه‌ها از جان و دل مایه گذاشتند این بازی تمام شد. اگر فیلم مسابقه را ببینید متوجه برخی مسائل می‌شوید و نیازی نیست از ما سؤال کنید.

وی در مورد اینکه آیا بنیادی‌فر تحت فشار نیمکت حریف قرار د اشت، گفت: دلیلی ندارد در مورد نیمکت حریف صحبت کنم و نمی‌خواهم این کار را انجام بدهم. در مورد تنش‌ها هم باید بگویم پس از گل فقط به بازیکن حریف گفتم باید احترام هواداران پرسپولیس را داشته باشید. استقلالی‌ها تا حدی تحت تأثیر جو قرار گرفته بودند این تساوی برای آنها ارزشمند بود و دور افتخار می‌زدند. حق هم داشتند اینگونه خوشحالی کنند اما به آنها گفتم نباید مقابل هواداران ما چنین کاری انجام بدهید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه