اخبار داغ

در میکسدزون پرسپولیس - نساجی؛

درویش: هم بازیکن می‌خریم هم بودجه فدراسیون را تامین می‌کنیم/ عالیشاه: هر بازیکنی هر چقدر گرفته، نوش جانش!

درویش: هم بازیکن می‌خریم هم بودجه فدراسیون را تامین می‌کنیم/ عالیشاه: هر بازیکنی هر چقدر گرفته، نوش جانش!
مدیرعامل باشگاه و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی مقابل نساجی مازندران در میکسدزون ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از پایان بازی پرسپولیس و نساجی با برتری اقتصادی سرخ‌پوشان، مدیرعامل باشگاه و اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در میکسدزون ورزشگاه شرکت کردند.

درویش: هم بازیکن می‌خریم هم بودجه فدراسیون را تامین می‌کنیم

رضا درویش پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل نساجی گفت: بچه‌ها استرس زیادی داشتند چون باید حتماً سه امتیاز را می‌گرفتند تا در کورس قهرمانی باشیم. ضمن اینکه آسیب‌دیده‌های زیادی هم داشتیم.

وی در مورد اینکه پرسپولیس بازی خوبی به نمایش نگذاشت اما استقلال نساجی را با تمام مهره‌هایش با تفاضل گل زیاد شکست داد؛ عنوان کرد: اینها ملاک نیست؛ هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ضمن اینکه ما در ترکیب هم به جهت آسیب دیدگی بچه‌ها تغییراتی داشتیم. مهم این بود که برنده بیرون بیاییم. حریف هم با تمام نفرات دفاع می‌کرد و این کار را سخت کرده بود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره دعوتش به کمیته اخلاق گفت: مگر کمیته اخلاق داریم؟! بهتر است اسمش را عوض کنند و بگذارند کمیته صیانت از مسئولان فدراسیون فوتبال! سه، چهار ماه است مسئولان نظارتی دو نامه درباره اینکه یکی از فوتبالی‌ها مشکلاتی داشته؛ به این کمیته داده‌اند ولی جواب نگرفته‌اند. من ساعت 8 شب مصاحبه کردم و ساعت 8:15 واکنش نشان دادند. نمی‌دانم در خانه‌شان جلسه می‌گذارند یا جای دیگر اما آنها بیشتر از مسئولان فدراسیون صیانت می‌کنند. 

درویش درباره اینکه علی خطیر صحبت‌هایی علیه او داشته است، گفت: فکر نمی‌کنم، به نظرم آن صحبت‌های خطیرِ جعلی است! آقای خطیر رابطه خوبی با ما دارد و علیه ما صحبت نمی‌کند.

وی در خصوص صحبت‌های رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی و درباره اینکه قرارداد سال اول او 10 میلیارد و قرارداد سال آینده‌اش 100 میلیارد گفت: این حرف‌ها را ندیدم. وقتی دو، سه ما پیش امتیاز ما را کم کردند گفتم که یک امتیاز از ما را بدون بهانه کم کردند تا بعداً امتیاز سپاهان را هم برگردانند و بگویند امتیاز شما را هم برگرداندیم. آن زمان گفتند من پیش داوری می کنم. اگر به خاطر اصلاح قراردادها امتیاز کم شد روز گذشته اعلام کردند تراکتور قرارداد شش بازیکن خود را اصلاح کرده و ایرادی هم ندارد. چطور ممکن است؟

درویش یادآور شد: روز گذشته شنیدم آقای قنبرزاده نامه زده که سقف قرارداد باشگاه استقلال 325 میلیارد تومان باشد؛ این توهین به شعور مردم است. همه می‌دانند که مجوز حرفه‌ای را AFC می‌دهد. بعید می‌دانم قنبرزاده چنین کاری کرده باشد ولی اگر این کار را کرده باشد ما به کمیته اخلاق شکایت می‌کنیم. مجوز حرفه‌ای را AFC می‌دهد. زمان مجوز حرفه‌ای فروردین ماه 1402 به پایان رسیده؛ نه تنها قنبرزاده بلکه رئیس فدراسیون و وزیر ورزش هم نمی تواند این مجوز را بدهد. اگر استقلال این مجوز را داشت چرا در لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکرد؟

«آیا به نظر شما آیین نامه کارگروه نظارت بر قراردادها توانست به باشگاه‌ها و عدم برشکستگی آنها کمک کند؟» مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: این قانون نیست، اجرایی هم نشد. یکی از مصوبات خوب چند سال گذشته بود البته اگر فدراسیون جرأت اجرا داشت. مهم عملیاتی شدن است. شما نگاه کنید یک بازیکن استقلال فصل گذشته 14 میلیارد قراردادش بوده ولی امسال نوشتن 160 میلیون تومان؛ یعنی از کمترین حقوق تأمین اجتماعی هم کمتر. این یعنی ما باید به بی قانونی عادت کنیم. این کجای قانون است؟ اگر فدراسیون توانایی اجرای قانون را نداشت بهتر بود یا قانون را نگذارد یا اجازه دهد کسانی که جرأت دارند این کار را کنند. کسانی که بیشترین بضاعت مالی را دارند سود بردند و فقط پرسپولیس ضرر کرد،‌ چون فکر کردیم باید به این قانون عمل کنیم. آقای گل محمدی دو سه بازیکن را معرفی کرده بود ولی رقم آنها بالاتر بود و نتوانستیم این کار را کنیم.

درویش درباره اینکه با این شرایط در نیم‌فصل بدون توجه به سقف اقدام به خرید بازیکن خواهند کرد؟ گفت: خودشان اعلام کردند مشکلی نیست و کار خودتان را کنید اما به شرطی که بودجه فدراسیون را هم تأمین کنید! ما هم گفتیم عیبی ندارد! شما جرائم را ببینید؛ این جرائم کجای قانون آمده است؟ بهتر بود می‌گفتند فدراسیون مشکلات مالی دارد و شما برطرف کنید.

وی در مورد ادعای علی خطیر مبنی بر اینکه عده ای از مسئولان باشگاه پرسپولیس اقدام به انتشار نامه جعل باشگاه استقلال کرده‌اند، گفت: امکان ندارد آقای خطیر این را بگوید؛ من او را می‌شناسم. این‌ها را خطیرِ جعلی می‌گویند!

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص اینکه رضا جاودانی اعلام کرده به پرسپولیس برای اصلاح قرارداد گولسیانی فرصت داده شده بود، گفت: به نظرتان وقتی کسی ایران نیست چه کار باید کنیم. آن زمان هنوز جریان جعل را یاد نگرفته بودیم! اگر الان بود شاید می‌توانستیم این کار را کنیم! وقتی بازیکن ایران نبود چطور قرارداد را اصلاح می‌کردیم؟ به جز جعل کار دیگری هم می‌توانستیم کنیم؟

درویش در رابطه با تمایل پرسپولیس برای جذب دوباره یورگن لوکادیا اظهار داشت: اعلام کرده بودیم اگر تمایل دارد می‌توانیم با او مذاکره کنیم ولی هنوز چیزی به ما جواب نداده است. گل محمدی هم گفته اگر لوکادیا شرایط پرسپولیس را بپذیرد می‌توانیم در خدمت او باشیم.

گولسیانی: بازیکنان نساجی بیش از ۵۰ بار خودشان را به زمین انداختند

گئورگی گولسیانی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل نساجی در جمع خبرنگاران گفت: قبل از اینکه بخواهم در مورد بازی صحبت کنم می‌خواهیم در مورد کیفیت لیگ صحبت کنم باید کیفیت لیگ بالا برود نه فقط برای ما برای همه تیم‌ها.

وی افزود:‌ در جریان بازی مدام توقف و تأخیر در بازی‌ها را شاهدیم. مصدومیت‌های زیادی در بازی به وجود می‌آید و پزشکان مدام وارد زمین می‌شوند این برای فوتبال خوب نیست. بازیکنان نساجی فکر می‌کنم بیش از ۵۰ بار خودشان را به زمین انداختند و خیلی تأخیر در فوتبال به وجود آمد.

گولسیانی گفت: برای بردی که به دست آوردیم خیلی خوشحالم اما برای کیفیت بازی که بود نه.

عالیشاه: هر بازیکنی هر چقدر گرفته، نوش جانش!

امید عالیشاه پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل نساجی با اشاره به حمایت هواداران گفت: هواداران به بازیکنان محبت داشتند، خداراشکر که امروز توانستیم 3 امتیاز را بگیریم. بازی خوبی انجام ندادیم ولی خداراشکر پیروزی را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه چند سوال دارم، گفت: می‌خواهم بدانم که سقف بودجه یعنی چه و چه معنی می‌دهد؟ آیا با تصویب یکسری قوانین غیراصولی و غیرکارشناسی و بدون ضمانت اجرایی می‌توانیم به بالابردن کیفیت فوتبال کمک کنیم؟ آیا این قانون به فوتبال کمکی کرده است؟ اقتصاد ورزشی همه جای دنیا آزاد است، آنها فرهنگ هزینه و درآمد را دارند اما ما با اعمال فشار و تصویب یکسری قوانین که فقط کار را خراب می‌کند می‌خواهیم کنترل داشته باشیم که هیچ کمکی هم به باشگاه‌ها نمی‌کند.

کاپیتان پرسپولیس افزود: می‌خواهم یک گِله از درویش داشته باشم که تصمیمی عجولانه و غیرحرفه‌ای گرفت و آن سند (سقف بودجه) را امضا کرد. تیم ما الان با توجه به نداشتن بازیکن و فشار هواداران در بحران است.‌ بازیکنی مانند آل‌کثیر را هم برای رعایت سقف بودجه از دست دادیم، این فشار را قبول کردیم اما نباید این اتفاق می‌افتاد. فکر می‌کنم نباید به مسیر فوتبال کار داشته باشیم و به جای آن یکسری زیرساخت‌ها را درست و فضای درآمدزایی و هزینه باشگاه‌ها را آزاد کرده و به آنها کمک کنیم و حق پخش و تبلیغات محیطی را بدهیم. اینها برای من سؤال است و امیدوارم یک نفر جوابگو باشد. این قوانین تا الان کمکی نکرده و سابقه خوبی هم نداشته است.

عالیشاه در واکنش به این موضوع که خیلی‌ها معتقدند بازیکنان پرسپولیس از هوادار متمول پول‌های خارج از قرارداد گرفتند اما امروز مشخص شد پیام نیازمند در سپاهان قراردادی بالای 110 میلیارد برای دو فصل دارد، گفت: نوش جانش باشد، هرکسی هرچه گرفته است نوش جانش باشد. این قوانین اشتباه بود و مدیران ما را به بازی گرفتند و آنها هم از خدا‌ی‌شان بود تا کمتر هزینه کنند. تیم باید درست بسته شود و این هوادارانی که به ورزشگاه می‌آیند از ما انتظار دارند.

وی یادآور شد: خجالت می‌کشم که 60 هزار هوادار به ورزشگاه می‌آید و ما جلوی الدحیل می‌بازیم و به خاطر نداشتن بازیکن هواداران ما ناراحت می‌روند. در فوتبال دنیا هزینه می‌شود و تیم‌ها پول دارند و هزینه می‌کنند و بازیکن می‌گیرند و اردو برگزار می‌کنند. 4 سال است که اردو نرفته‌ایم، چه قوانین بازدارنده‌ای است که ما حتی یک اردو نمی‌توانیم برویم. اگر دل‌شان برای فوتبال می‌سوزد زیرساخت‌ها و فضای درآمدزایی را برای باشگاه‌ها درست کنند وگرنه این قوانین به فوتبال کمک نخواهد کرد.

 زاهدی: اگر لوکادیا کمک کند، خوشحال می‌شوم به پرسپولیس بیاید

شهاب زاهدی که تک گل سه امتیازی پرسپولیس را در دیدار مقابل نساجی به ثمر رساند، در پایان این مسابقه اظهار داشت: خدا را شکر بازی را بردیم. شرایط خوبی داشتیم و سه امتیاز را گرفتیم و جایگاه‌مان را حفظ کردیم. من هم خوشحالم توانستم به تیمم کمک کنم.

وی در مورد اینکه چقدر شانس آقای گلی برای خودش قائل است، گفت: با توجه به پستی که دارم اگر عملکردم را بهتر کنم قطعاً می‌توانم آمار گلزنی‌ام را هم بالا ببرم.

«آیا امیدواری بتوانی به تیم ملی دعوت شوی؟»، مهاجم پرسپولیس در پاسخ به این سؤال نیز یادآور شد: تمام تلاشم را در باشگاه انجام می‌دهم و اگر عملکرد خوبی داشته باشم شانس بالایی برای دعوت به تیم ملی خواهم داشت.

زاهدی درباره احتمال جذب لوکادیا در نیم‌فصل اینطور اظهارنظر کرد: به نظرم این مسئله مربوط به باشگاه است و نمی‌توانم نظری بدهم. هر کسی که به تیم کمک کند من بیشتر از همه خوشحالم می‌شوم در تیم حضور پیدا کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه هدف‌گذاری تا نیم‌فصل داشته و آیا به تعداد گل مدنظرش در پرسپولیس رسیده است یا خیر، تصریح کرد: تعداد گلی مدنظرم نبود. همین که تیم‌مان جایگاه خوبی داشته باشد قطعاً از عملکرد خودم هم راضی‌ام.

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سؤالی در مورد قرارداد خودش نیز بیان کرد: الان زمان مناسبی نیست در این مورد صحبت کنم. من با باشگاه قرارداد دارم و قطعاً تمام تلاشم را برای بهبود عملکردم می‌کنم.

بیرانوند: فدراسیون فوتبال تیم‌ها را به جان هم انداخت

علیرضا بیرانوند پس از این دیدار در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بازی که شاید نتوانستیم نمایش خوب خود را مقابل نساجی انجام دهیم اما باز هم خدا را شکر که ۳ امتیاز بازی را گرفتیم و از هواداران هم تشکر می‌کنیم که در این هوای سرد به ورزشگاه آمدند. 

بیرانوند در مورد اینکه گوش آریا برزگر را گرفت، تصریح کرد:آریا برزگر اگر یادتان باشد جوان بود و وقتی در تیم پرسپولیس بود گوشش را گرفتم و گفتم یک چیزی می‌شود امروز هم دوباره گوش او را گرفتم و گفتم دیدی چیزی شدی! او در لیگ برتر فیکس بازی می‌کند و تیم‌های بزرگ هم او را دوست دارند امیدوارم که بدرخشد و روز به روز پیشرفت کند. 

گلر تیم پرسپولیس در مورد بازگرداندن ۴ امتیاز سپاهان تصریح کرد: شاید هواداران ناراحت شوند اما من خیلی خوشحالم که چهار امتیاز سپاهان را برگرداندند. چون دوست نداشتم تیم بزرگی که بازیکنان بزرگی هم گرفته بود و تیم را روی قهرمانی بسته بود آخر فصل اگر قهرمان نشود بگوید اگر ۴ امتیاز را کسر نمی‌کردند قهرمان می‌شدند. 

او ادامه داد: البته من سر از قانون آنها در نمی‌آورم ۴ امتیاز را برمی‌گردانند اما ۶ بازیکن سپاهان را محروم می‌کند این در حالی است که این شش بازیکن در همه بازی‌ها حضور داشته‌اند. فقط می‌توانم بگویم اینجا ایران است! 

بیرانوند در مورد رای استیناف که تنها جریمه برای باشگاه باقی ماند گفت: از ابتدا دنبال این جریمه بودند به هر حال بحث خزانه فدراسیون . واقعا بعضی اوقات اتفاقاتی رخ می دهد و فدراسیون کارهایی انجام می‌دهد که خود تیم‌ها و هواداران به جان هم بیفتند. واقعا اتفاقات خوبی نیست. اتفاقی که افتاد به ضرر پرسپولیس شد و ای کاش پرسپولیس سقف را رعایت نمی‌کرد. 

او افزود: عیسی ال کثیر بخاطر چهار، پنج تومان نماند. بخاطر آقای گل محمدی یک کلاه گشاد روی سر ما گذاشتند. من صحبتی شنیدم مبنی بر اینکه آقای قنبرزاده گفته است این قانون آزمایشی بوده است و نمی‌دانم شاید کسی به او پیامک داده که این حرف را بزند. آقای قنبرزاده این حرف از شما بعید است شما که این سقف را گذاشتید بارها مصاحبه کردید و قلدر راجع به آن حرف زدید الان بگویید آزمایشی است در کُت من نمی‌رود. 

ترابی: سقف را رعایت کردیم سرمان کلاه رفت

مهدی ترابی پس از برتری پرسپولیس مقابل نساجی مازندران اظهار کرد: سرمان کلاه رفت که سقف قرارداد را رعایت کردیم. در مورد حواله بد توضیح داده شد، این برای صعود بود نه خود جام جهانی؛ من کاری به درست و غلطش ندارم اما به هر حال داده شد.

ملی‌پوش تیم پرسپولیس افزود: اتفاقات خوبی رخ نداده و ان شالله فدراسیون پیگیر است. این موضوع از ابتدا بد مطرح شد و شائبه درست کرد. این موضوع پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی بود نه نتیجه‌گیری تیم که مطلوب نبود. این موضوع از اول بد طرح شد و حاشیه درست کرد و متاسفانه اتفاقات خوبی رخ نداد.

خبیری: هر چقدر در مورد سقف قراردادها صحبت کنیم بی‌فایده است

حسین خبیری عضو هیت مدیره پرسپولیس بعد از برد مقابل نساجی اظهار داشت: خداراشکر یک بازی حساس را بردیم و این ۳ امتیاز خانگی برایمان مهم بود را گرفتیم و به بازیکنان و کادرفنی تیم هم خسته نباشید می‌گویم. امیدواریم به زودی به جایگاه اصلی خودمان برگردیم.

وی در خصوص جذب بازیکن برای نیم فصل دوم گفت: قطعا بعد از بازی آخر یحیی گل‌محمدی لیست می‌دهند و مدیرعامل باشگاه هم اقدام می‌کند.

خبیری در مورد سقف قراردادها خاطرنشان کرد: انقدر در این مورد صحبت کردیم و حاشیه درست شده بی فایده است. من یک سوال دارم چرا قرارداد ۶ بازیکن سپاهان که مشکل دارد را ثبت کردند و چرا برای تیمشان بازی می‌کنند. خواهشمند فقط مسئولان در این مورد پاسخگو باشند. الان هم همه هواداران سوالاتی در ذهنشان پیش آمده که جوابش را فقط مسئولان باید بدهند. اگر همه قانونی است باید همه پایبند باشند که متاسفانه پایبندی را ندیدیم.

بادامکی: کارگردانی خوبی صورت گرفت

حسین بادامکی، معاون ورزشی پرسپولیس، پس از پیروزی برابر نساجی اظهار داشت: خدا را شکر توانستیم در یک بازی فوق‌العاده‌ حساس از نظر امتیازی، سه امتیاز را بگیریم. شرایط‌مان خیلی بهتر شد و این سه امتیاز کمک می‌کند که در آینده به اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم.

او در خصوص فرصت سوزی بازیکنان پرسپولیس عنوان کرد: طبیعی است. بالاخره بازی‌های تیم ما فشرده است و ما هر ۳-۴ روز بازی می‌کنیم و بچه‌ها از نظر انرژی مقدای تخلیه می‌شوند و شاید نتوانند در مواقعی که باید، تصمیم مناسب را بگیرند. ضمن اینکه باید در نظر بگیریم نساجی تیم خیلی خوبی بود و بازیکنان خیلی خوبی دارد و تغییر و تحولاتی رخ داده که بازیکنان انگیزه بیشتری پیدا کرده‌اند. اما حساسیت جدول، خیلی بالا بود و این سه امتیاز اهمیت زیادی داشت.

بادامکی درباره آرای کمیته استیناف و کمیته انضباطی گفت: رای ما برای ما به سرعت و در ۴۸ ساعت صادر شد و رای آنها صادر نشد و اینهمه زمان برد. ضمن اینکه رای کمیته استیناف اعلام شد و بعد کمیته انضباطی اعلام نظر کرد، مقداری عجیب بود. فکر می‌کنم کارگردانی خوبی صورت گرفت.

معاون ورزشی پرسپولیس درباره بازگشت امتیازات و پابرجایی جرایم نقدی گفت: عجیب و غریب است. تیم سپاهان از اول فصل با ترکیبش بازی می‌کند و ۲۴ ساعت قبل از بازی می‌گویند ۶ بازیکن نمی‌توانند بازی کنند. اصل کار ایراد دارد. اگر این ۶ نفر مشکل داشتند، از اول نباید بازی می‌کردند. چطور ۱۲-۱۳ بازی کردند و یک‌باره این بازی گفتند نمی‌توانید بازی کنید.

او در واکنش به اینکه بر خلاف اعلام فدراسیون، هیچکدام از بازی‌ها ۳-۰ نشد، اظهار داشت: این هم از عجایب فوتبال ما است. اما از الان تیم ما باید تمام تلاش و تمرکزش را روی نقل و انتقالات بگذارد تا این فرصت را به راحتی از دست ندهیم و بتوانیم بازیکنان خوبی را جذب کنیم. هر چند در نیم فصل جذب بازیکن باکیفیت سخت است اما باید تلاش‌مان را کنیم تا این فرصتی را که اول فصل از دست دادیم، نیم فصل از دست ندهیم.

بادامکی در پاسخ به اینکه آیا اگر پرسپولیس در شرایط سپاهان قرار داشت، همین رای صادر می‌شد، گفت: سعی می‌کنیم خوشبین باشیم اما فکر نمی‌کنیم.

او در پایان درباره اینکه آیا مسئولان پرسپولیس صحبتی با مهدی تاج داشته‌اند، گفت: ما که آقای تاج را ندیدیم اما اگر شما دیدید، بگویید صحبت کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه