اخبار داغ

تلنگر به‌موقع شاگردان امیر؛

جام ملت‌های آسیا| پیروزی در شب بد؛ تنها نکته مثبت یک صعود نگران‌کننده!

جام ملت‌های آسیا| پیروزی در شب بد؛ تنها نکته مثبت یک صعود نگران‌کننده!
تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته علی‌رغم یک نمایش دور از انتظار، امتیازی از دست نداد تا تلنگری به‌موقع خورده باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان شب گذشته در چارچوب دومین بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه شهر دوحۀ قطر، تیم ملی هنگ‌کنگ را در یک بازی پراسترس و پرچالش با نتیجه یک بر صفر از پیش رو برداشت.

پیروزی با حداقل اختلاف گل آن هم مقابل تیمی که حدود 2 ماه پیش با 4 گل در ورزشگاه آزادی مقابل یوزهای پارسی به زانو در آمده بود، به محل انتقاد و اختلاف بین کارشناسان و تیم ملی تبدیل شده و در حالی که صعود تیم ملی به مرحله یک‌هشتم نهایی با همین برد خفیف مسجل شده ولی نگرانی‌ها شدت یافته است.

ناتوانی بازیکنان تیم ملی در شکستن پرس سنگین بازیکنان هنگ‌کنگ از یک سو و بازی درهم و شلخته شاگردان امیر قلعه‌نویی از سویی دیگر، باعث شد تا تعدد موقعیت‌های ساخته شده ملی‌پوشان ایران اصلاً به چشم نیاید و تیم ملی در شبی که خوب موقعیت ساخت و برد، نتواند بازی چشم‌نوازی را ارائه و بینندگان را قانع کند.

ضعف در آنالیز رقیب توسط ایران و آنالیز بسیار دقیق تیم شرق آسیایی از ما که منجر به خارج شدن مهدی طارمی و سامان قدوس از جریان بازی شد، صعودمان را نگران‌کننده جلوه داد. به خصوص آن که حالا ژاپن هم در سمت جدولی افتاده که احتمالاً تیم ملی حتی با یک تساوی از امارات، در همان سمت بازی خواهد داشت.

اشتباهات محرز و پرتکرار خط تدافعی تیم ملی بالاخص از سوی محمدحسین کنعانی‌زادگان و عدم ارتباط مناسب بین روزبه چشمی با خط دفاع و وینگرهای تیم ملی، کمربند محکم تیم ملی را از هم گسیخت تا میانه میدان دو دستی تقدیم هنگ‌کنگی‌ها شود و چه خوش‌شانس بودیم که از این تیم گلی دریافت نکردیم.

در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار اول برابر فلسطین در همان دقایق ابتدایی به گل رسید و نمایشی قابل قبول داشت، در مقابل هنگ‌کنگ دور از انتظار ظاهر شد؛ به ویژه در نیمه دوم که تعداد پاس‌های بازیکنان در برخی اوقات از عدد 5 فراتر نمی‌رفت.

تیم ملی با ترکیبی متفاوت نسبت به مسابقه اول به میدان رفت اما ضعف‌ها و دادن موقعیت به حریف، از نکات تیره این بازی بود و امیر قلعه‌نویی قطعاً بهتر از هر فرد دیگری به وضعیت تیم ملی آگاه است و مسئولیت مهمی در بازگرداندن توان روحی و فنی بازیکنان خواهد داشت.

این که تیم ملی در شب بدش بتواند به هر لطایف‌الحیلی شده با 3 امتیاز از میدان خارج شود، قطعاً مهم‌ترین و مثبت‌ترین نکته بازی دیشب ماست اما قطعاً تداوم این روند مقابل تیم‌های چغر و دندان‌گیری مثل سوریه، لبنان یا حتی کره‌جنوبی و ژاپن، تیره‌روزی را به ارمغان می‌آورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه