اخبار داغ

مدرس حوزه در گفتگو با «تیتر یک» مطرح کرد:

استقبال بی‌نظیر نوجوانان و جوانان از اعتکاف

استقبال بی‌نظیر نوجوانان و جوانان از اعتکاف
مدرس حوزه گفت: امسال استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف چشم‌گیر بوده و این نشان می‌دهد که این نسل‌ تشنه دین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک سپیده قاسمی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک» گفت: میزان استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف سال جاری چشم‌گیر بوده و این نشان می‌دهد که این نسل ایمان‌شان قوی است و تشنه دین هستند.

 
مدرس حوزه ادامه داد: مؤمنان واقعی کسانی هستند که بتوانند مرز بین حق و باطل را تشخیص دهند و بر هوای نفس خود غلبه کنند.
 
وی افزود: اعتکاف بهترین فرصت برای جهاد تبیین و معرفی امام عصر (عج) به نوجوانان و جوانان است، زیرا دشمن تمام تلاش خود را در عرصه فضای مجازی انجام داده تا این نسل را از دین دور کند.
 
قاسمی تصریح کرد: معرفی امام زمان (عج) و بیان ویژگی‌های دوران حکومت مهدوی یک ضرورت است، زیرا شناخت نسل نوجوان و جوان نسبت به یار دوازدهم بسیار کم و ناچیز است.
 
این کارشناس گفت: اگر بتوانیم در همین دوران نوجوانانی بهترین دوست و همدم را پروردگار متعال معرفی کنیم و حلقه وصل معبود با خالق باشیم، قطعاً این نسل در آینده فریب وعده‌های دروغین دشمن را نخواهد خورد.
 
وی ادامه داد: نسل نوجوان و جوان، آینده‌سازان کشور هستند که باید بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم و اجازه ندهیم که دشمن بر آن‌ها غلبه کند.
 
قاسمی افزود: تیپ‌های شخصیتی مختلف در اعتکاف وجود دارد و این خودش یک فرصت است تا اهمیت حجاب و عفاف را به صورت اصولی و منطقی برای نسل جوان تبیین کنیم، زیرا اگر حقیقت حجاب تبیین شود، همه تشنه آن خواهند شد.
 
این مدرس حوزه گفت: بسیاری از جوانان ما با حضور در اعتکاف مسیر زندگی خود را تغییر داده و عاقبت‌به‌خیر شدند و چه دخترانی که در این مراسم حجاب برتر را برای باقی عمر خود برگزیدند.
 
این مدرس حوزه در خاتمه افزود: اعتکاف سه روز تمرین بندگیِ معبود در محضر خداوند متعال و بهترین فرصت برای اندیشیدن و خلوت کردن با پروردگار است، در عصر کنونی که دنیای مجازی بین معبود و خالق فاصله انداخته، اعتکاف باعث می‌شود که افراد با فاصله گرفتن از دنیای حقیقی، ساعاتی با معبود خود خلوت و بندگی کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه