اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

شلاق بین الملل بر گُرده صهیونیست ها/ اسراییل بزرگترین ناقض قواعد بین الملل!

شلاق بین الملل بر گُرده صهیونیست ها/ اسراییل بزرگترین ناقض قواعد بین الملل!
حمله شب گذشته انصارالله یمن علیه کشتی انگلیسی، نشان داد که جریان مقاومت آتش بس کامل در غزه، خروج کشورهای غربی از منطقه و پرهیز از هرگونه رفتارهای مداخله جویانه را تنها راه پایان درگیری ها در منطقه می داند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از ادامه دار شدن نسل کشی و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین های اشغالی، آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به دادگاه بین المللی لاهه شکایت کرد و در پی این اعلام شکایت، دادگاه بین المللی برای رسیدگی به اتهام نسل کشی در غزه برگزار شد.

این اقدام شجاعانه آفریقای جنوبی موجب شد، مقامات کشورهای حوزه مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران، از شکایت علیه نسل کشی در غزه اعلام حمایت کرده و آن را اقدامی در خور ستایش قلمداد کنند.

مردم کشورهای مختلف نیز در حمایت از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی و برگزاری دادگاه بین المللی علیه این رژیم به تظاهرات گسترده پرداختند؛ در سوی دیگر ماجرا، اما آغاز فرآیند رسیدگی به اتهامات رژیم صهیونیستی خشم و عصبانیت تل آویو و واشنگتن را به دنبال داشت.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با خشم و عصبانیت نسبت به برگزاری نخستین دادگاه رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی لاهه واکنش نشان داد و با بیان اینکه «نفاق و دورویی آفریقای جنوبی سر به فلک کشیده است»، مدعی شد: «در حالی که اسرائیل با نسل‌کشی علیه ملت خود مقابله می‌کند، به نسل‌کشی یک ملت دیگر متهم می‌شود…در حالی که ما با تروریست‌ها و دروغ‌پراکنی مبارزه می‌کنیم، امروز شاهد وارونگی در قواعد دنیا بودیم.»

وزارت امور خارجه آمریکا هم، نسل کشی در غزه به دست رژیم صهیونیستی را موضوعی بی اساس دانست!

با این حال، اما حکم اولیه دادگاه لاهه با تایید نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، جمعه 6 بهمن صادر شد، بنابر اعلام رئیس این دادگاه، پرونده هنوز بسته نشده است و اتهام «نسل‌کشی» و «کشتارجمعی» که به این رژیم وارد شده، همچنان در حال بررسی است.

با این حال، برگزاری دادگاه بین المللی علیه اتهامات رژیم صهیونیستی نشان داد که این رژیم نه تنها در بین افکار عمومی بلکه در عرصه بین المللی نیز دچار انزوا و شکست شده است.

موضع دادگاه لاهه اگرچه افکار عمومی را به این باور رساند که رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی در غزه است، اما صهیونیست ها را نسبت به قبل وقیح تر کرد به طوری که برخی رسانه های اسرائیلی عدم تایید حکم نسل کشی از سوی رژیم صهیونیستی توسل لاهه را عاملی برای پرهیز از عقب نشینی قلمداد کردند.

رژیم صهونیستی به هیچ قاعده بین المللی پایبند نیست

حمله شب گذشته انصارالله یمن علیه کشتی انگلیسی، نشان داد که جریان مقاومت آتش بس کامل در غزه، خروج کشورهای غربی از منطقه و پرهیز از هرگونه رفتارهای مداخله جویانه را تنها راه پایان درگیری ها در منطقه می داند.

انصارالله یمن نیز در بیانیه ای اعلام کرد، دادگاه بین المللی در تنگه باب المندم برگزار می شود نه در لاهه تا بر پایبند نبودن رژیم صهیونیستی نسبت به قوانین بین الملل تاکید کند.

پیش از این و از زمان آغاز درگیری ها در غزه بارها به مقامات صهیونیستی هشدار داده شده بود که چنانچه دست از حمله علیه غیرنظامیان در غزه برندارند، تصمیم گیری درباره ادامه درگیری ها تنها بر عهده جبهه مقاومت خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران نیز در اعلام مواضع خود، از ابتکار عمل آفریقای جنوبی در شکایت رژیم  صهیونیستی در غزه حمایت کرده است؛ اما باید دید دادگاه بین المللی لاهه آیا بدون توجه به فشارهای بین الملل به ویژه از سوی ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به بررسی پرونده شکایت علیه نسل کشی در غزه خواهد پرداخت یا این اقدام تنها نمایشی است برای سکوت افکار عمومی جهان؟

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه