اخبار داغ

مخترع مهریزی در گفتگو با دانا:

قهرمانان ایران انگیزه پیشرفت من هستند/باید هر روز برای کشورمان افتخار جدیدی به ارمغان بیاوریم

قهرمانان ایران انگیزه پیشرفت من هستند/باید هر روز برای کشورمان افتخار جدیدی به ارمغان بیاوریم
دانش آموز مخترع مهریزی گفت: تمام تلاش هایم به این خاطر بود که اگر روزی ازخودم سوال کردم که در طول زندگی چه دستاوردی داشته ام، با آرامش خاطر بگویم برای کشورم مفید بودم.

سید علی اکبر حیدری، دانش آموز مهریزی، مخترع دستگاه تبدیل صوت به نور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در روایت پیشرفت خود گفت: یکی از دغدغه های من در دوران تحصیل این بود که برای پیشرفت کشور و مردم و دست کم به خاطر خانواده ام که سالها برای من زحمت کشیدند، کاری بکنم تا در آینده از اینکه هیچ فایده ای در زندگی نداشتم، شرمنده نباشم.

وی با اشاره به اینکه جرقه اختراع این دستگاه در مدرسه و بعد از کلاس درس علوم در ذهن من خورد ادامه داد: در سال 97 اولین نسخه این دستگاه را فقط با قابلیت تولید صدا ساختم و در آن را در مسابقه دانش آموزش شرکت دادم اما در مرحله استانی، اختراع من رد شد و نتوانست مثامی کسب کند.

حیدری ادامه داد: همین امر باعث شد تا با انگیزه ای بیشتر در سال 99 با ارتقا دستگاه و اضافه کردن قابلیت کاربرد امنیت سایت های نظامی، حوزه عمرانی و پزشکی آن را باز تولید و ارائه کنم که در نهایت در جشنواره ملی تهران حائز رتبه شد و یک سال بعد در جشنواره ابن سینا به مقام نقره دست پیدا کرد.

این دانش آموز نخبه گفت: امسال هم این اختراع جزء برگزیده های جشنواره دانشگاه امیرکبیر است.

وجود جوانان با انگیزه می تواند عامل رشد و بالندگی باشد

حیدری با اشاره به اینکه باید هر روز برای کشورمان افتخار جدیدی را به ارمغان بیاوریم ادامه داد: تمام تلاش هایم به این خاطر بود که اگر روزی ازخودم سوال کردم که در طول زندگی چه دستاوردی داشته ام، با آرامش خاطر بگویم برای کشورم مفید بودم.

این دانش آموز نخبه عنوان کرد: برخی دیدگاه های اشتباه درباره نخبه بودن و اختراع کردن وجود دارد و باعث می شود افراد بدون شناخت استعداد و توجه به توانایی های خود صرفا به یک مسیر مشخص سوق داده شوند در حالی که فرد باید بداند استعداد کامپیوتر دارد یا فیزیک یا چیزهای دیگر و سپس آن توانایی و استعداد را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در ایران چهره های ماندگار و قهرمان بسیاری داشته و داریم که برایم انگیزه پیشرفت شدند ادامه داد: من تمام زندگی ام در ایران بوده است اما اگر برای خارج از کشور تلاش کنم در واقع هیچ قدمی نه برای خانواده خودم و نه برای مردم کشورم که خانواده بزرگ من هستم برنداشتم.

حیدری با اشاره به اینکه در هر کشوری، وجود جوانان با انگیزه می تواند عامل رشد و بالندگی باشد تاکید کرد: اگر کشور از وجود جوانان با انگیزه و با استعداد خالی شود در حقیقت از رشد و بالندگی خالی شده است.

وی گفت: باید مسائل برای جوانان تبیین شود و مسئولان به سوالات آنها با دقت پاسخ دهند آن زمان است که هیچ بهانه ای برای فرار از کار وجود نخواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه