اخبار داغ

راهنمای کامل خرید روتختی مناسب

راهنمای کامل خرید روتختی مناسب
شاید یکی از اصول مهم‌ در خرید روتختی مناسب بررسی رنگ و طرح آن باشد. اما باید توجه داشته باشید که خرید این کالا نیز مانند دیگر وسایل مورد نیاز در خانه به فوت و فن‌های خاص خود نیاز دارد.

به گزارش راه دانا، شاید یکی از اصول مهم‌ در خرید روتختی مناسب بررسی رنگ و طرح آن باشد. اما باید توجه داشته باشید که خرید این کالا نیز مانند دیگر وسایل مورد نیاز در خانه به فوت و فن‌های خاص خود نیاز دارد. تجربیات مربوط به صد‌ها مشتری نشان می‌دهد نکات مهمی برای خرید انواع روتختی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها می‌تواند یک خرید عالی و رضایتمند را رقم بزند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید با آگاهی بهتر کالای خواب مناسب با اتاق خواب خود را خریداری کنید.

بهترین زمان برای خرید روتختی مناسب چه زمانی است؟

ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که دکوراسیون اتاق خواب خود را تغییر داده و اکنون به دنبال یک روتختی مناسب و متناسب با دکوراسیون هستید. پس از چیدمان اتاق خواب و ایجاد تغییرات لازم خرید یک روتختی زیبا و مناسب می‌تواند زیبایی این مکان را چندین برابر کند. اتاق خواب به عنوان مکان استراحت پس از فعالیت و مشغله‌های روزانه باید دارای یک سرویس روتختی مرغوب و راحت باشد. در انتخاب روتختی نیز علاوه بر نقش به کار رفته در آن که کاملاً سلیقه‌ای است، باید به برخی نکات دیگر نیز توجه شود. در ادامه این نکات آورده شده است.

توجه به سایز تخت خواب

اولین نکته در زمان خرید روتختی توجه به سایز تخت خواب است. قبل از خرید روتختی باید تخت خواب مورد نظر را اندازه‌گیری کرده و طول و عرض آن را محاسبه کنید. به عنوان مثال تخت‌های دو نفره دارای عرض ۱۶۰ بوده و تخت‌های یک نفره نیز از عرض ۹۰ شروع می‌شوند‌. با دانستن این موضوع بهتر می‌توانید روتختی مورد پسندتان را انتخاب کنید.

البته در زمان خرید روتختی مناسب باید به این موضوع توجه داشته باشید که روتختی‌ها معمولاً با اندازه‌های استاندارد تولید می‌شوند. به همین دلیل در صورتی که بخواهید دور تخت را نیز بپوشانید باید از پارچه‌های دورچین به جای روتختی‌های بسیار بلند استفاده کنید.

انتخاب رنگ و طرح دلخواه

در این مرحله می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون اتاق خواب طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید. معمولاً رنگ روتختی مکمل یا به صورت متضاد با دیگر ‌اشیای اتاق خواب انتخاب می‌شود. از این رو بهتر است رنگی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید که بتواند اتاق خواب را زیباتر نشان دهد. در نهایت توجه به این نکته بسیار مهم ضروری است که هدف از انتخاب روتختی ایجاد احساس آرامش در هنگام خواب است. به عنوان مثال اتاق خواب‌های شلوغ بهتر است از روتختی‌های دارای طرح‌های ساده استفاده کنند.

طرح‌های مربوط به روتختی ممکن است به صورت کلاسیک، مدرن یا فانتزی باشد بنابراین بهتر است پیش از انتخاب و خرید روتختی به رنگ فرش، کاغذ دیواری و پرده‌ها توجه کرده و طرح مورد نظر را انتخاب کنید.

توجه به جنس و کیفیت پارچه روتختی

پارچه‌های روتختی با جنس‌های مختلفی دوخته می‌شوند. معمولاً جنسی برای روتختی انتخاب می‌شود که بتواند راحتی و حس آرامش را به مصرف‌کننده ارائه دهد. روتختی‌های فانتزی و تزیینی معمولاً برای تازه عروسان و برای خرید جهیزیه مناسب است. اما استفاده عمومی ندارد. به همین دلیل باید یک روتختی راحت و ساده برای اتاق خواب انتخاب شود. بهترین گزینه می‌تواند روتختی‌های نخی باشد.

این نوع از روتختی‌ها به سادگی قابل شستشو بوده و ایجاد حساسیت یا الکتریسیته ساکن نمی‌کنند. همچنین در زمان استفاده و در هنگام خواب حس گرگرفتگی و عرق کردن نیز نخواهید داشت. معمولاً بسیاری از خریداران روتختی در هنگام خرید روتختی مناسب جذب طرح و نقش‌های رنگارنگ محصولات بی‌کیفیت شده و کمتر به کیفیت پارچه به کار رفته در روتختی توجه می‌کنند. غیر از پارچه‌های نخی از پنبه، پلی استر، ابریشم، کتان و یا بامبو نیز برای دوخت روتختی استفاده می‌شود.

هزینه مورد نیاز برای خرید روتختی مناسب و با کیفیت

توجه به این نکته مهم ضروری است که روتختی با کیفیت و مناسب معمولاً قیمت بالایی نیز دارد. بنابراین بهتر است با توجه به بودجه خود برای خرید روتختی تصمیم‌گیری کنید. البته توصیه می‌شود هرگز به دنبال خرید روتختی ارزان قیمت نباشید. زیرا پس از مدت کوتاهی این نوع از روتختی‌ها کاملاً غیرقابل استفاده خواهند بود. بنابراین با کمی هزینه بیشتر می‌توانید یک روتختی با کیفیت خریداری کرده و برای مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های یک روتختی با کیفیت چیست؟

ممکن است برخی افراد در زمان خرید سرویس روتختی دچار سردرگمی شوند. اما باید توجه داشته باشید جنس پارچه و الیاف آن در تولید روتختی می‌تواند روی کیفیت آن تأثیر بسزایی داشته باشد. معمولاً از الیاف گرماژ بالا یا الیاف توپی با کیفیت برای تولید سرویس روتختی و افزایش کیفیت آن استفاده می‌شود. این الیاف باعث می‌شوند که روتختی‌ها علاوه بر سبکی و نرمی، امکان شستشو به دفعات مکرر را داشته و پس از شستشو نیز پف خود را از دست ندهند. با لمس پارچه و لطافت آن می‌توانید کیفیت روتختی را بسنجید. معمولاً از پارچه‌های ترک، پارچه‌های با کیفیت ایرانی و چینی از نوع درجه یک برای دوخت روتختی استفاده می‌شود.

انواع طرح‌های روتختی دخترانه کدامند؟

روتختی‌های موجود در بازار می‌توانند طرح‌های متفاوتی داشته باشند که هر کدام از آن‌ها سلیقه خریداران را پوشش می‌دهد. یکی از طرح‌های موجود در بازار طرح گلدوزی است که معمولاً طرح‌های زیبایی به صورت گلدوزی روی روتختی به صورت ظریف و هنرمندانه دوخته شده است. از دیگر مدل‌های روتختی در زمان خرید روتختی مناسب طرح‌های چاپی هستند که بسیار متداول بوده و بسیاری از روتختی‌های موجود در بازار نیز از این نوع محسوب می‌شوند. این نوع از روتختی‌ها معمولاً در رنگ و طرح‌های متنوع و جذاب موجود بوده و می‌تواند با توجه به تم رنگی اتاق خواب خریداری شود. روتختی‌های چهل تکه یکی از انواع روتختی با سبک سنتی است که معمولاً دارای یک پالت رنگی بوده و می‌تواند ظاهری زیبا به اتاق خواب شما بدهد.

سرویس روتختی شامل چه تکه‌هایی است؟

روتختی‌ها به صورت ست و با تکه‌های مختلف به فروش می‌رسند. انواع سرویس روتختی شامل روبالشی ملافه و لحاف روتختی است. در صورتی که یک ست کامل‌تر را تهیه کنید، ممکن است در آن روبالشی اضافی، ملافه روانداز و چین دور تخت نیز پیدا شود.

خرید روتختی مناسب با توجه به نوع دوخت

در برخی موارد روتختی‌ها و رویه آن به صورت جداگانه به فروش می‌رسد. در این سرویس معمولاً یک لحاف بدون طرح و به صورت ساده قرار دارد. همچنین یک کاور هم درون سرویس برای کشیدن روی لحاف قرار داده شده است که با زیپ، دکمه یا بند بسته می‌شود.

کاور روتختی از متداول‌ترین مدل روتختی است که در سرویس‌ها قرار دارد. این روتختی در روز به عنوان کاور روی تخت قرار گرفته و در شب به عنوان لحاف و روانداز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

روتختی پیک نوع دیگری از سرویس روتختی است که در واقع از نوعی پارچه بسیار ضخیم به جای لحاف دوخته شده و می‌تواند به عنوان لحاف تنها در روز‌های معتدل سال مورد استفاده قرار بگیرد.

حرف آخر

در این مطلب تلاش شد تا به نکات مهم در زمینه خرید روتختی مناسب پرداخته شود. با توجه به مطالب ارائه شده علاوه بر ویژگی‌های ظاهری، کیفیت یک سرویس روتختی نسبت به دیگر عوامل بسیار مهم‌تر است. به همین دلیل در زمان خرید بهتر است کیفیت کالا را در اولویت قرار داده و از برند‌های معتبر و با کیفیت خریداری کنید. این کالای خواب می‌تواند با کیفیت قابل قبول خود برای مدت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. فروشگاه اینترنتی شیک نقش (  ( https://shiknaghsh.ir ارائه کننده بهترین محصولات و کالای خواب در برندهای مختلف است که توانسته با کیفیت محصولات خود اعتماد مشتریان را جلب کند. خرید روتختی از فروشگاه شیک نقش می‌تواند یک خرید اقتصادی و کاملا به صرفه را رقم بزند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه