اخبار داغ

مدیر منابع طبیعی البرز:

ساخت‌و‌ساز کشاورزان در اراضی ملی البرز تخلف است

ساخت‌و‌ساز کشاورزان در اراضی ملی البرز تخلف است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: برخی کشاورزان اقدام به ساخت مسکن در زمین‌های کشاورزی کرده‌اند اما این موضوع تخلف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، گفت: اراضی ملی طبق قانون ملی شدن جنگل‌های کشور در سال ٤١ مشخص شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه مدیریت اراضی ملی در اختیار منابع طبیعی است، افزود: ساخت‌و‌ساز در اراضی ملی البرز تخلف است.

بیات اظهار داشت: بر اساس ماده ٤ قانون مذکور اراضی منابع طبیعی برای طرح توسعه روستا برخی اراضی را به‌صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: برخی کشاورزان روستای اسماعیل‌آباد شور قلعه پائین داخل زمین‌های کشاورزی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند درحالی که این موضوع تخلف است.

مدیرکل منابع طبیعی البرز ادامه داد: اراضی کشاورزی جزو مستثنیات بوده و با توجه به قانون تغییر کاربری اراضی هم امکان ساخت‌و‌ساز در آنها وجود ندارد.

بیات گفت: واگذاری اراضی به کشاورزان در راستای طرح‌های کشاورزی بوده و نمی‌توانند خارج از این موضوع از زمین‌ها بهره‌برداری دیگری داشته باشند.

وی افزود: نمایندگی دولت صرفا از منابع طبیعی به بنیاد مسکن و راه‌و‌شهرسازی واگذار می‌شود تا در تأمین مسکن روستائی و شهری طبق قانون استفاده کنند.

این مسئول ادامه داد: اگر کشاورزان البرز نسبت به ملی بودن اراضی اعتراض دارند از طریق دستگاه قضا اقدام کنند در غیر این صورت ساخت‌و‌ساز در اراضی ملی ممنوع است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه