اخبار داغ

خرید قسطی جهیزیه عروس تنها با یک برگ چک

خرید قسطی جهیزیه عروس تنها با یک برگ چک
خرید جهیزیه از گذشته یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای عروس و دامادهای ایرانی محسوب می‌شود. همین الان اگر از پدر یا مادر خودتان در مورد خرید جهیزیه‌اش بپرسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خرید جهیزیه از گذشته یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش و خاطره‌انگیز برای عروس و دامادهای ایرانی محسوب می‌شود. همین الان اگر از پدر یا مادر خودتان در مورد خرید جهیزیه‌اش بپرسید، احتمالا خاطرات بامزه‌ای برایتان تعریف خواهند کرد. با این وجود نمی‌شود انکار کرد که خرید جهیزیه یکی از سنگین‌ترین خرج‌های ممکن برای یک خانواده است؛ یک هزینه دارای ضرب‌الاجل و فوری که معمولا همزمان با کارهای سخت دیگری مثل برنامه‌ریزی عقد و عروسی، مراسم‌‌های مختلف و… انجام می‌شود.

یکی از چالش‌های خانواده‌ها برای خرید جهیزیه عروس، قیمت بالای وسایل برقی و لوازم خانگی است. برای همین، خیلی از افراد لوازم خانگی قسطی می‌خرند و بعد به مرور، مبلغ کل جهیزیه را با توجه به حقوق خودشان تسویه می‌کنند. در این مطلب خرید لوازم خانگی قسطی را با هم بررسی می‌کنیم.

خرید اقساطی جهیزیه عروس

چرا لوازم خانگی قسطی به نفع شماست؟

در دهه‌های پیش و زمانی که ازدواج خیلی سنتی‌تر از امروز برگزار می‌شد، جهیزیه به معنای تجهیز صفر تا صد یک خانه بود. از ریزترین وسایل پلاستیکی و سرو مثل نمکدان و فلفل‌دان، تا سرویس بزرگ تخت خواب و تلویزیون و یخچال. صفر تا صد باید خریده و طی یک مراسم به خانه جدید عروس و داماد برده می‌شد.

این روزها اما این رسم در حال تغییر کردن است، هم به این خاطر که خیلی از عروس و دامادها قبل از ازدواج مدتی را به صورت مستقل کار و زندگی کرده‌اند و یک سری وسایل را دارند، هم به خاطر این که قیمت اقلام بالا است و خرید یک جای آن، چندان ممکن و منطقی نیست. خوشبختانه این روزها، خانواده‌ها این امکان را دارند که لوازم خانگی قسطی تهیه کرده و کل بودجه و پس‌انداز خانواده را برای ازدواج یکی از اعضای آن خرج نکنند. شما می‌توانید کل جهیزیه یا اقلام بزرگ آن (مثلا سرویس چوب، یخچال یا ماکروفر) را به صورت قسطی خریده، و بعد به مرور مبلغ آن را تسویه کنید. اما خرید قسطی در ایران چه مسیرهایی دارد؟

چطور لوازم خانگی قسطی بخریم

خرید لوازم خانگی به صورت اقساطی، مسیرهای مختلفی دارد که باید با توجه به بودجه و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

خیلی از فروشگاه‌ها این روزها امکان خرید قسطی را با چک و شرایط دیگر، برای مشتری‌های خودشان فراهم کرده‌اند. شهر فرش و شهر لوازم خانگی از جمله این فروشگاه‌ها هستند که شرایط نسبتا ساده‌ای هم دارند.

 

  • خرید قسطی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

  • خرید قسطی از مغازه‌های محلی

  • خرید از پلتفرم‌های آنلاین

  • خرید اقساطی از برندها

 

 

در بعضی از محله‌‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک به اعتبار آشنایی و قدمت مشتریان، بعضی از وسایل را قسطی می‌فروشند. این که ضمانت خرید شما چه چیزی می‌تواند باشد، کاملا به توافق شما با آن مغازه بستگی خواهد داشت.

با ثبت نام آنلاین و دریافت یک اعتبار خرید، می‌توانید هر وسیله‌ای که می‌خواهید را به صورت اینترنتی سفارش بدهید، و خیلی ساده‌تر از خرید از فروشگاه وسیله را تحویل بگیرید. این مدل خرید اقساطی کالا معمولا مدارک و ضمانت‌های خاص خودش را می‌خواهد، اما بسیار ساده و سریع است و اگر زمان زیادی ندارید، می‌تواند بهترین گزینه خرید جهیزیه برای شما باشد.

بعضی از برندهای لوازم خانگی ایرانی (مانند اسنوا و دوو) برای خرید اقساطی، شرایطی را در نظر گرفته‌اند. بیشتر این شرایط برای کارمندان و بازنشستگان قابل اجرا است، و معمولا یکی از مدارک مورد نیازش فیش حقوقی است که بیشتر افراد آن را دارند.

جهیزیه عروس قسطی

در ازکی وام، تنها با یک چک جهیزیه قسطی بخرید

اگر به دنبال یک گزینه ساده و سریع برای خرید قسطی جهیزیه هستید، ازکی‌وام می‌تواند با خرید آنلاین به شما کمک کند. در ازکی‌وام تعداد زیادی فروشگاه وجود دارد که از لوازم خانگی، تا وسایل برقی و گجت‌های الکترونیکی در آن‌ها موجود است. شما می‌توانید با اعتباری که می‌گیرید، هر کدام از این وسایل را (از ‍۱۰ تا ۷۵ میلیون‌تومان) به صورت قسطی تهیه کنید، و بعد با اقساط قابل متنوع مبلغش را بپردازید. این اقساط می‌تواند ۱۰ یا ۱۸ ماهه باشد، و بهره خرید هم با توجه به همان تنظیم خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اعتبار از ازکی‌وام، چیزهایی مانند مدارک هویتی، فیش حقوقی،‌ آدرس و … هستند. تنها ضمانت خرید اعتباری جهیزیه از فروشگاه‌های این پلتفرم، یک برگ چک صیادی است. غیر از این، شما به هیچ ضامن یا چک دیگری نیاز نخواهید داشت.

خرید اعتباری جهیزیه عروس

انواع لوازم جهیزیه قسطی در ازکی‌وام

بیایید با هم چند مورد از وسایل مورد نیاز برای جهیزیه را ببینیم، وسایلی که در ازکی‌وام می‌توانید خیلی ساده و با دریافت اعتبار آن‌ها را آنلاین بخرید و در منزل تحویل بگیرید:

  • انواع یخچال فریزر
  • اجاق گاز
  • فر
  • ماکروفر
  • انواع مانیتور
  • تلویزیون هوشمند
  • فرش و قالیچه
  • خودرو
  • موبایل، لپ تاپ  و تبلت
  • و ده‌ها مورد دیگر از وسایل شخصی و جهیزیه عروس

سوالات متداول

 

  • آیا چک صیادی من باید حتما به نام خودم باشد؟

 

بله. این چک نشانگر رفتار اعتباری و میزان خوش‌حسابی شما در سیستم بانکی است، و برای ضمانت اعتبار شما حتما باید به نام خودتان (خریدار) باشد.

 

  • از چه برندهایی می‌توانم در ازکی‌وام خرید کنم؟

 

شما می‌توانید هم برندهای ایرانی و هم برندهای خارجی را در فروشگاه‌های ازکی‌وام بخرید، از اسنوا و امرسان و دوو تا ال جی، سامسونگ و انواع محصولات خانگی.

 

  • آیا می‌توانم همه جهیزیه را به صورت یکجا با اعتبار ازکی وام بخرم؟

 

دست شما در خرج کردن اعتبارتان در ازکی‌وام، کاملا باز است. تا سقف ۷۵ میلیون‌تومان، انواع وسایل خانگی و برقی مورد نظرتان را تهیه کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه