اخبار داغ

بخشدار ساوجبلاغ در گفتگو با «تیتر یک»:

بازنگری طرح هادی ١٤ روستای ساوجبلاغ لَنگِ اعتبار است

بازنگری طرح هادی ١٤ روستای ساوجبلاغ لَنگِ اعتبار است
بخشدار مرکزی ساوجبلاغ گفت: زمان بازنگری ١٤ روستا فرا رسیده اما اعتبارات مد‌نظر بنیاد مسکن تخصیص داده نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم بغدادی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، گفت: بخش مرکزی ساوجبلاغ متشکل از ٣ شهرِ مهستان، هشتگرد، گلسار و ٣٠ روستا است.

بخشدار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه مردم روستا‌ها به کشاورزی و باغداری می‌پردازند، افزود: روستا‌های بخش مرکزی از نظر آب‌و‌هوا، اقلیم جذابیت گردشگری دارند.

وی افزایش ساخت‌و‌ساز در بخش مرکزی ساوجبلاغ را ناشی از طبیعت و آب‌و‌هوای مساعد دانست و اظهار داشت: سرانه‌ها پاسخگوی جمعیت روستائی نیست.

بغدادی تصریح کرد: در زمینه آب آشامیدنی، زیرساخت‌های آبرسانی روستا‌ها تقریباً فرسوده هستند و سال گذشته در بخش مرکزی با کم‌آبی مواجه بودیم.

وی گفت: آب به‌اندازه کافی استخراج می‌شد اما به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی، آب به‌درستی و کافی در اختیار ساکنان روستا‌ها قرار نمی‌گرفت.

بخشدار ساوجبلاغ افزود: با توجه به تعریض معابر روستائی، جابجائی تیر‌های برق از‌ جمله مشکلاتی است که مردم ساکن روستا از آن رنج می‌برند.

وی ادامه داد: پیگیری‌های متعددی انجام شده اما متأسفانه آنگونه که باید و شاید مشکلات رفع نشده و کارگروه توسعه روستائی هم خروجی چندانی نداشته است.

بغدادی با اشاره به اینکه بافت روستائی مشکلات عدیده‌ای دارد، گفت: زمان بازنگری ١٤ روستا فرا رسیده اما اعتبارات مد‌نظر بنیاد مسکن تخصیص داده نشده است.

بخشدار مرکزی ساوجبلاغ افزود: طرح هادی روستائی همچنان عقب افتاده و مردم همچنان با مشکلات ناشی از آن دست‌ و‌ پنجه نرم می‌کنند.

وی اظهار داشت: علی‌رغم کمبود درآمد روستا‌ها و محدودیت صدور مجوز‌ها، امسال ٢٩ میلیارد تومان پروژه عمرانی در روستا‌ها عملیاتی شده است.

بغدادی با اشاره به اینکه تا کنون حق‌آبه‌ای از سد طالقان به روستا‌ها اختصاص پیدا نکرده است، تصریح کرد: عمده حق‌آبه به مهستان رسیده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه