اخبار داغ

آخرین خبرها از جشنواره سرزمین نور

آمادگی ۱۳۶ هزار خادم‌الشهدا برای اعزام به سرزمین نور/ جذابیت اردوی راهیان برای پاکستان و هندوستان

آمادگی ۱۳۶ هزار خادم‌الشهدا برای اعزام به سرزمین نور/ جذابیت اردوی راهیان برای پاکستان و هندوستان
مسئول کمیته خادمین شهدای قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: امسال ۱۳۶ هزار خادم شهید آمادگی خود را برای اعزام به مناطق عملیاتی اعلام کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حاج رحیمی اظهار کرد: نسلی که جنگ را ندیده به شدت نیازمند این است تا راه و منش شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهد.

وی یادآور شد: طبق سال‌های گذشته هر ساله خادمان شهدا را در سراسر کشور فراخوان و در دو مرحله آنان را در سایت کوله بار نام نویسی می‌کنیم، شکر خدا امسال ۱۳۶ هزار خادم شهید آمادگی خود را برای اعزام به مناطق عملیاتی اعلام کردند. 

او گفت: برنامه اعزام آنان را هماهنگ کردیم و امسال به طور رسمی از آبان ماه، اعزام‌ها را آغاز کردیم؛ اول بهمن راهیان نور دانش‌آموزان دختر آغاز شد که تا ۲۲ بهمن ادامه داشت. 

مسئول کمیته خادمین شهدای قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اظهارداشت: عددی را که از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند پیش‌بینی کردیم ۳ هزار و ۵۰۰ خادم شهید بود، فلسفه ما در شبکه خامان شهدا، تربیتی است؛ شاید خیلی از افراد نسبت به این موضوع خالی از ذهن باشند و فکر کنند که خادمان شهید باید یکسری خدمات ارائه دهند در صورتی که این طور نیست و فقط جنبه تربیتی دارد. 

وی افزود: ما یک راهبردی داریم که می‌گوییم ۴۰ سال قبل یک جنگی رخ داد. بالاخره جنگ ظاهرش تلخ بود و یک روی دیگر سکه هم داشت و آن اینکه دفاع مقدس درواقع یک دانشگاه تربیتی بود؛ یا به قولی یک کارخانه آدم‌سازی بود که آدم می‌ساخت و دردفاع مقدس آدم‌های بزرگی مانند همتی‌ها، باکری‌ها و سلیمانی‌ها ساخته شدند. 

مسئول کمیته خادمین شهدای قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج، راهیان نور را امتداد مکتب شهدا دانست و افزود: بهترین الگو برای زندگی، امتداد مکتب شهدا است و راهیان نور بهترین فرصتی است که باعث آشنایی نسل جوان امروزی با سیره شهدا می شود و باید از چنین پتانسل‌هایی برای معرفی زندگی شهدا برای نسل امروز بهره بگیریم.

سردار سیدقاسم قریشی درباره برگزاری جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» گفت: یکی از کارهای ارزشمندی که برای برگزاری این جشنواره صورت گرفته است انعکاس آثار بسیار مثبت باهدف کشف استعدادهای جوان و حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتقال مفاهیم به نسل آینده در جوانان و نوجوانان ما با موضوع راهیان نور، دفاع مقدس و جبهه مقاومت است.

وی افزود: در گذشته این‌طور بود که این اتفاقات را فقط افرادی که آنجا حضور داشتند شاهد و مطلع بودند خوشبختانه با برنامه‌ریزی که صورت گرفت در حدود ۱۵ سالی که گذشت، تلاش شد از عزیزان علاقمند در زیرمجموعه‌های حوزه هنری در بخش‌هایی مانند پوستر، شعر، فیلمنامه، نمایشنامه، فیلم، مستند، فیلم داستانی کوتاه و بلند، نماهنگ، هنرهای تجسمی، نقاشی، کتاب، عکس، فضای مجازی و گروه سرود و بخش مردمی شامل متن ادبی، دلنوشته، خاطره، عکس تلفن همراه و نقاشی و...  به شکل‌های مختلف هنری آن ره‌آورد را برای جوان و نوجوانان و ‌همه اقشار را به تصویر بکشد.

سردار قریشی ادامه داد: در سال جاری در ۱۸ استان جشنواره ره‌آورد سرزمین نور را اجرا کردیم و تا ۱۷ اسفند ماه هم این‌ جشنواره به اتمام می‌رسد.

وی اظهار داشت: در  ۱۷ اسفندماه جشنواره ره‌آورد سرزمین نور را در اردوگاه شهید باکری اهوازبا حضور صاحبنظران و جمعی از زائران سرزمین نور برگزار خواهیم کرد.

 فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان گفت: ان‌شاءالله با حضور مدعوین از برگزیدگان سرزمین ره‌آورد نور تجلیل و تقدیر می‌شود.

گفتنی است؛ جشنواره مردمی ره‌آورد سرزمین نور که از جشنواره‌های فرهنگی-هنری راهیان نور است که همه ساله با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس برگزار می‌‎شود و علاقمندان و زائران راهیان نور می‌توانند دیده‌ها و شنیده‌های خود را از سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب‌های ادبی و هنری مثل شعر، داستان، عکس، فیلم و... به دبیرخانه دائمی این جشنواره ارسال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سرایی اظهار کرد: اردوی راهیان نور بهترین حرکت فرهنگی است که در کشور ما در حال انجام است، اگر موضوع را در مدارس و دانشگاه‌های کشور تبیین کنیم به نظرم بهترین حرکت در نوع خودش می‌تواند باشد. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: از کشورهای پاکستان و هندوستان به مناطق عملیاتی جنوب آمده بودند تا با راه و سیره شهدا آشنا شوند، آنان در مناطق عملیاتی آمده بودند تا از نزدیک ببینند آنان در این مناطق چطور از آب و خاک کشور دفاع کردند. 

او یادآور شد: تکرار واژه‌های دفاع مقدس در اردوی راهیان نور نشان‌دهنده رشادت‌های بزرگ شهدا و رزمنده‌ها است، آنان ایستادند تا ما بمانیم و ادامه دهنده راهشان باشیم. نسل جوان و نوجوان اگر دنبال الگوی معرفتی هستند باید با تأسی از راه و مرام شهدا در سنگر خدمت باشند. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا ادامه داد: ما مدیون شهدا هستیم، مکتب آنان مکتب بزرگی است. نیاز است تا با حضور در مکتب آنان دفاع از نظام و کیان کشور را بیاموزیم. 

وی اظهار کرد: شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس ناممکن‌ها را ممکن کردند و به دشمنان ثابت کردند که نسل ما و بعد از ما قدردان شهدا هستند و هیچ چیزی باعث یاس و ناامیدی آنان نخواهد شد. 

حجت‌الاسلام سرایی یادآور شد: تا می‌توانیم باید حرکت‌های فرهنگی را مانند اردوی راهیان نور تقویت کنیم، لذا امروز ما می‌بینیم که دشمن از این حرکت ترس دارد و تلاش می‌کند که مانع این حرکت‌های شود. 

وی ادامه داد: هر کدام از فرندان این انقلاب قاسم سلیمانی هستند و هر زمان که لازم باشد مانند سردار دل‌ها در دفاع از کشور بشتابند. اگر راویان و علما در اتوبوس راهیان نور حضور یابند، معتقدم بهترین اثرگذاری را می‌تواند داشته باشد. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه