اخبار داغ

بنا بر ادعای مسئول مجوز حرفه‌ای؛

اعلام نواقص استادیوم فوتبال آزادی در راه کسب مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها

اعلام نواقص استادیوم فوتبال آزادی در راه کسب مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها
مدیر دپارتمان مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال از شرایط و نواقص استادیوم فوتبال آزادی پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مصطفی زارعی، رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال درباره اینکه استقلال و پرسپولیس کدام ورزشگاه را برای میزبانی خود در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده‌اند، اظهار داشت: هر ۲ باشگاه ورزشگاه آزادی را معرفی کرده‌اند که البته نواقصی دارد. از این استادیوم بازدید کرده‌ و نقایص را به ۲ باشگاه اعلام کردیم که آنها هم به شرکت توسعه و تجهیز اعلام کردند. ورزشگاه آزادی نقایص بزرگ و ریزی دارد اما می‌دانیم با وجود این نقایص، یکی از استادیوم‌های برتر در آسیاست.

وی در ادامه بیان داشت: البته این نقایص مانع مجوز گرفتن باشگاه‌ها نمی‌شود. استادیوم آزادی نواقص نرم افزاری دارد. مثلا طرح خروج اضطراری‌، مدیریت ریسک و گواهی ایمنی‌اش مشخص نیست. خوشبختانه کارهای مربوط به گواهی نور ورزشگاه انجام شده است. قطعا در بحث سخت‌افزاری هم مشکلاتی دارد اما AFC در بحث مجوز حرفه‌ای، کوچک‌ترین موارد را اعلام می‌کند. می‌گوید یک ورزشگاه ۱۰ هزار نفری را معرفی کنید که کوچک‌تریم استانداردها را داشته باشد.

رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال عنوان داشت: مثلا باید VIP، VVIP، سرویس‌های بهداشتی، ۲ رختکن، گیت‌های درست و.... را داشته باشد. با وجود نقایص موجود، خیلی از حداقل‌ها در این استادیوم است‌. ۲۸_۲۷ نقص را به دوستان در ورزشگاه آزادی انتقال دادیم. برای برطرف کردن آنها نیز فرصتی دادیم‌. بازدید نمایندگان AFC از این استادیوم معمولا در اردیبهشت انجام می‌شود‌. در جلسه‌ای که با وزیر و مسئولان وزارت ورزش داشتیم، قرار شد برنامه‌ریزی انجام شود‌. بخشی از مسائل نرم‌افزاری آماده شده اما در تلاش هستند به سرعت سایر کارها را هم انجام بدهند‌.

زارعی در پایان گفت: عمده نقایص سخت‌افزاری را هم قرار است تا پایان اردیبهشت برطرف کنند‌. چند مرحله داریم‌. باشگاه ابتدا یک ورزشگاه را معرفی می‌کند که پس از تایید شدن برای مسابقات زیرنظر کنفدراسیون، AFC سوال می‌کند که آیا می‌خواهید همان ورزشگاهی را که برای کسب مجوز اعلام کرده‌اید، انتخاب کنید یا خیر؟ در آن زمان باشگاه ورزشگاه را بار دیگر معرفی می‌کند‌. سپس کارشناسان کنفدراسیون واقعی بودن مدارک بارگذاری شده را نظارت می‌کنند‌. همچنین صلاحیت ورزشگاه برای میزبانی بررسی می‌شود‌.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه