اخبار داغ

«تیتر یک»/ در ۴۸ ساعت پر هیجان؛

جوانان البرز با ۱۲۱ تیم تولیدمحتوای دیجیتال کشور رقابت کردند

جوانان البرز با ۱۲۱ تیم تولیدمحتوای دیجیتال کشور رقابت کردند
جوانان البرز در رقابتی ۴۸ ساعته با ۱۲۱ تیم در رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال، استعدادهای خود را محک زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، در پایتخت پر ترافیک، کمی آن طرف‌تر از لانه جاسوسی سابق آمریکا، جوانانی از ۳۲ استان جمع شده‌اند.

اینکه چرا و به چه دلیل را، برای آنکه پی ببریم، راهی مرکز شهید فخری‌زاده شدیم،  مجموعه‌ای که ۴۸ ساعت پر هیجان در انتظار ۱۲۷ تیم است.

منتخبانی که در رویداد تولیدمحتوای دیجیتال استان‌ها حائز رتبه شده و برای آنکه خود را محک بزنند راهی پنجمین رویداد ملی سازمان بسیج شده‌اند.

از ورودی سالن که عبور می‌کنیم‌ مانیتوری نصب شده که ثانیه به ثانیه آن برای رقابت‌کنندگان حیاتی بوده و تیم‌ها را به تب و تاب تولید می‌اندازد.

 

کمی جلوتر آشنا می‌بینیم، جوانان و نوجوانان البرز هستند، استانی که ۶ نماینده خود را برای رقابت با دیگر استان‌ها راهی رویداد ملی کرده است.

 

سیستم‌ها روشن است و با شور و شوق خاصی در حال تولید یا ارتقاء محصولات مرحله استانی هستند، مضامین جالبی را هم در نظر گرفته‌اند.

 

از نرم‌افزاری برای گردشگری البرز تا تیم دهه نودی که با شهر آرمانی به دنبال انتخاب نماینده مجلس هستند یا قهرمان کوچولویی که معاند را دور می‌زند.

 

 

سرگرم بازدید از غرفه البرز بودیم که دبیر پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج هم سراغ تیم البرز را گرفت تا از چند و چون تولیداتشان با خبر شود.

 

ما هم از فرصت استفاده کردیم و پای صحبت دبیر رویداد نشستیم، مهدی جعفری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته کیفیت محصولات از سطحی که نتوان روی آن حساب باز کرد، خارج شده است.

 

دبیر رویداد با اشاره به اینکه شاهد رشد کمی و فنی رقابت‌کنندگان در رویداد امسال هستیم، افزود: برخی از محصولات ارزش سرمایه‌گذاری داشتند و برای بخش خصوصی جذاب بودند اما ما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

وی بروکراسی اداری را مانع سرمایه‌گذاری روی تولیدات فضای مجازی دانست و اظهار داشت: خوشبختانه تلاش افراد عرصه تولید محتوا در پنج سال گذشته بخش سرمایه‌گذاری را وادار کرد که برای تجاری‌سازی محصولات ورود کنند.

 

جعفری با اشاره به اینکه نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم در سریع‌ترین زمان ممکن محصولات رویداد تولید محتوا سکه رایج شود، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تجاری‌سازی فرایند نشر تولید محتوای فضای مجازی را رقم می‌زند.

 

وی گفت: به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۳ شاهد بروز و ظهور تجاری و رسانه‌ای محصولات رویداد ۱۴۰۲ باشیم و سال ۱۴۰۴ درخشش آثار رویداد امسال را خواهیم دید، البته کسب هفت غزال زرین در جشنواره بازی‌های فجر امسال هم ثمره این اتفاق است.

 

دبیر پنجمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته تعداد شرکت‌کننده‌ها در مرحله استانی ۲۵ درصد افزایش داشته‌اند، افزود: ۲۰ درصد هم به تعداد تیم‌های برگزیده امسال اضافه شده است.

 

وی رشد ۵۰ درصدی شرکت‌کنندگان خانم را نقطه قوت رویداد دانست و با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی کیفی محصولات، اظهار داشت: حضور ۱۲۷ تیم قوی در رویداد امسال، کار داوران را برای انتخاب تیم‌های برتر سخت خواهد کرد.

 

جعفری تصریح کرد: برخی از بازی‌های ایرانی نشر جهانی شده‌اند اما هنوز به یک نقطه ثبات نرسیده‌ایم و چشم‌انداز ما قرار گرفتن در این جایگاه طی دو سال آینده است.

 

البته سرپرست ۶ تیم استان البرز هم به خبرنگار گروه دانش ما می‌گوید: رویداد شهرستانی آبان ۱۴۰۲ آغاز شد و تا پایان آذر ادامه داشت.

 

فاطمه عباس آبادی با اشاره به اینکه ۱۱ ناحیه رویداد شهرستانی را برگزار کردند، افزود: یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۳۹۴ تیم از رقابت مذکور استقبال به عمل آوردند.

 

وی اظهار داشت: ۱۰۷ تیم در رویداد شهرستانی برگزیده شدند و ۶۰ تیم به مرحله استانی راه پیدا کردند، البته در بخش شهرستانی علاوه بر رشته‌های پویانمایی، بازی‌سازی و نرم‌افزار، کلیپ، پادکست تصویری و مستندسازی هم وجود داشت.

 

عباس آبادی تصریح کرد: ۶۰ تیم با حضور در رویداد استانی در سه بخش انیمیشن، بازی و نرم‌افزار با هم رقابت کرده و در نهایت ۶ تیم جواز حضور در رقابت‌های ملی را به دست آوردند.

 

وی گفت: دو تیم حاضر در رویداد ملی تولیدمحتوا پویانمایی، دو تیم در بخش نرم‌افزار و دو تیم در بخش بازی‌سازی با دیگر استان‌ها رقابت می‌کنند.

 

سراغ تیم‌ها هم رفتیم تا در لحظاتی هر چند کوتاه که به استراحت می‌پردازند از تولیداتی که خواب را از چشمان گرفته برای شبکه خبری ما بگویند.

 

«شهر آرمانی»، بازی دهه نودی‌های بسیجی البرز

 

سرپرست گروه «نخبگان دیجیتال» نماینده غرب کرج در گفتگو با خبرنگار ما گفت: موضوع بازی ما در رویداد استان البرز انتخابات بود.

 

حمیدرضا طارمی با اشاره به اینکه نخستین تجربه حضور در رقابت‌های تولید محتوای دیجیتال بسیج را دارم، افزود:‌امیدوارم حائز رتبه برتر برای البرز شویم.

 

وی نام بازی تولیدی تیم را «شهر آرمانی با حماسه‌های ماندگار»، عنوان کرد و اظهار داشت: مضمون بازی جلب رضایت مردم با ایجاد شهری امن است

 

طارمی تصریح کرد: با بودجه فروش نفت و صنعت کشاورزی در بازی برای مردم بیمارستان، آتش نشانی، پارک و... ساخته و مردم به آن امتیاز می‌دهند.

 

سرپرست گروه گفت: زمانی که امتیاز کاربر به عدد خاصی می‌رسد بخشدار شده و در نهایت با رای مردم به عنوان نماینده مجلس انتخاب می‌شود.

 

طارمی ادامه داد: جمعیت شهر آرمانی یک هزار و ۵۰۰ نفر است و کل افراد نماینده خود را در قوه مقننه برای رسیدگی به امور روانه خانه ملت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه محمدحسام نومیری، مهیار ناصر بخت و کوروش کمندی و سه عضو دیگر تیم هستند، گفت: همه ما دهه نودی هستیم.

 

سرپرست گروه افزود: تیم ما در حوزه بازی‌سازی رقابت‌های البرز سوم شد و یکی از متخبین سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه البرز بود.

 

وی رویداد تولید محتوای دیجتال بسیج را عرصه‌ای برای محک زدن نوجوانان دانست و اظهار داشت: دوستانم ترغیب شدند سال آینده شرکت کنند.

 

طارمی تصریح کرد: ساخت بازی ما را از شبکه‌های اجتماعی دور کرده و با فناوری‌های جدید آشنا کرد تا تولید آثار بومی را در دستور کار قرار دهیم.

 

زمان کوتاه بود و ما هم سعی کردیم با رقابت‌کنندگان کمتر به گفتگو بپردازیم تا از کوچکترین لحظاتشان برای تولید آثار بیشترین استفاده را داشته باشند.

 

به نظر می‌رسد با همتی که جوانان و نوجوانان کشور دارند چشم انداز خوبی در انتظار بازی‌سازی، پویانمایی و نرم‌افزار‌های ایرامی خواهد بود. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه