اخبار داغ

نوبت به شهرآورد تهران رسید؛

لیگ برتر فوتبال| فینال در مصاف صدوسوم؛ جنگ علنی استقلال و پرسپولیس در دربی

لیگ برتر فوتبال| فینال در مصاف صدوسوم؛ جنگ علنی استقلال و پرسپولیس در دربی
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس، امشب در جدالی کلاسیک برای صد و سومین بار به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت 20:00 امشب (چهارشنبه - 23 اسفندماه) در چارچوب آخرین بازی هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران و در صد و سومین دربی فوتبال پایتخت در روزهای پایانی سال 1402، به مصاف یک‌دیگر خواهند رفت.

آبی‌پوشان فوتبال ایران امشب در شرایطی میزبان سرخ‌پوشان هستند که در 19 بازی اخیر خود در لیگ، فقط یک بار طعم شکست را چشیده و صدرنشین بلامنازع لیگ بوده‌اند. پرسپولیس اما پس از حضور اوسمار لوس ویه‌را روی نیمکت، به کلی متحول شده و با روحیه‌ای بسیار خود پا به این بازی حیاتی و کلاسیک خواهد گذاشت.

دیدار امشب می‌تواند جدال محض و جنگ تاکتیکی بین افکار مالکانه و تدافعی جواد نکونام با اندیشه‌های هجومی و خطرناک اوسمار ویه‌را باشد. تیم نکو سخت گل می‌خورد و اقتصادی پیروز می‌شود اما تیم اوسمار نشان داده که به میزان قدرتش در بخش هجومی، در بحث‌های تدافعی هم تاکنون متزلزل نشان داده است.

فوتبال شناور پرسپولیس و فوتبال تدافعی استقلال باعث شده تا احتمال برگزاری یک بازی زیبا و جذاب در 7 روز مانده به سال جدید، افزایش پیدا کند. قطعاً استقلالی‌ها که در شهرآوردهای اخیر پیروز نشده و دربی رفت را هم با تساوی به سختی به پایان رسانده بودند، انگیزه‌های بسیار بیش‌تری برای جبران مافات خواهند داشت.

استقلالی‌ها برای این بازی کلاسیک، مصدوم یا محرومی ندارند اما تمام نگرانی سرخ‌پوشان از قلب دفاع‌شان است؛ جایی که گئورکی گولسیانی به علت مصدومیت و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز به علت محرومیت قادر به بازی در دربی 103 نیستند و احتمالاً خط دفاع سرخ‌پوشان به زوج فرشاد فرجی و علی نعمتی سپرده خواهد شد.

سر زن بودن مهاجمی مانند گوستاوو بلانکو و بازی هوایی آبی‌ها، احتمالاً برای پرسپولیس دردسرساز باشد. ضمن این که علی‌رضا بیرانوند در هفته‌های اخیر بسیار نامطمئن و ضعیف نشان داده که اگر این رویه در شهرآورد ادامه پیدا کند، بی‌تردید نتیجه خوبی در انتظار پرسپولیس نیست.

در عوض استقلال در خط دفاعی و درون دروازه مستحکم تر از همیشه شده؛ سیدحسین حسینی دیگر دروازه بان ملی‌پوش در استقلال خوش درخشیده و خط دفاعی آبی‌پوشان با درخشش سیلوا و آرمین سهرابیان خیال نکونام را راحت کرده. تنها مشکل شاید به عدم حضور کوین یامگا و بحث پنالتی‌ها برگردد.

در سوی دیگر پرسپولیس با جذب بازیکنانی چون اورونوف، عبدالکریم حسن و عیسی آل‌کثیر، نمایش‌های جذاب‌تری نسبت به نیم فصل نخست از خود نشان داده و با این تفاسیر نخستین رویارویی جواد نکونام و اوسمار ویه‌را، از همه جهات یک مصاف دیدنی و یک جنگ تمام عیار در راه صدرنشینی و شاید حتی قهرمانی باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه