اخبار داغ

«کردتودی» گزارش می‌دهد؛

۸۰۰ خانواده شهرک امین‌آباد در انتظار تحقق رؤیایی ۲۰ساله

۸۰۰ خانواده شهرک امین‌آباد در انتظار تحقق رؤیایی ۲۰ساله
ساکنان شهرک امین‌آباد در حاشیه شهر دهگلان بیش از دو دهه با مشکلات بزرگ و کوچک دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» شهرک امین‌آباد در حاشیه شهر دهگلان قرار دارد، این شهرک از سال ۱۳۸۲ تفکیک و مجوز ساخت‌وساز را دریافت کرده است، شهرکی بیست‌ساله با دغدغه و مشکلات توانسته تا به امروز ۸۰۰ خانواده را در خود جای دهد و البته با حداقل امکاناتی که دارد.

ساکنان شهرک امین‌آباد در حاشیه شهر دهگلان بیش از دو دهه با مشکلات بزرگ و کوچک دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بزرگ‌ترین مشکل این شهرک، سامان‌یافتن وضعیت فاضلاب و مدیریت آن است.

فاطمه رجبی شهروند ساکن شهرک امین‌آباد در گفتگو با کردتودی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلاتی که در دفع فاضلاب داریم و همچنین تجمع آب و راکد ماندن آن موجب شده تا بوی نامطبوعی سراسر شهرک را فراگیرد و ساکنان را آزار می‌دهد.

رجبی در ادامه گفت: عدم دفع فاضلاب این منطقه مشکلات دیگری را به دنبال دارد، وقتی فاضلاب هدایت نشده و راکد می‌ماند، مگس و حشرات آلوده که ناقل امراض و بیماری هستند فراوان شده و در تعداد زیادی تولیدمثل کرده و موجب ناراحتی ساکنان می‌شوند.

رحمان سعیدی دیگر ساکن این شهرک، بیان داشت: حدود دو سال است که در این شهرک سکونت داریم و واقعاً از بوی بد فاضلاب منطقه اذیت می‌شویم، خیلی زشت است، برای مسئولان خیلی این بد است که یک شهرک چند صد خانواری را به حال خودش رها کرده‌اند.

سعیدی در ادامه اذعان کرد: از مسئولان و ادارات خدمات‌رسان درخواست داریم که به این موضوع مهم که برای ساکنان به یک معضل بزرگ تبدیل شده رسیدگی کنند، ما هم انسانیم و حق زندگی‌کردن داریم، اگر مسئولان در محل حاضر شوند و یک ساعت جای ما قرار گیرند، قطعاً موقعیت ما رو درک خواهند کرد.

جمال قادرمرزی، ساکن شهرک امین‌آباد در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: اگر بخواهیم این شهرک را به اسم دیگری بخوانیم باید به این شهرک گفت شهرک مشکل‌ساز! عمده‌ترین مشکل این شهرک مسئله دفع فاضلاب است که در طی مراجعات کل اهالی شهرک به ادارات خدمات‌رسان، در نهایت به دربسته می‌خورند و عملاً کاری صورت نمی‌پذیرد.

قادرمرزی در ادامه اضافه کرد: نه اداره آبفا جواب روشنی به ما می‌دهد و نه شهرداری، مطالبات مردم را پاسخگوست، در این میان مردم هم چند سالی است که در بلاتکلیفی به سر می‌برند و هیچ مسئولی پاسخگوی آنها نیست.

قادرمرزی افزود: قریب به دو دهه است که مردم شهرک امین‌آباد با عدم دفع فاضلاب و استشمام بوی بد و متعفن فاضلاب دست‌وپنجه نرم می‌کنند، فاضلابی که در ابتدای کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهرک به شکل زشتی به حال خود رها شده و بستر وجود بیماری‌های خطرناکی را ایجاد کرده‌اند.

خبرنگار کردتودی برای پیگیری موضوع به سراغ شهردار و معاون عمرانی شهرداری دهگلان رفت.

پیمان محمدی، شهردار دهگلان اذعان داشت: لوله‌گذاری فاضلاب امین‌آباد بالغ بر ۲۷۰۰ متر است که در دوفاز انجام می‌گیرد، در سال گذشته حدود ۲۲۰۰ متر آن در فاز اول لوله‌گذاری شد، اما در زمستان سال گذشته متحمل مشکلاتی شد که در حال رفع آنها هستیم، پیمانکار جدید نیز برای ۵۰۰ متر باقیمانده که در فاز دوم است، مشخص شده که تا چند روز آینده بر روی پروژه فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

محمدی شهردار دهگلان با اشاره به اتمام لوله‌گذاری شهرک امین‌آباد در سال جاری بیان کرد: امیدواریم تا پایان خردادماه عملیات لوله‌گذاری فاضلاب به شهرک امین‌آباد به پایان برسد و مسئله دفع فاضلاب این شهرک مرتفع گردد.

هاوری رستمی، معاون عمرانی شهرداری دهگلان و ناظر فنی پروژه در گفتگو با کردتودی یادآور شد: یکی از مشکلات شهرک امین‌آباد در دو دهه گذشته، خط انتقال فاضلاب بوده که در سال گذشته این پروژه به‌صورت عملیاتی کلید خورد و ۲۲۰۰ متر لوله ۵۰۰ و ۵۰۰ متر دیگر ۴۰۰ به کار خواهد رفت و حفاری‌های مربوط به لوله‌گذاری آن انجام‌گرفته است.

رستمی ادامه داد: این پروژه در دوفاز صورت‌گرفته است، در فاز اول، اقدامات ناقص و ناتمام سال گذشته (منهول گذاری) را به پایان رسانیده و در فاز دوم ۵۰۰ متر باقیمانده هم نیز لوله‌گذاری خواهد شد.

شهرک امین‌آباد، شهرکی که برای رفاه ساکنانش به زیرساختی مناسب نیاز دارد و این زیرساخت امروز مهیا و آماده است.

افشین رحیمی، مالک زمین‌های شهرک امین‌آباد گفت: حدود ۷۰۰۰ متر لوله آب و ۶۰۰۰ متر لوله فاضلاب و ۱۱۰ منهول و دریچه در این شهرک وجود دارد، با کم‌کاری شهرداری دهگلان، خروجی فاضلاب شهرک به لوله اصلی وصل نشده است.

آرش مرادی، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان دهگلان در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهرداری در اجرای کار اهتمام بورزد و پیمانکار را پای‌کار آورد، در صورت عدم معارض می‌توان این پروژه را تا یک ماه آینده به پایان رسانید.

در صورت انجام این پروژه، مشکل دفع فاضلاب بیش از ۸۰۰ خانوار در شهرک امین‌آباد برای همیشه مرتفع خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه