اخبار داغ

«تیتر یک» گزارش می‌دهد؛

کام روستائیان البرز با «فیبرنوری» شیرین شد

کام روستائیان البرز با «فیبرنوری» شیرین شد
اهالی باریکان اولین روستایی هستند که در استان البرز از پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری و خدمات نوین مخابراتی بهره‌مند شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، اهالی باریکان اولین روستایی هستند که در استان البرز از پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری و خدمات نوین مخابراتی بهره‌مند شدند.


یکی از ساکنان این روستا به خبرنگار ما می‌گوید: از فشندک به باریکان سیم‌کشی شده بود اما سیل و آب رودخانه ارتباطات را قطع می‌کرد و فرزندانمان در تحصیل با مشکل مواجه می‌شدند.


رضائی ادامه داد: دانش‌آموزان در کوه‌ها و تپه‌ها به دنبال آنتن و اینترنت بودند اما با پوشش فیبر نوری در منازل درس می‌خوانند و مشکلی هم برای ادامه تحصیل نخواهند داشت.


یک روستائی دیگر به خبرنگار ما می‌گوید: پیش از فیبر نوری تلفن ما در هفته دو بار قطع می‌شد اما امروز نه تنها مشکل قطعی تلفن نداریم بلکه از اینترنت پر سرعت استفاده می‌کنیم.


امیری ادامه داد: فرزندانمان برای ماندن در روستا رغبتی نداشتند اما با توسعه فیبر نوری از حضور در باریکان استقبال می‌کنند و دیگر شاهد قطعی تلفن و اینترنت با باد و باران نیستیم.


زینعلی رئیس مخابرات طالقان هم به خبرنگار ما می‌گوید: فیبر نوری تا درب منزل ساکنان روستا رایگان انجام می‌شود اما هزینه داخل منزل و تهیه مودم بر عهده مالکان است.

 

کام روستائیان البرز با «فیبرنوری» شیرین شد


تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام محلات طالقان از توسعه فیبر نوری برخودار می‌شوند چرا که تأمین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات نوین مخابرات در توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال‌زائی مؤثر است.


پیش‌تر مدیرکل مخابرات البرز به خبرنگار ما اعلام کرده بود که دو فاز توسعه فیبر نوری تا ١۴٠۴ انجام می‌شود و ٢٧٠ هزار خانوار البرز تحت پوشش این فناوری قرار می‌گیرند.


به گفته عبدالله بیان٢٠٠ هزار سرویس دیتای باند پهن در البرز وجود دارد و استان ما در زمینه واگذاری فیبر نوری رتبه اول کشور را از آن خود کرده است چرا که ١۶ هزار مشترک در بستر فیبر نوری قرار دارند. 


فیبر نوری تکنولوژی و فناوری نوینی است که جایگزین واگذاری تلفن مسی شده است، تکنولوژی واگذاری اینترنت ADSL، فیبر نوری و VDSL است و البرز در بستر فیبر نوری هیچگونه مشکلی ندارد.

 
هزینه بخشی داخل منازل برای استفاده مردم از فیبر نوری بر عهده مشترکین و قریب به ٧۵٠ هزار تومان و هزینه مودم از ۶٠٠ هزار تومان تا ٢ میلیون تومان خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه