اخبار داغ

در حاشیه کنگره 2024؛

رونمایی رسمی AFC از فرمت جدید رقابت‌های باشگاهی فوتبال آسیا؛ سلام قاره به لیگ نخبگان!

رونمایی رسمی AFC از فرمت جدید رقابت‌های باشگاهی فوتبال آسیا؛ سلام قاره به لیگ نخبگان!
فرمت جدید رقابت‌های باشگاهی فوتبال آسیا در حاشیه کنگره سالیانه کنفدراسیون فوتبال رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سی‌وچهارمین کنگره سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز با حضور شیخ سلمان بن‌ابراهیم، رئیس بحرینی AFC و حضور جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) با حضور نمایندگان تمام کشورهای عضو من‌جمله فدراسیون فوتبال ایران و مهدی تاج در بانکوک صورت گرفت.

در خلال این کنگره از جدیدترین فرمت برگزاری رقابت‌های باشگاهی فوتبال آسیا رونمایی شد تا از این به بعد 3 تورنمنت لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان 2 و لیگ چالش آسیا در فوتبال مردان و لیگ قهرمانان آسیا در فوتبال زنان برگزار شوند و جای لیگ قهرمانان و AFC کاپ که تا همین امسال برگزار می‌شد را به شکل رسمی بگیرند.

سهمیه بندی کشورها در لیگ الیت یا نخبگان به شرح زیر است:

غرب آسیا - عربستان: 3 سهمیه مستقیم، قطر: 2 سهمیه مستقیم و یک پلی آف، ایران: 2 سهمیه مستقیم و یک پلی آف، امارات: یک سهمیه مستقیم و یک پلی آف، ازبکستان: یک سهمیه مستقیم، عراق: یک سهمیه مستقیم.

شرق آسیا - ژاپن: 3 سهمیه مستقیم، کره جنوبی: 2 سهمیه مستقیم و یک پلی آف، چین: 2 سهمیه مستقیم و یک پلی آف، تایلند: یک سهمیه مستقیم و یک پلی آف، استرالیا: یک سهمیه مستقیم، مالزی: یک سهمیه مستقیم.

لوگوی جدید مسابقات که عصر جدیدی را برای فوتبال باشگاهی آسیا آغاز خواهد کرد‌، انعکاس تصویری قوی از وضعیت معتبر آنهاست. این لوگوها ترکیبی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها و مهارت‌های فوتبالی را از سراسر قاره آسیا نشان می‌دهند و هدف آنها القای برتری و اتحاد بین بازیکنان و هواداران است.

هر یک از چهار لوگوی مسابقات یک تصویر رنگی و گرافیکی از شکل جام مربوطه خود است. این لوگوها با دقت طراحی و توسعه یافته تا منحصربه‌فرد بودن هر رقابت را نشان بدهد و در عین حال روح جمعی عصر جدید فوتبال را برای باشگاه‌ها تجسم کند.

لازم به ذکر است مسابقات لیگ نخبگان آسیا با ۲۴ تیم، رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا با ۱۲، لیگ قهرمانان آسیا ۲ با ۳۲ تیم و چلنج کاپ با ۲۰ تیم برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه