اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان مطرح کرد:

حمایت از اندیشه امام(ره) در بستر دانشگاه‌های آمریکا

حمایت از اندیشه امام(ره) در بستر دانشگاه‌های آمریکا
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: پشتیبانی از آرمان فلسطین از نتایج اندیشه امام خمینی(ره) بود و امروز از این اندیشه در بستر دانشگاه‌های آمریکا حمایت می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از حسین انجم‌شعاع در گفتگو با خبرنگار گروه خبری راه آرمان با اشاره به نهضت حضرت امام(ره) که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد، گفت: ظلم و ستم به مردم ایران و مسئله فلسطین به‌عنوان یک کشور اسلامی و قبله اول مسلمانان از جمله دلایل و پایه‌های اهداف قیام حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: علمای شیعه یکی از موضوعاتی که نسبت‌به آن فریاد می‌زدند و درباره آن سخنرانی می‌کردند از جمله شهید مطهری همان ظلمی است که از گذشته تاکنون نسبت‌به مردم فلسطین روا می‌شود اما با پیروزی انقلاب اسلامی کمک به مظلومان جهان از آرمان‌های جمهوری اسلامی شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در همان روزهای اولیه امام خمینی(ره) به این موضوع اشاره کرد که « اگر مسلمانان مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب می‌ریختند، اسرائیل را آب می‌برد» و یا در جایی دیگر فرمودند« اسرائیل این غده سرطانی باید از صفحه روزگار محو شود.»

انجم‌شجاع اظهار کرد: امام خمینی(ره) در خصوص فلسطین و احقاق حقوق مردم فلسطین بسیار صحبت کردند تا آنجا که یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) مسئله آزادسازی فلسطین بود، ایشان در طول حیات خود و بعد از انقلاب اسلامی بر آرمان فلسطین و آزادی آن بسیار تاکید داشتند.

وی افزود: امام (ره) نه تنها در کلام بلکه عملاً نیز از آرمان فلسطین دفاع کرد و در همان ابتدای انقلاب بود که حزب‌الله لبنان پایه‌گذاری و تقویت شد ضمن این‌که به گروه‌های فلسطینی جهت ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی کمک شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان این‌که رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش به‌دنبال حذف مسئله فلسطین از اندیشه‌ها و افکار جهان بودند، تشریح کرد: آنان تصور می‌کردند که با از بین‌ رفتن افراد، خاصتاً بعد از رحلت امام(ره) این اندیشه نیز از بین خواهد رفت اما امام آگاهانه به‌گونه‌ای اقدام کرد که مسئله فلسطین در میان جهان اسلام پررنگ شد و در رأس مسائل مهم قرار گرفت.

انجم‌شجاع ادامه داد: حمایت و پشتیبانی از این اندیشه حتی بعد از امام (ره) توسط مقام معظم رهبری ادامه یافت و این آرمان جهانی شد از طرفی افرادی بسیاری از جمله شهید سلیمانی برای زنده‌ نگه‌داشتن این آرمان در میان جبهه مقاومت تلاش بسیار کردند.

وی تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی از آرمان فلسطین از نتایج اندیشه امام خمینی(ره) بود و این اندیشه روز به روز در بین جوانان و نوجوانان در اروپا و آمریکا گسترش یافت و اکنون آن‌چه در اروپا و غرب شاهد هستیم ناشی از اندیشه امام(ره) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد: اکنون همراهی با اندیشه امام خمینی(ره) در حمایت از آرمان فلسطین در میان قشر تحصیل‌کرده و در بستر دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را شاهد هستیم.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه