اخبار داغ

اعلام راه‌یافتگان به نیمه‌نهایی؛

کشتی آزاد جام تختی| جنجال سوادکوهی در روز غیبت معدود مدعیان!

کشتی آزاد جام تختی| جنجال سوادکوهی در روز غیبت معدود مدعیان!
رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان‌پهلوان غلام‌رضا تختی در حالی در زنجان شروع شده که مدعیان در این مسابقات حضور ندارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی از صبح امروز (دهم خرداد) در 5 وزن 57، 65، 74، 86 و 97 کیلوگرم در زنجان شروع شد. در حالی که امسال برخلاف سال‌های گذشته، جام تختی جزو مسابقات اصلی در چرخه انتخابی تیم ملی نبود، نفرات اصلی و مدعی دوبنده تیم ملی از شرکت در آن معاف بودند.

یکی از اتفاقات روز اول این رقابت‌ها، سر وزن نرسیدن علی سوادکوهی مدعی سال‌های گذشته وزن 79 کیلوگرم که در ماه‌های گذشته به وزن المپیکی 86 کیلوگرم آمده، بود؛ این کشتی‌گیر که چند ماه قبل به فینال مسابقات قهرمانی کشور رسید و برتری 4-صفر را در 40 ثانیه پایانی کشتی فینال با شکست 6-4 مقابل هادی وفایی‌پور عوض کرد، در حالی که جام تختی یک کیلوگرم ارفاق وزنی داشت، سر وزن نرسید و در ادامه نیز برخوردی با داوران حاضر در محل وزن‌کشی داشت.

رقابت‌های ۵ وزن اول کشتی آزاد جام تختی با غیبت کشتی‌گیران مدعی همچون عزت‌الله اکبری، محمدحسین محمدیان، هادی وفایی‌پور و محسن مصطفوی همراه شد و در حالی که مجتبی گلیج از ابتدا نامش جزو سهمیه‌داران جام تختی نبود و عنوان شد برای شرکت در این رقابت‌ها باید از طریق هیئت استانش درخواست بدهد، او این کار را در وقت مقرر انجام نداد تا مجوز شرکت در این پیکارها برایش صادر نشود.

در وزن 57 کیلوگرم 10 کشتی‌گیر، در 65 کیلوگرم، 15 کشتی‌گیر، در 74 کیلوگرم 14 کشتی‌گیر، در 86 کیلوگرم 9 کشتی‌گیر و در 97 کیلوگرم 11 کشتی‌گیر در این دوره از رقابت‌ها ثبت‌نام کردند که جزو کشتی‌گیران ایرانی، دو تیم ارمنستان و افغانستان نیز برای حضور در جام تختی به زنجان آمدند.

همان‌طور که پیش از این پیش‌بینی می‌شد جمعی از مدعیان عنوان‌دار اوزان مختلف باتوجه به اینکه جام تختی امسال در چرخه انتخابی تیم ملی برای المپیک و حتی جهانی اوزان غیرالمپیکی تاثیر چندانی ندارد، باوجود داشتن سهمیه شرکت در رقابت‌ها، در زنجان غایب بودند.

اسامی نفرات راه یافته به دیدارهای نیمه نهایی مسابقات پنج وزن نخست به شرح زیر است:

57 کیلوگرم:

مهدی ویسی – مانوئل خنزرتسیان (ارمنستان)

یونس اردلان – میلاد والی زاده

65 کیلوگرم:

امیرحسین سبزعلی – آرمین حبیب زاده

هرچیا مارگاریان (ارمنستان) – پیمان نعمتی

74 کیلوگرم:

محمد بخشی – محمد آقایی

امیرحسین حسینی – مهدی یوسفی

86 کیلوگرم:

محمدحسین نوروزیان – علی منصوری

رضا سلیمانیان – هادی شرفبیانی

97 کیلوگرم:

مصطفی نجفی – مهدی حاجیلوئیان

سید آرین سجادی – علیرضا رکابی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه