اخبار داغ

«تیتر یک» گزارش می‌دهد؛

برداشت ۱۰۰ تُنی طلای سبز در مزارع نظرآباد

برداشت ۱۰۰ تُنی طلای سبز در مزارع نظرآباد
زیره سبز با کمترین نیاز آبی یکی از ادویه‌های پرخاصیت است که به دلیل خواص داروئی و نقش آن در ارزآوری به عنوان طلای سبز شناخته می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی «تیتر یک»، زیره سبز با کمترین نیاز آبی یکی از ادویه‌های پر خاصیت است که به دلیل خواص داروئی و نقش آن در ارزآوری به عنوان طلای سبز شناخته می‌شود.

همزمان با خرداد ماه کشاورزان نظرآبادی برداشت زیره سبز را از مزارع آغاز کرده‌اند، امسال حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است.

کشاورزان در روز‌های اخیر مشغول برداشت این محصول هستند، یکی از کشاورزان نظرآبادی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: اهمیت زیره به این دلیل است که نسبت به سایر محصولات آب کمتری را مصرف می‌کند.
 
برداشت ۱۰۰ تُنی طلای سبز در مزارع نظرآباد

این محصول مهم علاوه بر صرفه اقتصادی بالا در تناوب کشت هم نقش مهمی دارد، یکی دیگر از کشاورزان به خبرنگار ما می‌گوید: دو سال ما بین گندم و جو زیره کشت کردیم و از آن رضایت کامل داریم.

رضائی ادامه داد: زیره سبز بافت خاک را بسیار مرغوب کرده و به واسطه مبارزه با علف‌های هرز، موجب می‌شود محصول گندمی که پس از آن کشت می‌شود عملکرد خوبی داشته باشد.
 
زیره صادرات محور است و در سال‌های گذشته جایگاه خوبی را در بین کشاورزان پیدا کرده است، موضوعی که کارشناس جهاد کشاورزی آن را تشریح کرد.
 
برداشت ۱۰۰ تُنی طلای سبز در مزارع نظرآباد

اخلاقی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: زیره پر طرفدار‌ترین محصول برای کشت در جهان محصوب می‌شود و علاوه بر ارزش صادراتی بالایی، خواص درمانی و دارویی دارد.

وی ادامه داد: زیره به دلیل اینکه کم آب بر است به صورت دیم کشت می‌شود، در مناطق معتدل کشت آن در پائیز صورت گرفته و نیاز آبی آن با آب باران تأمین خواهد شد.

این کارشناس اظهار داشت: ۱۲۰ روز پس از کاشت برداشت آغاز می‌شود، البته در فصول کاشت، داشت و برداشت در هر هکتار به صورت میانگین برای پنج نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰۰ تن زیره از مزارع نظرآباد برداشت شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه