اخبار داغ

با اعلام وزارت بهداشت؛

شهادت ۷۱ فلسطینی دیگر در غزه/ افزایش شمار شهدا به ۳۶۵۵۰ نفر

شهادت ۷۱ فلسطینی دیگر در غزه/ افزایش شمار شهدا به ۳۶۵۵۰ نفر
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت اخیر مرتکب هفت جنایت دیگر علیه فلسطینیان در این باریکه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در پی حملات ۲۴ ساعت گذشته به نوار غزه ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۸۲ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، این وزارتخانه تاکید کرد که با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۶۵۵۰ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۲۹۵۹ نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر، مقامات بهداشتی غزه نسبت به آمار بالای سقط جنین در این منطقه هشدار دادند.

در همین رابطه، پزشکان غزه تاکید کردند که جنگ کنونی منجر به افزایش نگران‌کننده سقط جنین شده است و روزانه ۱۰ زن جنین خود را در منطقه محاصره شده از دست می‌دهند.

تخمین زده شده است که ۶۰ هزار زن در غزه باردار هستند، اما بیم جنگ، سوء تغذیه و کمبود مراقبت‌های بهداشتی وضعیت آنها را وخیم‌تر کرده است.

رژیم اشغالگر از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

گزارش شده هزاران نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند و بیش از ۷۰ درصد شهدا و مجروحان این جنگ زنان و کودکان هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه