اخبار داغ

سیم خاردار چیست ؟

سیم خاردار چیست ؟
استفاده از سیم خاردار محیطی با امنیت بالا را برای مکان های صنعتی و تولیدی که در فضاهای باز و کم تراکم هستند را به وجود می آورد و سبب می شود مانعی برای ورود افراد غیر مفرقه و حیوانات مزاحم باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مهم ترین ابزارها که در صنعت و کشاورزی کاربرد مهمی دارد و از ملزومات اساسی است، سیم خاردار است . سیم خاردار ابزار چندمنظوره ای است که در طرح ها و شکل های مختلفی از جنس مفتول گالوانیزه ی کم کربن یا پر کربن ساخته می شود. استفاده از سیم خاردار محیطی با امنیت بالا را برای مکان های صنعتی و تولیدی که در فضاهای باز و کم تراکم هستند را به وجود می آورد و سبب می شود مانعی برای ورود افراد غیر مفرقه و حیوانات مزاحم باشد. پس می توان گفت که مهم ترین فایده ی سیم خاردار ایجاد تدابیر امنیتی است . در این مقاله قصد داریم تا تا با مروری بر انواع سیم خاردار، کاربردهای آن را تشریح کنیم پس همراه باشید.

انواع سیم خاردار و کاربرد آنها

با توجه به مقدمه ای که گفتیم روشن شد که سیم خاردار در واقع ابزاری است برای محدودیت دسترسی و کنترل عبور و مرور و ایجاد امنیت که در فضاهای صنعتی و کشاورزی و سایت های ساخت و ساز و حتی در فضاهای عمومی گاها در داخل شهر و جاده ها استفاده می شود . انواع مختلفی از سیم خاردار تولید و به بازار ارائه می شود که می خواهیم معروف ترین و پر تقاضاترین انها را بررسی و معرفی کنیم .

سیم خاردار

سیم خاردار خطی سوزنی : این نوع سیم خاردار دقیق مثل اسمی که دارد از تیغه های سوزنی مستقیم ساخته شده است. این نوع سیم خاردار استاندارد ترین شکل سیم خاردار است و از رشته های به هم پیچیده از جنس گالوانیزه ساخته شده است.سیم خاردار سوزنی خطی به دلیل اینکه از جنس مفتول گالوانیزه است مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد و در برابر اب و باران مقاوم است و عمر مفید بالایی دارد. مزیت دیگر این نوع سیم خاردار قیمت به صرفه ی آن ، نصب راحت در محل و کیفیت بالای آن است. موارد استفاده ی این نوع سیم خاردار که بسیار متداول است عبارت اسن از :

استفاده در حصارهای کشاورزی و زراعت و دامداری

استفاده در حصارهای امنیتی در اطراف مراکز ساختمانیو مناطق امنیتی

استفاده در حصارهای موقتی در مراکز عمومی شهری به دلیل نصب و جمع آوری سریع

سیم خاردار تبری یا تیغی

سیم خاردار تیغی که به سیم خاردار تبری هم معروف است نوعی از سیم خاردار است که از ورق های گالوانیزه به شکل لبه های تیغ تیز ساخته می شود و در این نوع سیم خاردار به دلیل اینکه تیغه ها تبری شکل هستند به آن تبری می گویند. تبری بودن شکل تیغه ها باهث شده که برخوردن و عبور از آن بسیار سخت و مشکل باشد.  از این نوع سیم خاردار به دلیل غیرقابل دسترس شدن عبور اکثرا در مناطق نظامی و فرودگاهی استفاده می شود. همچنین در کنترل مناطق مرزی و مکان هایی که احتیاج به حفاظت بالایی دارند مثل زندان، نیروگاه ها، مناطق زیربنایی حیاتی حفاظت شده  از این نوع سیم خاردار استفاده  می شود.

سیم خاردار تبری استحکام بسیار بالایی دارد و از کیفیت بالایی در ساخت برخوردار است.

سیم خاردار 2

سیم خاردار اسرائیلی

سیم خاردار حلقوی تیغی که با نام سیم خاردار اسرائیلی در بازار شناخته شده است، از معروف ترین نوع سیم خاردار ها است. این نوع سیم خاردار به این دلیل اسرائیلی نام دارد که در کشور اسرائیل استفاده از بسیار مرسوم است . جنس این نوع سیم خاردار فولاد با روکش ضد زنگ است که در قطرهای مختلف که مرسوم ترین آن  3 میلی متر است ساخته می شود .سیم خاردار اسرائیلی مقاومت بالایی در برابر بریدگی و خوردگی و همچنین در برابر هوازدگی دارد.  طراحی سیم خاردار اسرائیلی به این شکل است که معمولا تیغ ها با فاصله ی منظم کنار یکدیگر نورد می شوند و با استفاده از بست های فلزی به شکل حلقه های دایره ای که به هم وصل هستند، به هم تابیده می شوند.

سیم خاردار اسرائیلی در دو نوع تراکم بالا و تراکم پایین ساخته می شود که به اختصار توضیح می دهیم.

سیم خاردار اسرائیلی تراکم پایین 3 بست: این نوع سیم خاردار وزن و بست های کمتری دارد.نصب آن دشوار و کاور آن پایین است ولی قیمت تولید و فروش آن پایین است .

سیم خاردار اسرائیلی تراکم بالا 5 بست : این سیم خاردار وزن و بست های بالاتری دارد. تعداد بست های بالا سبب شده است که میزان کاور آن مطلوب باشد و نصب آن راحت باشد. 

فنس توری

فنس توری یا فنس باغی که با عنوان توری حصاری یا فنس فلزی شناخته شده است از بافت سیم های مفتولی فلزی گالوانیزه به هم دیگر ساخته می شود . تورهای فنس در قطرهای مختلف بر اساس سفارشات مشتریان تولید می شود. از توری حصار معمولا برای حصارکشی و فنس کشی مکان های مختلف استفاده می شود. 

سیم خاردار چیست؟

موارد استفاده ی حصار یا فنس توری

فنسهای توری چون بافت های مفتولی ساده ای دارند نصب آسان و امنیت قابل قبولی دارند .

استفاده از فنس های توری در حصارکشی باغات

استفاده از فنس های توری در مراکز ورزشی و مراکز تولیدی و کارگاهی

برای نصب توری فنس احتیاج به پایه ی توری داریم که به شکل لوله و پروفیل است و برای اینکه توری های فنس را ثابت نگه دارند استفاده می شود. نام بازاری این محصول پایه حصار است. معروف ترین و پر فروش ترین پایه حصار در بازار، پایه فنس دو سر می باشد. قیمت پایه فنس به المان های به کار رفته در آن بستگی دارد.

تیم فنی تولیدی آریا حصار افتخار این را دارد که سالها در زمینه ی تولید و فروش و نصب سیم خاردار و فنس های توری ، با کارنامه ی پر از اعتماد و کیفیت در خدمت هموطنان در سراسر ایران است. برای اطلاع از قیمت فروش و تولید انواع سیم خاردار و توری های فنسی به سایت aryahesar.com مراجعه کرده و بعد از تماس با کارشناسان در واحد پشتیبانی محصول مورد نظر خود را با راهنمایی مشاوران تیم آریا حصار سفارش دهید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه