اخبار داغ

ایران صفر - ازبکستان صفر؛

انتخابی جام جهانی فوتبال| تساوی کسل‌کننده در خانه؛ هشدار خط دفاع در بالاترین حد ممکن!

انتخابی جام جهانی فوتبال| تساوی کسل‌کننده در خانه؛ هشدار خط دفاع در بالاترین حد ممکن!
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان با تساوی بدون گل پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 20:30 امشب (سه‌شنبه - 22 خردادماه) در چارچوب آخرین بازی مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان رفت.

یوزهای پارسی که دیدار قبلی خود را با نتیجه 4 بر 2 مقابل هنگ‌کنگ در این کشور با پیروزی پشت سر گذاشته بودند، در بازی آخر برای قطعی کردن صدرنشینی به مصاف ازبکستانی رفتند که 3 بر یک، ترکمنستان را شکست داده بودند.

بازی رفت دو تیم در تاشکند با تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده بود و از این رو برد برای ایران و ازبکستان در این بازی که حکم تعیین صدرنشین را هم داشت، بسیار مهم بود و در حساسیت این بازی مهم و دشوار نقش به‌سزایی داشت.

در نیمه نخست، امیر قلعه‌نویی از ابتدا تا انتها کنار زمین ایستاده بود و بازی را دنبال می‌کرد. تزلزل خط دفاعی تیم به‌ویژه شجاع خلیل‌زاده باعث شده بود تا سرمربی تیم ملی بارها سر را به نشانه تاسف نشان بدهد و از دفاع ناراضی باشد.

تیم ملی در نیمه نخست چندین موقعیت نصفه‌ونیمه روی دروازه ازبکستان ایجاد کرد که هیچ‌کدام راهی به دروازه نداشت. ازبک‌ها هم روی اشتباه محض خلیل‌زاده فرصت باز کردن دروازه ایران را داشتند اما در نهایت نیمه اول بدون گل با تساوی پایان یافت.

در نیمه دوم، یوزها چندین بار به دروازه ازبکستان حمله کردند و حتی مهدی طارمی یک بار هم توپ را به تیر دروازه رقیب کوبید اما شانس با تیم ملی یار نبود و توپ‌ها یکی پس از دیگری هدر می‌رفت.

با این همه تیم ملی نتوانست ۳ امتیاز را در خانه نگه دارد و با تساوی و صدرنشینی به مرحله سوم انتخابی جام جهانی رفت.

ایران صفر
گل: -

ازبکستان صفر
گل: -

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، امید نورافکن (74- محمد قربانی)، سامان قدوس (88- سید ابوالفضل جلالی)، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی (88- شهریار مغانلو)، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی ازبکستان: اوتکیر یوسوپوف، حسین‌الدین علیکولوف، رستم‌جون آشورماتوف، خوسانف، شیرزود نصرالله‌اف، فرخ سیفی‌اف، اوتابک شوکوروف (71- عزیزبک آمانوف)، عادل‌جان خاموربکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف (71- دیور خولماتوف)، اوستون اورونوف و الدور شومورودوف(57- عباس‌بک فیض‌الله‌اف).

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه