اخبار داغ

امام جمعه موقت اراک:

حجاج برائت از مشرکین را توسعه دهند

حجاج برائت از مشرکین را توسعه دهند
امام جمعه موقت اراک گفت: حجاج باید با تبیین در سراسر دنیا برائت از مشرکین را توسعه دهند و بحث برائت از مشرکین و بیداری اسلامی را فریاد بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم عبدالهی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ در خصوص اهمیت فرضه حج گفت: اسلام بر پنج اصل بنا شده است که پیروی از این پنج اصل، نماز، روزه، حج، زکات و امامت برای مسلمین جهان واجب است.

وی بیان کرد: مسجدالحرام جایگاه عبادت مسلمین جهان با خداوند متعال است، حج از آن جهت اهمیت دارد که مکان اجتماع تمام مسلمین دنیا است و در ایام خاص به عبادت و قرب الهی توجه ویژه می‌شود، لذا اعمال حج تجسم عملی توحید، نبوت و امامت است.

امام جمعه موقت اراک عنوان کرد: خداوند متعال در ایام حج اسبابی را فراهم کرده که مسلمانان به حضرت حق برسند و برای شناخت خود و پیدا کردن معرفت حج اکبر به جا آورند، لذا مهم‌ترین اعمال حج برائت از مشرکین، کفر، نفاق و صهیونیست خون‌خوار است که در قرآن کریم به پیامبر وحی شده که در ایام حج از مشرکین برائت کنید.

عبدالهی تصریح کرد: اگر حاجیان مفاهیم حج را درک کنند و پیرو عهد و پیمان خود و خدای خود باشد و تعهد بدهند وفای به عهد کند حرام را حرام بداند و حلال را حلال و غیر از خدا چیزی را نپرستند و برائت از مشرکین را داشته باشند حجشان مورد قبول حق تعالی خواهد بود.

وی در خصوص بیداری مسلمین جهان در برابر مشرکین و خون‌خواران اظهار کرد: حجاج باید با تبیین در سراسر دنیا برائت از مشرکین را توسعه دهند بحث برائت از مشرکین و بیداری اسلامی را فریاد بزنند تا مشرکین و نابودی رژیم خبیث صهیونیستی به زودی زود انجام شود.

امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه پیام عید قربان به مسلمین جهان زیر پا گذاشتن نفس است و گفت: عید قربان یادآور خاطره جاودانه بندگی حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل است، لذا به ما می‌آموزد که در مسیر تقرب به پروردگار باید از هر چه دلبستگی به دنیا است، دست فرو شوئیم و هر آنچه را که خدای متعال تعالی بر آن امر نموده بر پای اخلاص داریم تا در زمره صابران و بندگان الهی قرار گیریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه