اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد:

افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه‌ معلمان

افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه‌ معلمان
وزیر آموزش و پرورش یکی از اقدامات دولت شهید جمهور را حرکت به سمت دولت الکترونیک خواند و گفت: وزارت آموزش و پرورش هم در این مسیر گام‌هایی برداشت از جمله راه اندازی و پشتیبانی از سامانۀ اجرای رتبه بندی فرهنگیان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  رضامراد صحرائی در صفحه ویراستی‌اش نوشت: یکی از اقدامات مهم در دولت شهید جمهور حرکت به سمت دولت الکترونیک بود که در این مسیر در بسیاری از هزینه‌ها و زمان صرفه جویی خواهد شد؛ وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه فعالیت‌هایی زیادی را در پیش گرفته است.

وی در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرد و نوشت:

ـ توسعۀ پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir)و کسب رتبۀ برتر کشور در میان درگاه‌های دولتی

ـ راه اندازی و پشتیبانی از سامانۀ اجرای رتبه بندی فرهنگیان و رسیدگی به اعتراضات که منجر به کاهش مراجعات حضوری و افزایش دقت امتیازدهی به معلمان شد، این سامانه هم اکنون یکی از بزرگترین سامانه‌های خدماتی کشور است که بالغ بر ۵۰ میلیون رکورد اطلاعات معلمان در آن نگهداری می‌شود.

ـ انجام پیش‌ثبت نام الکترونیکی مدارس و ثبت‌نام بیش از ۴.۵ میلیون دانش‌آموز پایه‌های ورودی دوره‌های تحصیلی (اول، هفتم، دهم)؛ در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳(برای اولین بار)

ـ ثبت دیتای هدایت تحصیلی ۲ میلیون دانش آموز پایه نهم در هر سال تحصیلی (برای اولین بار)

ـ بازطراحی سامانه الکترونیکی نماد با قابلیت‌های جدید و بهره‌برداری از آن و اجرای آزمون‌های غربالگری دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی که منجر به شناسایی و رصد وضعیت افراد در معرض خطر شده است.

ـ راه‌اندازی سامانۀ جدید برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان و تصحیح بیش از ۸۰ میلیون برگۀ امتحانی از طریق این سامانه با سرعت و دقت قابل قبول

ـ تحلیل، طراحی و راه‌اندازی سامانۀ جذب و استخدام (کارا) که برای فرایند جذب و گزینش منتخبان آزمون استخدامی ۱۴۰۲ و استفاده از فناوری های نوین  و استقرار سامانه جامع گزینش (برای اولین بار)

ـ ایجاد داشبورد مدیران وزارت آموزش و پرورش (BI) که با ایجاد انبارۀ دادۀ عظیم چند صد میلیون رکوردی از داده‌های پایگاه‌های دانش‌آموزی و پرسنلی، محاسبۀ شاخص‌های کلیدی دستگاه را به صورت برخط نشان می‌دهد.

ـ همکاری در ایجاد یکپارچگی و تدقیق پایگاه‌ داده‌های ملی و معرفی وبگاه آموزش وپرورش به عنوان پربازدیدترین آدرس اینترنتی کشور در سال ۱۴۰۲

ایجاد سامانه الکترونیکی مدیریت، راهبری و نظارت حلقه های آموزشی معلمان دوره ابتدایی در بستر LTMS و ثبت اطلاعات و آمار بیش از ۱۸۰۰۰۰ از معلمان شرکت کننده در دوره های توانمندساز

طراحی و استقرار نظام یکپارچه خدمات و نظارت در بستر الکترونیک با رویکرد شفاف سازی فرایندها در راستای شعار دولت مردمی (برای اولین بار)

ـ اجرای کامل و به موقع مصوبات و قوانین مرتبط با دولت الکترونیک (ارائه ۱۰۰ درصد (معادل ۵ خدمت) خدمات مصوب دستگاه بر روی پنجره ملی دولت هوشمند (برای اولین بار)

ـ دریافت ۸ وب سرویس استعلام برخط از دستگاه‌های اجرایی و سازمانها و نهادها(برای اولین بار)

ـ ایجاد پایگاه متمرکزحقوق ودستمزد کشوری جهت ارسال و تجمیع حقوق و پرداخت های مستمر و نامستمر کارکنان استان‌ها

ـ ارائه کلیه خدمات فرزندان به والدین و نمایش خودکار اطلاعات فرزندان در هنگام ورود به بیش از ۶ میلیون اولیای دانش آموزان

ـ نوبت گیری الکترونیکی کودکان ۶ ساله برای سنجش بدو ورود به دبستان  میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ۱.۳ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲(برای اولین بار)

ـ رویکردهای نوین تکنولوژی آموزشی با تاکید بر یادگیری الکترونیکی  وآشنایی با نرم افزارهای کاربردی در حوزه آموزش

ـ یکپارچه سازی سامانه‌های مالی برخط سرپرستی‌ها و مدارس خارج از کشور (برای اولین بار)

ـ انجام تاییدیه تحصیلی فارغ التحصیلان بصورت برخط از طریق سامانهemt.medu.ir  در راستای دولت الکترونیک

ـ تنظیم اطلاعات ۱۵۰۰نفر فارغ التحصیل سرپرستی ها به سیستم ساهت به منظور تمهید کنکور(برای اولین بار)

ـ استقرار سامانه سراسری شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل برای اولین بار در کشور (سامانه شهید محمودوند)

ـ ارایه نیازمندی‌های مالی به مرکز فناوری واطلاعات و پیگیری روند آماده سازی سیستم حقوق و دستمزد کارکنان مرتبط با سامانه مالی یکپارچه (حقوق تحت وب ) به منظور شفافیت مالی و همچنین ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات نامستمر در سامانه اضافه کار و نامستمرها ستاد جهت کنترل منابع و نظارت مالی قبل از پرداخت‌ها نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه