اخبار داغ

نهالستانی که با طرح مردمی پس از ۱۰ سال احیاء شد

نهالستانی که با طرح مردمی پس از ۱۰ سال احیاء شد
نهالستان کاظم‌آباد بردسکن که بیش از ۱۰ سال رها شده بود و از آن هیچ استفاده و بهره‌برداری کاملی نمی‌شود، به کمک همکاران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان فعال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حمیدرضا اقبالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن در حاشیه بازدید فرماندار از نهالستان کاظم‌آباد این شهرستان اظهار کرد: نهالستان کاظم‌آباد شهرستان بردسکن به برکت طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال فعال شده است.

وی وسعت این نهالستان را حدود ۸۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این منطقه ایستگاه تثبیت شن و بیابان‌زدایی است که ۵ هکتار آن نیز فنس کشی شده و تبدیل به تولید نهال و نهالستان شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن با اشاره به اینکه در نهالستان کاظم‌آباد شهرستان بردسکن گونه‌های بیابانی مانند آتریپلکس، تاغ و همچنین گونه‌های جنگلی مانند سنجد و بنه تولید می‌شود، گفت: این نهالستان به قطب تولید نهال در منطقه تبدیل شده است.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای بهره‌برداری مناسب از این نهالستان بیان کرد: گرچه این نهالستان ۱۰ سال رها شده بود، اما اکنون به الگویی برای سایر شهرستان‌ها و سایر قسمت‌ها تبدیل شده است.

اقبالی همچنین از فعال شدن چاه آب نهالستان کاظم‌آباد خبر داد و گفت: اکنون در این نهالستان تولید نهال انجام می‌شود، ضمن اینکه بیشترین کاشت در طرح یک میلیارد نهال در سال اول مربوط به شهرستان بردسکن بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل اقدامات ترویجی بسیار خوبی که در بردسکن انجام شده این شهرستان به الگویی برای استان و کشور تبدیل گردید که جای تقدیر از همکارانم دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن همچنین بر فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج و فرهنگ‌سازی و حفاظت و نگهداری اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از این کوشا باشیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه