اخبار داغ

بازدید وزیر ورزش و جوانان از تمرینات ژیمناست المپین ایران؛

هاشمی: حرکت‌های الفتی در تمرین، در المپیک مدال‌آور است/ اینچه‌درگاهی: تصمیم وزیر سرنوشت‌ساز شد

هاشمی: حرکت‌های الفتی در تمرین، در المپیک مدال‌آور است/ اینچه‌درگاهی: تصمیم وزیر سرنوشت‌ساز شد
وزیر ورزش و جوانان با حضور در فدراسیون ژیمناستیک از تمرینات ژیمناست المپین ایران بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیومرث هاشمی ظهر وزیر ورزش و جوانان امروز چهارشنبه، با حضور در آکادمی ژیمناستیک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به محل تمرین مهدی الفتی، عضو تیم ملی‌ ژیمناستیک پیش از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور یافت و جویای آخرین وضعیت این المپین کشورمان شد.

در این بازدید علیرضا پسندیده مدیرکل حوزه وزارتی و محسن معتمدکیا مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان کیومرث هاشمی را همراهی کردند.

هاشمی: حرکت‌های الفتی در تمرین، در المپیک مدال‌آور است

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی مهدی الفتی ژیمناست المپیکی ایران اظهار داشت: این بازدید در راستای حمایت از رشته ژیمناستیک است. وقتی با توجه حداقلی و بدون مدال بازی‌های آسیایی کسب سهمیه انجام می‌شود، کار بزرگی است و ظرفیت بالای کشور را نشان می‌دهد.برای اولین بار در این رشته کسب سهمیه شده و این نشان می‌دهد که در این رشته ظرفیت وجود دارد. باید بیش از گذشته به این رشته توجه شود. این موفقیت‌ها متعلق به مهدی است اما در توسعه این رشته می‌تواند کمک کند.

وی افزود: ژیمناستیک رشته سختی است و در قاره آسیا که بهترین‌های دنیا حضور دارند. کسب سهمیه خیلی افتخار بزرگی است. دیدم که مهدی الفتی اعتماد به نفس زیادی دارد و امیدواریم این‌ها در مسابقه نیز به او کمک کند. الفتی اعتماد به نفس خوبی دارد و ما امیدواریم همین را در المپیک حفظ کند. حرکت‌هایی که در تمرین دیدم، در المپیک مدال‌آور است و امیدواریم همین روند پیش برود.

وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: در آمایش سرزمینی رشته‌های مادر مثل ژیمناستیک را مورد توجه قرار دادیم تا در همه کشور گسترش یابد. بیش از ۱۷۰۰ مکان داریم که برای این رشته می‌تواند استفاده شود و بیش از ۵۰۰ سالن فقط مخصوص این رشته است. فدراسیون باید در دادن مجوز باشگاه نقش داشته باشد تا بتوانیم از بخش خصوصی تیم‌های خوبی در باشگاه‌ها شکل بگیرد و لیگ‌ پویایی نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: افزایش چشم‌گیر و پرداخت نسبتا خوبی در روزهای اخیر نیز به ژیمناستیک داشتیم. برای کمک به قهرمانان آمادگی هر کمکی داریم و قول کمک به حل مشکلات الفتی را همین جا می‌دهم تا حل بشود ولی تمام ذهن و تمرکز الفتی باید روی المپیک و رقابت باشد و بعد از این مسابقات همه چیز را پیگیری و دنبال می‌کنیم. هر دغدغه اضافه، ما را از مسیر خارج می‌کند. از خانواده ژیمناستیک تشکر می‌کنم و که این رشته را از ناآرامی‌ها نجات دادند و نباید اجازه دهیم چنین شرایطی بازگردد. در بحث تجهیزات هم مبالغی را آماده کردیم تا در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: نزدیک 570 مکان اختصاصی برای ژیمناستیک داریم. این خیلی به ما کمک می‌کند. باید فدراسیون به باشگاه‌ها مجوز بدهد و لیگ پویایی انجام شود. سعی کردیم اعتبارات را نسبت به سال قبل افزایش دهیم. پرداخت خوبی به مجموعه فدراسیون‌ها داشتیم تا دستشان باز باشد.

هاشمی افزود: باید تمرکز خود را در المپیک بگذارید و گوش به فرمان مربی خود باشید. هر چیزی که سبب شود شما از ورزش دور شوید را کنار بگذارید. باید در سایه آرامش پیش روید. ژیمناستیک آسیب دیده و نباید دیگر بیش از این آسیب ببیند. در بخش تهیه تجهیزات هم مبالغی تهیه شده تا بهتر این رشته توسعه پیدا کند.

اینچه‌درگاهی: تصمیم جسورانه وزیر در ژیمناستیک سرنوشت‌ساز شد

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک بعد از ۶۰ سال سهمیه گرفته و امیدواریم انگیزه‌های الفتی حفظ شود. البته او پیشتر در بخش جوانان هم سهمیه المپیک گرفته بود که به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست برود.روی تیم جوانان کار می کنیم که پشتوانه برای تیم ملی  باشد.

وی افزود: خیرخواه از سال 96 در تیم ملی مربی بود و شبانه روز از زندگی‌اش گذشت و با بچه‌ها زندگی می‌کند. به تجهیزات و بودجه توجه شد و از این بابت از شما ممنونم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک خطاب به وزیر ورزش اضافه کرد: تصمیم جسورانه شما در ژیمناستیک سرنوشت‌ساز شد. شما به من گفتید کمک کنم تا بچه‌ها در مسابقات شرکت کنند و خوشحالم نگاه شما به ثمر نشست.

خیرخواه: بدون هیچ امکاناتی سهمیه گرفتیم

رضا خیرخواه سرمربی الفتی نیز اظهار کرد: سال‌های سختی را پشت سر گذاشتیم تا امروز مهدی به این مرحله رسیده است. ما برای کسب مدال بازی‌های ‌های آسیایی هدفگذاری کرده بودیم. گرفتن سهمیه در المپیک خیلی سخت است و ما بدون هیچ امکاناتی سهمیه گرفتیم اما با قدرت ایستادیم. ایمان داشتیم که می‌توانیم و انجام شد. کمترین امکانات را داشتیم اما با قدرت ایستادیم و ایمان داشتیم که می‌توانستیم کار خود را انجام دهیم.

خیرخواه افزود: قول مدال نمی‌دهیم چون نه من و نه مهدی تجربه المپیک نداریم اما می‌رویم و تمام تلاش خود را می‌کنیم. قول مدال دادن سخت است اما با قدرت می‌رویم. با برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم تمام زور خود را می‌زنیم و می‌خواهیم پرچم ایران را بالا ببریم.

الفتی: می‌گفتند ژیمناستیک زنگ تفریح ورزش‌ها است!

مهدی الفتی نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک در حاشیه بازدید وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون ژیمناستیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 2 ماه است که اردوهای خود را شروع کردیم و یک ماه است که در کمپ اردوهای تیم ملی هستیم. روند پیشرفت‌مان خوب بود و تمام شرایط ایده‌آل بود و امیدوارم بتوانیم در المپیک بهترین اجرا را داشته باشیم.

وی ادامه داد: وسیله‌هایی که داریم فرسوده و قدیمی شده و برای 20 سال پیش است. وزیر ورزش دستور داد که یک ست ژیمناستیک وارد ایران شود که متاسفانه این لوازم به المپیک نرسید. انشالله برای مسابقات بعدی و المپیک بعدی نماینده بیشتر و اجرای بهتری خواهیم داشت.

نماینده ژیمناستیک ایران در المپیک گفت: ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی نماینده‌ای نداشت که کسب مدال کند و این مورد برای من محقق شد و توانستیم در رشته‌ای که می‌گفتند زنگ تفریح ورزش‌ها است کسب سهمیه کنیم.

الفتی درمورد پروسه حضورش در المپیک پاریس عنوان کرد: استرالیا شکایت کرده بود که سهمیه ای که ما گرفته‌ایم، مورد تایید فدراسیون جهانی نبود که در روندی یک ماهه اعلام شد قانونی که ما به آن استناد کرده‌ایم درست بوده و سهمیه ایران تایید شد.

ادامه دارد...

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه