اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام مطرح کرد:

عدم موافقت دولت عراق مانع گشایش مرز چیلات

عدم موافقت دولت عراق مانع گشایش مرز چیلات
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: عدم موافقت دوکت مرکزی عراق مهم‌ترین دلیل عدم گشایش مرز چیلات در شهرستان دهلران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از ایلام بیدار، سارا فلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: مرز چیلات در شهرستان دهلران یکی از مهم‌ترین مرزهای کشور در ایلام است که ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه داشته و بازگشایی آن به نفع هر دو کشور ایران و عراق است.

وی افزود: مهم‌ترین مانع ایجاد و گشایش مرز چیلات مخالفت دولت مرکزی عراق است که استاندار میسان باید تلاش کند موافقت حکومت مرکزی را به دست بیاورد.

 رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام گفت: تا حکومت مرکزی عراق پشتوانه بازگشایی این بازارچه نباشد ما نمی‌توانیم شاهد این بازگشایی باشیم کمااینکه ایران موافقت خود را اعلام کرده است؛ اما یک طرح توجیهی درست و متقن می‌تواند حکومت مرکزی عراق را برای بازگشایی مرز چیلات متقاعد کند.

وی خاطرنشان کرد: اصل اساسی موفقیت یک توافقنامه جدیت و اهتمام دو طرف آن تفاهم‌نامه است و امیدواریم این تفاهم‌نامه مابین استان ایلام و استان میسان کشور عراق با تغییرات مدیریتی تغییر نکند و مفاد آن پیگیری و اجرایی بشود.

فلاحی گفت: قطعاً مرز چیلات یک ظرفیت ویژه است که می‌تواند همانند مهران در سطح کشور بدرخشد و حتی تردد زائران اربعین را تسهیل کند همچنین مرز چیلات هم می‌تواند در توسعه همه‌جانبه استان ایلام نقش داشته باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً بازگشایی مرز چیلات می‌تواند به‌عنوان یک اهرم توسعه برای استان ایلام عمل کند به همین دلیل پیگیری از سمت دولت ایران و عراق برای فراهم‌ساختن زیرساخت در مرز چیلات ادامه دارد که امیدواریم بتوانیم در این راستا اقدامات خوبی را به ثمر برسانیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه