اخبار داغ

نیویورک‌تایمز:

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو ضعف پدافند اسرائیل را آشکار کرد

حمله پهپادی یمن به تل‌آویو ضعف پدافند اسرائیل را آشکار کرد
یک رسانه آمریکایی با اشاره به ضعف سامانه دفاع هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها که به حمله پهپادی موفق ارتش یمن به تل‌آویو منجر شد، یک دوراهی استراتژیک را بر سر راه این رژیم در واکنش به این حمله تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک رسانه آمریکایی در پی حمله پهپادی نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو مطرح کرد که رژیم صهیونیستی گزینه‌های کمی برای تلافی این حمله دارد که ضعف سامانه‌های دفاع هوایی آن علیه هواپیماهای بدون سرنشین را آشکار ساخته و نگرانی‌ها درباره تهدیدهای متوجه این رژیم را تشدید کرد.

در یادداشتی که در روزنامه نیویوک‌تایمز منتشر شده، آمده است: اسرائیل بر سر انتخاب بهترین روش تلافی این حمله پهپادی علیه تل‌آویو که از سوی حوثی‌ها (انصارالله) انجام شد که هزاران مایل از مرزهای جنوبی اسرائیل فاصله دارد، با یک دوراهی راهبردی روبرو است.

در حالی که مقامات ایران با حمایت از آرمان آزادی‌بخش نیروهای مقاومت منطقه، تاکید کرده‌اند که این گروه‌ها طبق صلاح‌دید خود و به طور مستقل عمل می‌کنند، در این یادداشت با ادعایی علیه نقش ایران در اقدامات این گروه‌ها مطرح شد: این حمله که جمعه گذشته، به ساختمانی در نزدیکی یکی از اماکن دیپلماتیک آمریکا اصابت کرده و یک کشته و چند مجروح بر جای گذاشت، نگرانی‌ها در اسرائیل را درباره تهدید ایران افزایش داده است. تهران به تامین مالی شبه‌نظامیان مخالف اسرائیل در منطقه و ترغیب آن‌ها می‌پردازد که حماس در غزه،حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن از جمله آن‌ها هستند.

در ادامه این مطلب با اشاره به ضعف در توان دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی برای دفع این حمله آمده است: این حمله، در سطح فنی، نشان‌دهنده ضعف سامانه دفاع هوایی اسرائیل در قبال هواپیماهای بدون سرنشین بود که با سرعت کمتر و در ارتفاع کمتری پرواز می‌کنند و نسبت به دیگر راکت‌ها و گلوله‌های پرشتاب دیگر، گرمای کمتری از آن‌ها ساتع می‌شود. کارشناسان نظامی معتقدند، این عوامل مسیریابی پهپادها توسط رادارها و رهگیری آن‌ها توسط موشک‌های زمین به هوا را دشوارتر می‌‎سازد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه