اخبار داغ

در نوزدهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌؛

تاج: یگان انتظامی به‌دنبال لغو ورود زنان به استادیوم نباشد/ نصیبی: آزادی آبروی کشور است

تاج: یگان انتظامی به‌دنبال لغو ورود زنان به استادیوم نباشد/ نصیبی: آزادی آبروی کشور است
نوزدهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌ با حضور مهدی تاج و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ نوزهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌ی لیگ برتر از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز برگزار شد.

در این جلسه مهدی تاج، ریاست فدراسیون، مهدی نبی، نایب رئیس فدراسیون، رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، علی تارقلی‌زاده، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون، امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری لیگ برتر، علی دهقانی، مسئول مسابقات بین‌المللی فدراسیون، مسئولان ورزشگاه آزادی و تختی، شرکت برهان مبین  و عوامل شرکت توسعه و تجهیز برگزار شد.

در غیاب فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال علی میرغفاری، افسر صدور مجوز حرفه‌ای استادیوم در این نشست حضور داشت. ظاهرا مدیرعامل استقلال به دلیل سفر ترکیه غایب بود‌.

باید دنبال راهکار برای میزبانی آزادی و تختی باشیم

در ابتدای جلسه رئیس فدراسیون، اظهار داشت: برای تمام باشگاه‌ها جلسات ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها را برگزار کرده‌ایم و امروز نوبت دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس بود. می‌دانیم باشگاه‌ها به تنهایی نمی‌توانند مشکلات ورزشگاه‌ها را حل کنند و  باید همه کنار آنها باشیم.باید استانداردهای مد نظر AFC را رعایت کنیم. پانزدهمین جلسه استانداردسازی را برگزار می‌کنیم تا هر باشگاهی بتواند دو ورزشگاه مورد تأیید را معرفی کند.

وی افزود: باز هم می‌گویم این اتفاق ربطی به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان ندارد و وظیفه باشگاه‌ها است اما باید به آنها کمک کنیم. اینجا قرار نیست مجادله‌ای داشته باشیم. باید دنبال راهکار برای آزادی و تختی باشیم. یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به شماره‌گذاری صندلی و نشستن هر فرد روی صندلی خریداری شده است.

زمان سرخابی‌ها برای تعیین ورزشگاه میزبان لیگ نخبگان مشخص شد

در ادامه علی دهقانی، مسئول مسابقات بین‌المللی فدراسیون فوتبال ضمن تشریح نکاتی که باید در استادیوم آزادی رعایت شود، توضیح داد: تا ۲۳ شهریورماه باید تکلیف این موضوع روشن شود. چون AFC سه روز قبل از برگزاری بازی در این خصوص نظر می‌خواهد. مهم‌ترین نکته این است که شاید باشگاه‌ها بخواهند بدون تماشاگر مسابقات را برگزار کنند تا میزبانی در آزادی باشد اما شاید AFC بگوید حالا که تماشاگر نمی‌خواهید به کشور ثالث بروید.
همین موضوع واکنش رئیس فدراسیون را در جلسه به همراه داشت و گفت احتمال رفتن به کشور سوم وجود دارد.

ورزشگاه آزادی آبروی نظام و کشور است

نصیبی، مدیرعامل ورزشگاه آزادی در این نشست، اظهار داشت: بحث مقاوم سازی استادیوم جدی در حال انجام است و کار به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود . کارگران در این استادیوم فقط ۵_۴ ساعته کار نمی‌کنند. در بحث عملیات عمرانی برخی معارض ها مقداری کار را سخت می‌کند اما با تدابیر طلا و ابوالفتحی کار به شکل جدی پیش‌ می‌رود‌. توسط قرار گاه خانم برای سی آی پی پیمانکاری در نظر گرفته شده و تلاش می‌کنیم در زمان مقرر بخشی از استادیوم را آماده کنیم . هر کاری از دست مان بربیاید انجام می‌دهیم زیرا ورزشگاه آزادی آبروی نظام و کشور است و سعی داریم شرایط به شکلی فراهم شود که بتوانیم میزبانی کنیم. اصلا کم نمی‌گذاریم و روز گذشته که کل تهران تعطیل بود‌، کارگاه ما فعالیت داشت. به جز عاشورا و تاسوعا کارگاه را تعطیل نکردیم و حتی شبی که مراسم عفاف و حجاب برگزار شد تا یک نصفه شب کار کردیم. امیدواریم هرچه سریع‌تر شرایط مطلوبی ایجاد شود.
در ادامه علی تارقلی‌زاده، مدیر روابط بین الملل فدراسیون گفت: ۲ نامه از AFC دریافت کردیم که توضیح داده شود چه زمانی و چگونه می‌توانیم از ورزشگاه آزادی برای میزبانی استفاده کنیم.

سرخابی‌ها و مدیران فدراسیون فقط خواستار میزبانی لیگ نخبگان در آزادی شدند

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این جلسه عنوان کرد: مسائل ورزشگاه نکته‌ای نیست که بخواهیم خیلی زود مثل لباس یا پوشاک برطرف کنیم. می‌توانیم ورزشگاه آزادی را به حداقل استاندارد برسانیم تا میزبانی را بگیریم و سپس به سایر مسائل آن در طول ماه‌های دیگر رسیدگی کنیم. ظاهرا مشکل صندلی‌های CIP و VIP حل شده است اما مشکل اصلی فکر کنم سالن کنفرانس مطبوعاتی باشد که باید حل شود.

نصیبی مسئول ورزشگاه آزادی در پاسخ به این خواسته مدیرعامل پرسپولیس گفت: کار خیلی سختی است و فازهای مختلفی داریم که نمی‌توان نکته‌ای بیان کرد.

در ادامه این جلسه مهدی تاج درخواست کرد برنامه‌ای موقت برای ساماندهی ورود و خروج خبرنگاران و مربیان و بازیکنان از سالن کنفرانس در نظر گرفته شود تا میزبانی صورت بگیرد.

پس از صحبت‌های تاج و درخواست اکید او به فراهم سازی حداقل استانداردها در ورزشگاه آزادی، درباره ورزشگاه آلترناتیو دیگر از درویش و نبی سوال پرسید.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه گفت: هیچ ورزشگاه دیگری را نمی‌توان در نظر گرفت. چون هواداران کاری به این موارد ندارند.

پس از صحبت‌های درویش مهدی محمدنبی تصریح کرد: فقط باید به استادیوم آزادی فکر کنیم و اولویت دیگری برای بازی‌های باشگاهی نداشته باشیم.

علی تارقلی زاده (رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال) نیز صرفاً روی همین موضوع تاکید کرد و گفت: باید به آن رسیدگی شود اما باید آلترناتیوی را هم در نظر گرفت.

مسئول یگان ویژه نیز درمورد نحوه ورود بانوان به ورزشگاه دغدغه‌های خود را مطرح خواستار برطرف کردن مشکلات مربوط به ورودی زنان شود.

نماینده باشگاه استقلال نیز در مورد میزبانی در ورزشگاه آزادی صحبت کرد و گفت: باید روی همین موضوع دقت نظر شود

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه