اخبار داغ

راهنمای خرید پوکه معدنی؛ نکات مهم در محاسبه وزن و قیمت پوکه

راهنمای خرید پوکه معدنی؛ نکات مهم در محاسبه وزن و قیمت پوکه
یکی از بهترین سنگ های آذرین مورد استفاده در صنایع امروزی، پوکه معدنی است که در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از بهترین سنگ های آذرین مورد استفاده در صنایع امروزی، پوکه معدنی است که در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. درجه سختی انواع پوکه معدنی بسته به شرایط ایجاد آن ها در طبیعت متفاوت خواهد بود. برای خرید پوکه معدنی باید به این ویژگی ها دقت داشته باشید و مشخصات کمی و کیفی این مصالح را مورد توجه قرار دهید. بر این اساس قیمت پوکه معدنی نیز تغییر می کند. وزن پوکه معدنی یک فاکتور تاثیرگذار بر هزینه نهایی این محصولات است. در ادامه بیشتر به نکات خرید پوکه در بازار مصالح ساختمانی می پردازیم. 

پوکه معدنی چیست؟

پوکه های معدنی با ساختار اسفنجی و متخلخل از گدازه های آتشفشانی به دست می آیند و با نام علمی پومیس ارائه می شوند. در ترکیبات پوکه های معدنی موادی مانند آلومینیوم، سدیم، کلسیم و... به میزان قابل توجهی وجود دارد که ترکیبات این مصالح را تکمیل می کنند. هرچه میزان مواد معدنی پوکه ها بیشتر باشد، ارزشمندی محصول نهایی نیز افزایش می یابد. برخی از مهمترین ویژگی های پوکه معدنی به شرح زیر هستند:

  1. برای خرید پوکه معدنی باید به اشتعال پذیری این مصالح دقت داشته باشید. مقاومت حرارتی پوکه معدنی یکی از مهمترین مزایای استفاده از آن به شمار می رود. 
  2. رسانایی ضعیف پوکه معدنی در زمان خرید مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد. 
  3. قیمت پوکه معدنی تا حد قابل توجهی به میزان چگالی این محصولات مربوط می شود. 
  4. قابلیت های عایق بندی حرارتی و صوتی این مصالح نیز تا حد قابل توجهی بر مزایای خرید آن ها می افزاید. 
  5. مقاومت پوکه در برابر رطوبت بسیار بالا است و همین ویژگی کیفیت استفاده از آن را در ساختمان های مختلف افزایش می دهد. 

نکات مهم برای خرید پوکه معدنی

برای خرید پوکه معدنی همواره باید به برخی نکات دقت داشته باشید تا بهترین استفاده را از این مصالح داشته باشید. برخی از مهمترین نکات خرید پومیس معدنی را در این بخش مشاهده می کنید:

آشنایی با انواع پوکه معدنی

یکی از مهمترین نکات خرید پوکه معدنی، آشنایی با انواع دسته بندی های این مصالح است. هر مدل از پوکه های معدنی برای برخی مصارف قابل استفاده هستند. به همین خاطر پیش از هر چیز باید حتما به نیازهای خود دقت داشته باشید. کاربرد و ویژگی های انواع پوکه با هم متفاوت است و در انتخاب آن ها تاثیرگذار خواهد بود. مهمترین دسته بندی های پوکه معدنی به شرح زیر هستند:

  1. پوکه های ماسه ای که برای کف سازی ساختمانی به کار می روند. 
  2. پوکه نخودی برای بلوک سازی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. 
  3. پوکه فندقی برای شیب بندی بخش های مختلف به کار می رود. 
  4. پوکه مخلوط برای تکمیل ساختار تونل ها در حوزه شهرسازی به کار می رود. 

قیمت هر مدل پوکه معدنی با هم متفاوت است؛ نوع و مدل این مصالح هزینه خرید این اقلام را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. 

توجه به محل استخراج پوکه معدنی

برای انتخاب و خرید این مصالح باید حتما به معادن استخراج آن ها دقت داشته باشید. پوکه مربوط به هر ناحیه با ویژگی ها و ترکیبات متفاوتی در طبیعت یافت می شود. شما می توانید بر این اساس یک انتخاب مناسب در میان انواع پومیس طبیعی داشته باشید. 

انتخاب مرکز فروش پوکه 

یک نکته ویژه در خصوص خرید پوکه معدنی در نظر گرفتن مرکز فروش عرضه این مصالح است. با انتخاب یک مرکز فروش مناسب، خرید این محصولات ساده تر خواهد شد. در مراکز فروش معتبر، بهترین قیمت ها برای خرید پوکه معدنی تعیین می شود. در مراکز خرید معتبر انواع پوکه بدون ناخالصی و باکیفیت عالی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. 

طبیعی یا صنعتی بودن پوکه

در سال های اخیر ساخت و تولید پوکه های صنعتی و کارخانه ای بسیار رایج شده است. مدل های کارخانه ای با دانه بندی های هم اندازه ارائه می شوند که کارایی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. با این وجود پوکه های معدنی همواره کاربردهای بیشتری دارند. پوکه معدنی مقاومت ایده آلی دارد و با قیمت های به صرفه تری نسبت به پوکه صنعتی و کارخانه ای دارد. 

توجه به قیمت پوکه معدنی

برای خرید پوکه معدنی باید حتما قیمت خرید این مصالح را بررسی کنید و بر این اساس انتخاب نهایی را انجام دهید. قیمت پوکه تا حد قابل توجهی به نوع و مدل محصول انتخابی مربوط می شود. در این زمینه نوسانات قیمت خرید مصالح ساختمانی نیز بر هزینه نهایی محصول تاثیرگذار خواهد بود. با برآورد دقیق هزینه خرید پوکه معدنی بهتر می توانید برای بودجه بندی پروژه خود برنامه ریزی کنید.

پوکه معدنی براساس وزن محاسبه می شود یا متری؟

برای خرید پوکه معدنی باید حتما به اندازه گیری دقیق و اصولی این مصالح دقت داشته باشید. به طور کلی واحد اندازه گیری پوکه ها در دنیای صنعت، متر مکعب است. توصیه می کنیم در بازارهای فروش به دنبال مصالحی بگردید که به صورت متری عرضه می شوند. اغلب کسانی که پوکه معدنی را به صورت تنی یا کیلویی خریداری می کنند، هزینه بیشتری در وجه این محصولات می پردازند. خرید پوکه ها بر اساس واحد اندازه گیری وزن، امکان تحویل محصول بی کیفیت را برای سنگینی بیشتر سفارشات افزایش می دهد.  برای پیشگیری از پرداخت هزینه های اضافی باید قیمت پوکه معدنی را بر اساس متراژ محاسبه کنید. در زمان تحویل برای اطمینان از مرغوبیت پوکه باید میزان وزن آن را در هر متر مکعب بررسی کرده و با نمونه های اصل پوکه مقایسه کنید.

بررسی قیمت پوکه معدنی 

قیمت پوکه معدنی با در نظر گرفتن فاکتورها و عوامل مختلفی تعیین می شود. در این زمینه باید به نوع پوکه و اندازه دانه بندی آن در زمان خرید دقت داشته باشید. این موارد تاثیر به سزایی بر قیمت نهایی محصول بر جای می گذارد. کیفیت و مرغوبیت پوکه در زمان خرید به صورت مستقیم قیمت این محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد. ترکیبات موجود در پوکه معدنی بر نحوه استفاده و کاربردهای این مصالح تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. برای انتخاب بهترین محصولات باید حتما قیمت دقیق آن ها را از مراکز تجاری معتبر استعلام کنید.

بررسی وزن پوکه معدنی

هر مدل از پوکه های عدسی، فندقی، نخودی، مخلوط و... با وزن متفاوتی در مراکز فروش امروزی عرضه می شوند. مبنای اندازه گیری پوکه ها بسته به تن یا متراژ مصالح یا بر اساس حجم هر یک تعیین خواهد شد. بررسی وزن پوکه برای خرید این مصالح از اهمیت زیادی برخوردار است. در صنایع امروزی وزن پوکه ها را بر حسب حجم آن ها محاسبه می کنند. شما می توانید اطلاعات تخصصی و دقیق را در خصوص انتخاب انواع پوکه معدنی از کارشناسان معتبر مجموعه ما جویا شوید. در خرید پوکه معدنی بررسی ویژگی های کمی محصول انتخابی برای بهره وری بهتر از این محصولات اهمیت زیادی دارد. 

جمع بندی

در این بخش در رابطه با قیمت پوکه معدنی و نکات خرید این مصالح اهمیت زیادی دارد. انواع پوکه های معدنی با شرایط ویژه ای از طبیعت استخراج می شوند. هر مدل پوکه کاربری ویژه ای برای مصرف کنندگان دارد و بر این اساس انتخاب می شود. برای انتخاب هر یک باید حتما این نکات را مد نظر قرار دهید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه