اخبار داغ

سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

طرح «شهید عجمیان» گامی در جهت محرومیت‌زدایی

طرح «شهید عجمیان» گامی در جهت محرومیت‌زدایی
طرح شهید عجمیان در راستای بهبود فضای آموزشی و شاداب‌سازی مدارس با محوریت گروه‌های جهادی در لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، طرح شهید عجمیان با هدف تقویت روحیه جهادی و خودسازی معنوی و در راستای بهبود فضای آموزشی و شاداب‌سازی مدارس با محوریت گروه‌های جهادی در لرستان اجرا می‌شود.

در این طرح فعالیت‌هایی مانند تعمیر میز و نیمکت، رنگ‌آمیزی، نقاشی و شعارنویسی در مدارس محروم لرستان انجام می‌پذیرد.

بسیجی شهید سید روح‌الله عجمیان ۲۰ بهمن ۱۳۷۴ در کوهدشت لرستان متولد شد و آبان ماه سال ۱۴۰۱ در درگیری با اغتشاشگران و آشوبگران در کرج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

گروه‌های جهادی ۱۰۰ مدرسه لرستان را رنگ‌آمیزی می‌کنند

عبدالسبحان حقیقی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: گروه‌های جهادی در طرح شهید عجمیان با هدف تقویت روحیه جهادی برای رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی به مدارس مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی افزود: امسال طرح شهید عجمیان از ابتدای مرداد ماه در شهرستان دنا واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و هر استان تیم منتخب جهادی خود را به این شهرستان اعزام می‌کند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان تصریح کرد: تیم جهادی استان لرستان در قالب یک گروه ۳۰ نفره متشکل از دانش‌آموزان دوران متوسطه به شهرستان دنا اعزام شده و فعالیت‌های جهادی از جمله رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی مدارس را به مدت یک هفته انجام می‌دهند.

حقیقی‌مقدم عنوان کرد: این طرح هرساله در تابستان از ابتدای مرداد ماه تا پایان شهریورماه برای دانش‌آموزان فعال می‌شود و مدارس مناطق محروم با بافت فرسوده از خدمات بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بعد از بازگشت تیم جهادی اعزام شده گروه‌های جهادی به ۱۰۰ مدرسه در پنج شهرستان استان اعزام و کار شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس استان را انجام می‌دهند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان افزود: مدارسی که نیاز به شاداب‌سازی دارند توسط مدیران ثبت می‌شوند، تجهیزات از طریق نوسازی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و بسیج دانش‌آموزی گروه‌های جهادی را به مدارس محروم اعزام می‌کند.

 

شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه لرستان در سال گذشته

یونس بهاروند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: در طرح شهید عجمیان نیروهای مردمی و جهادی بدون گرفتن دستمزد برای شاداب‌سازی، رنگ‌آمیزی و تعمیرات مدارس اقدام می‌کنند و تجهیزات مورد نیاز توسط سازمان نوسازی در اختیار گروه‌های جهادی قرار داده می‌شود.

وی افزود: رنگ‌آمیزی فضای داخلی، شعارنویسی، نقاشی، تعمیر میز و صندلی‌، تعمیر شیرآلات و دیگر فعالیت‌ها توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان تصریح کرد: امسال ۳ میلیارد تومان برای شاداب‌سازی مدارس لرستان در نظر گرفته شده است و سال گذشته شاداب‌سازی ۴۰۰ مدرسه در سطح استان لرستان انجام گرفت.

وی بیان کرد: در این طرح مدارسی که نیاز و محرومیت بیشتری دارند در اولویت قرار دارند و امسال گروه‌های جهادی در پنج شهرستان فعالیت می‌کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه