اخبار داغ

برگزاری جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه ها؛

تاکید بر رفع مشکل چمن استادیوم نقش‌جهان/ اخطار برای سقوط مس

تاکید بر رفع مشکل چمن استادیوم نقش‌جهان/ اخطار برای سقوط مس
نوزدهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها صبح امروز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ نوزدهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها‌ی لیگ برتر از ساعت ۷:۳۰ امروز با حضور مهدی تاج، ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی نبی، نایب رئیس فدراسیون، داود رفعتی، دبير ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها، علی دهقانی، مسئول مسابقات بین‌المللی فدراسیون، محمد پورجم، مدیر ورزشگاه نقش جهان و دبیر هیات اصفهان برگزار شد.

در این نشست مسائل مربوط به میزبانی بازی‌های سپاهان و دیدار تیم ملی مقابل قرقیزستان در استادیوم مذکور مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد چمن ورزشگاه هرچه‌سریع‌تر مرمت شود.

تاج: نقش جهان آماده میزبانی است

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نوزدهمین جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر  اظهار داشت: این جلسه آخرین جلسه استانداردسازی ورزشگاه‌ها است و تذکرات لازم را هم به ورزشگاه گفتیم و باید به آن‌ها هم رسیدگی کنند. از فردا هم بازدید میدانی شروع می‌شود تا بدانیم کدام ورزشگاه‌ها آماده شده‌اند.

وی در مورد شرایط ورزشگاه نقش جهان، اظهار داشت: ورزشگاه نقش جهان یکی از بهترین ورزشگاه‌های کشور است که مرحوم ترکان در احداث آن بسیار نقش داشت. نقش جهان مشکل خاصی ندارد و چمن آنجا هم می تواند بهتر شود.

وی درمورد کیفیت نامرغوب چمن این ورزشگاه تاکید کرد: این به خود باشگاه بستگی دارد و خودشان باید آن را خیلی بهتر کنند. موظف هستیم طبق استانداردهای بین المللی AFC کار را پیش ببریم. باید نور و ورودی هواداران و نحوه بلیت فروشی را به بهترین شکل زیر نظر بگیریم. باید بازی ها را در فضایی کاملا ایمن برگزار کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: چمن ورزشگاه نقش جهان آماده بازی با الاهلی می شود. نقش جهان از هر لحاظ از دیدگاه ما آماده میزبانی سپاهان است. کافی است شما فقط روی چمن دقت کنید زیرا این موضوع دیگر به فدراسیون هم بازنمی‌گردد و باید رضایت کادرفنی و بازیکنان هم جلب شود.

تاج درخصوص ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی سیرجان گفت: در کرمان فقط مشکل هتل داریم. اگر گل گهر هتل پنج ستاره بزند، می‌تواند از بن بست به شاهراه بازی‌های ملی وارد شود.

او خاطرنشان کرد: این تیم امکانات خیلی زیادی دارد و می‌تواند به راحتی از بازی‌های بین المللی، باشگاهی و حتی بازی‌های ملی میزبانی کند. کرمان در حال حاضر، قطب فوتبال کشور است.

تاج تصریح کرد: من واقعاً از رسانه‌ها ممنونم خودمان هم خواستیم باشند تا مردم در جریان قرار بگیرند. دلیلش هم این بود که با انعکاس اخبار جلسه همگان در جریان باشند که اگر تیمی نتوانست در ورزشگاه خود میزبانی کند، دلیلش چه بوده و یک شبه چنین تصمیمی گرفته نشده. از مسئولان مس رفسنجان می‌خواهم برای مجوز حرفه ای اقدام کنند چون اگر مجوز دریافت نکنند به لیگ یک سقوط کنند.

وی افزود: اگر استانداردها رعایت نشود، قطعا بازی‌ها را به ورزشگاه دیگر منتقل می‌کنیم. ما مشکلات جدی برای مسابقات نداریم ولی اگر گل‌گهر یا مس‌رفسنجان در بالای جدول باشند، نمی‌توانند در جام باشگاه‌ها حضور داشته باشند. مس‌رفسنجان اگر امسال نتواند مجوز حرفه‌ای بگیرد، به لیگ دسته یک سقوط می‌کند. چون دو سالی است که مس‌رفسنجان نتوانسته مجوز حرفه‌ای دریافت کند و در قانون هم نوشته شده است اگر باشگاهی 3 سال مجوز نگیرد، به دسته پایین‌تر هم سقوط می‌کند.

بررسی وضعیت ورزشگاه فولادشهر، شهید سلیمانی و شهدای مس رفسنجان

تاج همچنین با اشاره به مشکلات ورزشگاه فولاد به دبیر هیات فوتبال اصفهان عنوان کرد باید این موارد رفع شود در غیر این صورت ذوب‌آهن باید بازی خود را در استان دیگری برگزار کند.

در ادامه شرایط ورزشگاه شهید سلیمانی و شهدای مس رفسنجان با حضور مهدی جهانشاهی، رئیس هیات فوتبال کرمان، محمد اسفندیارپور، مدیرعامل باشگاه گل گهر، جواد صادقی، معاون باشگاه گل‌گهر و محسن ربیعی، دبير هیات کرمان بررسی شد.

در این نشست تاج به مدیران گل‌گهر تاکید کرد برای اینکه ورزشگاه آنها برای بازی‌های بین‌المللی نیز مدنظر قرار بگیرد، باید یک هتل ۴ ستاره در این شهر ساخته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه