اخبار داغ

بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و قدیمی از اردوی تیم ملی هاکی

بازدید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و قدیمی از اردوی تیم ملی هاکی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس فدراسیون هاکی از اردوی تیم ملی هاکی سالنی در ارومیه بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از روابط عمومی فدراسیون هاکی، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی با حضور در محل اردوی تیم ملی هاکی سالنی در ارومیه، از نزدیک در جریان آماده سازی و تمرینات تیم ملی قرار گرفتند. 

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اخلاق هاکی آسیا گفت: شاهد موفقیت‌های قابل توجهی مثل قهرمانی آسیا و کسب سهمیه جهانی در هاکی هستیم.

خسروپناه در این دیدار گفت: در هر استان باید اندیشه فرهنگ ورزش ایجاد شود. سیاست گذاری شورای انقلاب فرهنگی در ارتباط با علم و دانش و فرهنگ و علم اجتماع بوده و در کنار حوزه های اصلی به مقوله ورزش در دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی به ویژه ورزش همگانی که ارتباط مستقیم با سلامت و جسم و روح دارد، به مقوله فرهنگ نیز توجه خاصی دارد که در همین راستا کمیته ورزش شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شده و باید کارگروهی در هر استان تحت عنوان «فرهنگ و ورزش» ایجاد شود تا ارتباط میان ورزش و فرهنگ در جامعه به خوبی شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: حوزه ورزش وسیع است و باید در کنار دانش ورزش، اقتصاد ورزش، سیاست ورزش، عدالت ورزش هم مدنظر قرار گیرد و از تبعیض در رشته های ورزشی دوری کرد و سعی نمود همه رشته ها یکسان دیده شوند. همچنین باید به مسائل شخصی ورزشکاران به ویژه اشتغال و مسکن توجه ویژه ای شود. 

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تعاملات علمی و بین المللی در حوزه ورزش اهمیت بالایی دارد و کرسی های جهانی را باید برای دفاع از تجلیات فرهنگی و حق و حقوق ورزشکاران ایرانی و دیگر ورزشکاران مسلمان کشورهای دیگر بدست آورد. 

وی با تشکر از ریاست فدراسیون، مربیان و کادر و به ویژه ورزشکاران رشته هاکی بخاطر کسب افتخارات اخیر و قهرمانی در آسیا و کسب سهمیه جهانی گفت: رشته هاکی هم یک رشته تیمی و تیم کشورمان در جایگاه دوم جهان ایستاده و باید میدان اقتصادی هاکی نیز وسیع درنظر گرفته شود و پاداش و تسهیلات ورزشکاران و مربیان این رشته در اولویت قرار گیرد.

بهرام قدیمی رئیس فدراسیون هاکی نیز در این دیدار اظهار کرد:  متاسفانه رشته هاکی از رشته‌هاییست که در دسترسی به منابع نتوانسته آنچنان بصورت قوی موفق باشد با این حال با مدیریت علمی، این رشته ورزشی موفق به کسب افتخارات متعدد و رسیدن به عنوان نایب قهرمانی جهانی شده است.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های اصلی هاکی کشور است که متاسفانه این رشته ورزشی دچار مظلومیت بوده و نیازمند توجه و حمایت‌های بیشتر است.

قدیمی در پایان گفت: بهره‌گیری از ارتباطات بین المللی نیز مقوله‌ای است که باید برای توسعه و رشد آن مورد توجه قرار گیرد و انشاالله اولین زمین چمن استاندارد بین المللی هاکی کشور ظرف ۳ ماه آینده در محل مجموعه ورزشی آزادی افتتاح خواهد شد و پس از آن نیز در کرمانشاه که از قطب های هاکی کشور هست، با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، چمن مصنوعی استاندارد هاکی نصب خواهد شد.

این اردو در سالنهای مجهز دانشگاه آزاد ارومیه برگزار و ولیلو ریاست دانشگاه و بایرامی مدیرکل ورزش و جوانان استان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را همراهی کردند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه