اخبار داغ

بهترین مرکز آر تی ام اس تهران

بهترین مرکز آر تی ام اس تهران
اگر دچار بیماری‌های مغزی و نخاعی شده‌اید و برای درمان خود، هر نوع دارویی را امتحان کرده‌اید، با مراجعه به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران می‌توانید به بهبودی کامل دست پیدا کنید! آر تی ام اس، یک درمان بدون درد و غیر تهاجمی است که بدون خونریزی و یا جراحی، بیمار را از شر بیماری‌های مغزی نظیر سکته مغزی، افسردگی و ام اس نجات می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اگر دچار بیماری‌های مغزی و نخاعی شده‌اید و برای درمان خود، هر نوع دارویی را امتحان کرده‌اید، با مراجعه به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران می‌توانید به بهبودی کامل دست پیدا کنید! آر تی ام اس، یک درمان بدون درد و غیر تهاجمی است که بدون خونریزی و یا جراحی، بیمار را از شر بیماری‌های مغزی نظیر سکته مغزی، افسردگی و ام اس نجات می‌دهد. اگر با این روش درمانی آشنایی ندارید و یا به دنبال بهترین مرکز آر تی ام اس تهران می‌گردید، در ادامه این محتوا ما را همراهی کنید.

تی ام اس تراپی

تی ام اس تراپی یا آر تی ام اس چیست؟

تحریک مغناطیسی فراجمجمه‌ای (TMS) یک روش درمانی غیرتهاجمی است که از میدان‌های مغناطیسی برای تحریک سلول‌های عصبی در مغز استفاده می‌کند. این روش در درجه اول برای درمان اختلالات خلقی، به ویژه افسردگی ماژور که به درمان‌های دیگر پاسخ نداده است، استفاده می‌شود. در TMS، یک کویل مغناطیسی روی سر شما قرار داده می‌شود و پالس‌های کوتاه و فشرده میدان مغناطیسی را به مغز شما ارسال می‌کند. این پالس‌ها سلول‌های عصبی را در ناحیه مورد هدف تحریک کرده و می‌توانند فعالیت الکتریکی مغز را در آن ناحیه تغییر دهند. کلینیک تبسم، بهترین مرکز آر تی ام اس تهران بوده و به عنوان مجهزترین مرکز توانبخشی شناخته می‌شود.

مزایا و معایب استفاده از دستگاه آر تی ام اس

مزایا

در اینجا برخی از مزایای کلیدی استفاده از دستگاه rTMS آورده شده است:

  1. غیرتهاجمی: برخلاف برخی از درمان‌های دیگر برای اختلالات خلقی، rTMS یک روش غیرتهاجمی است، به این معنی که نیازی به جراحی یا بیهوشی ندارد. این امر rTMS را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی تبدیل می‌کند که از روش‌های تهاجمی می‌ترسند یا نمی‌توانند آن‌ها را تحمل کنند. این افراد برای تی ام اس تراپی می‌توانند به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران؛ یعنی کلینیک تبسم مراجعه نمایند.
  2. بدون درد: درمان با rTMS معمولاً بدون درد است. اکثر افراد در طول درمان فقط ناراحتی کمی مانند احساس ضربه یا لرزش در پوست سر را تجربه می‌کنند.
  3. هدفمند: یکی از مزایای اصلی rTMS این است که می‌توان از آن برای تحریک مناطق خاصی از مغز استفاده کرد. این امر rTMS را به ابزاری دقیق تر برای درمان اختلالات خلقی نسبت به داروها تبدیل می‌کند، که می‌توانند بر کل بدن تأثیر بگذارند. با rTMS ، می‌توان کویل را به طور دقیق در ناحیه‌ای از مغز که مسئول تنظیم خلق و خو است، قرار داد. این امر به تمرکز درمان بر روی ناحیه‌ای که بیشترین نیاز به آن را دارد کمک کرده و احتمال عوارض جانبی را کاهش می‌دهد. برای درمان توسط آر تی ام اس، لازم است به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران مراجعه کنید.
  4. اثرات ماندگار: اثرات rTMS می‌تواند ماندگار باشد، به این معنی که می‌تواند برای ماه‌ها یا حتی سال ها پس از درمان ادامه یابد. این امر rTMS را به گزینه‌ای جذاب برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال یک راه حل بلندمدت برای علائم افسردگی خود هستند.
  5. عوارض جانبی کمی دارد: rTMS در مقایسه با سایر درمان‌های اختلالات خلقی، عوارض جانبی کمی دارد. عوارض جانبی شایع شامل سردرد، خستگی و ناراحتی پوست سر است که معمولاً خفیف و کوتاه مدت هستند. با مراجعه به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران و تجربه و مهارت پزشک در استفاده از دستگاه آر تی ام اس، نگران عوارض جانبی این نوع درمان نباشید!
  6. موثر برای افراد مقاوم به درمان: rTMS می‌تواند برای افرادی که به درمان‌های دیگر مانند داروها پاسخ نداده‌اند، موثر باشد. این امر rTMS را به گزینه‌ای امیدوارکننده برای افرادی ارائه می‌دهد که از افسردگی شدید یا مزمن رنج می‌برند.
  7. کاربردهای بالقوه دیگر: علاوه بر افسردگی، rTMS در حال بررسی برای درمان طیف وسیعی از سایر شرایط، از جمله اضطراب، وسواس فکری-اجباری، درد مزمن، سکته مغزی و بیماری آلزایمر است. با مراجعه به کلینیک تبسم، بهترین مرکز آر تی ام اس تهران، می‌توانید انواع بیماری‌های مغزی و نخاعی خود را که به درمان‌های دارویی پاسخ نداده‌اند، درمان کنید.

معایب

  1. هزینه: هزینه درمان با rTMS می‌تواند گران باشد. از آنجایی که rTMS یک درمان تجربی در نظر گرفته می‌شود، معمولاً تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. هزینه درمان می‌تواند بسته به محل زندگی شما، تعداد جلسات مورد نیاز و نوع تجهیزات مورد استفاده، متفاوت باشد.
  2. عوارض جانبی: در حالی که rTMS به طور کلی به عنوان یک روش درمانی ایمن در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند. عوارض جانبی شایع شامل سردرد، خستگی، سرگیجه، حالت تهوع و ناراحتی پوست سر است. در موارد نادر و در صورتی که به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران مراجعه نشود، ممکن است عوارض جانبی جدی‌تری مانند تشنج ممکن رخ دهد.
  3. عدم پاسخگویی: rTMS برای همه افراد موثر نیست. برخی از افراد ممکن است هیچ بهبودی در علائم خود مشاهده نکنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط یک بهبودی جزئی را تجربه کنند. عوامل متعددی می‌توانند بر اثربخشی rTMS تأثیر بگذارند، از جمله شدت افسردگی، سایر شرایط پزشکی و داروهای مصرفی.
  4. عدم دسترسی: rTMS در همه جا به طور گسترده در دسترس نیست. یافتن یک ارائه‌دهنده واجد شرایط که rTMS را ارائه می‌دهد و همچنین مراجعه به بهترین مرکز آر تی ام اس تهران، به خصوص در مناطق روستایی یا کم جمعیت، دشوار می‌باشد.
  5. زمان: درمان با rTMS می‌تواند زمان بر باشد. اکثر افراد به 20 تا 30 جلسه درمان که هر جلسه 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد، نیاز دارند. جلسات درمانی معمولاً پنج روز در هفته به مدت چند هفته انجام می‌شوند.
  6. ملاحظات خاص برای برخی از افراد: rTMS برای همه افراد مناسب نیست. زنانی که باردار هستند یا دارای ایمپلنت‌های فلزی خاص در سر خود هستند، نباید rTMS انجام دهند. افراد مبتلا به صرع، تومور مغزی یا سایر شرایط عصبی نیز باید با احتیاط از rTMS استفاده کنند. از این رو؛ یافتن بهترین مرکز آر تی ام اس تهران اهمیت پیدا می‌کند.

دکتر روزبه کاظمی

ویژگی‌های بهترین مرکز تی ام اس تراپی

انتخاب بهترین مرکز آر تی ام اس تهران، به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، یک مرکز TMS خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. تجربه و تخصص
  • تیم پزشکی: متخصصان پزشکی که TMS را انجام می دهند، باید دارای مجوز و آموزش دیده در استفاده از این روش درمانی باشند. آن‌ها باید تجربه درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها با TMS را داشته باشند. دکتر روزبه کاظمی، اولین دارنده گواهینامه تخصصی آر تی ام اس در ایران از دانشگاه مونیخ آلمان بوده و موسس بهترین مرکز آر تی ام اس تهران می‌باشد. پس با مراجعه به کلینیک تبسم، خیال‌تان از تیم پزشکی این مجموعه راحت باشد.
  • سابقه: مرکز باید سابقه اثبات شده‌ای در ارائه نتایج موفق با TMS داشته باشد.
  1. دسترسی:
  • محل: مرکز باید در مکانی مناسب و قابل دسترسی برای شما باشد.
  • زمان انتظار: زمان انتظار برای نوبت باید معقول باشد.
  • بیمه: مرکز باید با شرکت بیمه شما کار کند.
  1. کیفیت:
  • تجهیزات: مرکز باید از تجهیزات جدید و پیشرفته TMS استفاده کند. کلینیک تبسم که به عنوان بهترین مرکز آر تی ام اس تهران شناخته می‌شود، دارای مجهزترین و مدرن‌ترین تجهیزات برای تی ام اس تراپی می‌باشد.
  • محیط: محیط مرکز باید تمیز، راحت و آرام باشد.
  • مراقبت از بیمار: کارکنان باید دلسوز، با احترام و پاسخگو به نیازهای شما باشند.
  1. هزینه:
  • هزینه درمان: هزینه درمان باید منصفانه و شفاف باشد.
  • گزینه‌های پرداخت: مرکز باید گزینه‌های مختلف پرداخت را ارائه دهد.

در نهایت، بهترین راه برای انتخاب بهترین مرکز آر تی ام تهران برای شما، صحبت با چند مرکز مختلف و پرسیدن سوالات خود است.

چرا کلینیک تبسم به عنوان بهترین مرکز آر تی ام اس شناخته می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی که در انتخاب بهترین مرکز آر تی ام اس تهران باید به آن توجه کنید، وجود متخصص و استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته است. در کلینیک تبسم، دکتر روزبه کاظمی دارنده اولین گواهینامه آر تی ام اس در ایران بوده و از تجربه و مهارت بسیار بالایی برای استفاده از دستگاه آر تی ام اس برخوردار است. این مرکز مجهز به مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های آر تی ام اس می‌باشد. همچنین بیماران می‌توانند همزمان با تی ام اس تراپی، نسبت به توانبخشی سکته مغزی و ... در زمینه‌های مختلف از جمله کار درمانی، گفتار درمانی و روانشناسی اقدام نموده و با سرعت بالاتری به بهبودی دست یابند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه