اخبار داغ

ارمغان پیروزی با پایداری و ایستادگی؛

مقاومتی که گفتمان انقلاب اسلامی را گسترش داد

مقاومتی که گفتمان انقلاب اسلامی را گسترش داد
در پی پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم جنایت‌کار صهیونیستی، این روز به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شد و این مقاومت موجب شد تا گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه گسترش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری «راه آرمان»؛ امروز بیست و سوم مردادماه بر اساس اعلام مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سالگرد ۳۳ روزه مقاومت حزب‌الله لبنان در برابر رژیم غاصب و جنایت‌کار صهیونیستی، روز مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است.

پیروزی بسیار بزرگ حزب‌الله لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در این جنگ ۳۳ روزه الگوی مقاومت اسلامی شد و این پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی را در منطقه گسترش داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به روز مقاومت اسلامی با بیان اینکه موضوع مقاومت در آموزه‌های دینی، مسئله‌ای است که در قرآن و روایات بر آن تأکید شده است، گفت: خداوند متعال در سوره انفال آیه ۳۹ فرموده است « وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ بَصيرٌ؛ و با آنان بجنگید تا زمانی که دیگر فتنه‌ای نباشد و تمامی دین برای خدا گردد، پس اگر دست برداشتند، خداوند به آنچه می‌کنند بیناست».


ایستادگی مسلمانان عالم در برابر دشمنان تا پیروزی

امام جمعه شهرستان فاریاب ادامه داد: بر اساس این تفکر از صدر اسلام تاکنون جنگ‌هایی را داشته‌ایم، در زمان پیامبر اکرم(ص) و امیرالمؤمنین علیه‌السلام جنگ‌های متعددی انجام شد چراکه بر اساس سفارش اکید اسلام در مقابل دشمن نباید کوتاه بیاییم.

وی ابراز کرد: ما شاهد مقاومت مردم لبنان در جنگ‌های مختلف ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و غیره بوده‌ایم و همچنین در سال‌ها و ماه‌های اخیر ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کردند و حدود ۴۰ هزار نفر از مردم غزه تاکنون به‌شهادت رسیده‌اند و این ایستادگی نشان می‌دهد تا ظلم و ظالم است، اسلام اجازه نمی‌دهد در مقابل آن‌ها تسلیم شویم، چراکه هزینه تسلیم بیش‌تر از هزینه مقاومت است.

گروهی با اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: بر اساس همین تفکر مسلمانان در عالم در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند.

امروز خون شهدا قدس بسیار تأثیرگذار است

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رضوانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به آیه هفت سوره محمد گفت: خداوند متعال وعده داده است « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر (آئین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.»

امام جمعه شهرستان منوجان افزود: همچنین خداوند متعال در آیه پنج سوره قصص تأکید کرده است « وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَ نَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَ نَجعَلَهُمُ الوارِثينَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم»؛ بر اساس آیات قرآن کریم، امروز زمزمه تحقق وعده الهی در جهان پیچیده است.

وی اظهار کرد: گرچه در ظاهر مظلومانه‌ترین امت امروز به دست شقی‌ترین انسان‌ها به‌شهادت می‌رسند، اما بر اساس آیات قرآن کریم، بشارت‌هایی برای آن‌ها رسیده است که در مقابل ظلم ایستادگی کنید و امروز خون شهدا قدس بسیار تأثیرگذار است.

نمونه بارز مقاومت در مقابل استکبار در یمن

رضوانی با اشاره به اقدامات آمریکا و انگلیس در قِبال ملت مظلوم یمن بیان کرد: هم‌اکنون شاهد هستیم که دشمنان و غربی‌ها در مقابل ملت یمن به زانو درآمده‌اند و این اقدامات نمونه بارز ایستادگی مظلومین در مقابل دشمنان است.

امام جمعه منوجان با تأکید بر اینکه ان‌شاءاالله پرچم سرافراز اسلام بر کاخ‌های استبداد و استکبار به اهتزاز درخواهد آمد، خاطرنشان کرد: به ملت مظلوم و ایستاده محور مقاومت که ایران اسلامی سمبل آن است، درود می‌فرستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم دانشی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت گفت: خداوند متعال در آیه فرموده است« إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ؛ به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین نباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.»

مقاومت تنها راه پیروزی ملت فلسطین در برابر استکبار است

امام جمعه شهرستان بم ادامه داد: در تاریخ اسلام هر جا که اولیاء الهی و پیروان آنان در برابر شرک و کفر مقاومت کردند، شیرینی آن را برداشت کردند.

وی بیان کرد: ما در تاریخ اسلام و معاصر، فلسطین را با تمام وجود درک و مشاهده می‌کنیم و هر جا که ایستادگی و مقاومت بوده، شاهد پیروزی امت اسلام بودیم و به تعبیر رهبر انقلاب، مقاومت کردن هزینه‌هایی دارد اما سازش هزینه هایش بیشتر است.

دانشی اظهار کرد: همچنان که ملت ایران اسلامی در برابر شرک و کفر ایستادگی و مقاومت کرد و نتیجه آن پیروزی نظام مقدس و استقرار این حکومت در این کشور را دیدیم و در تاریخ ملت فلسطین نیز این‌گونه است و هزینه‌هایی داده شده است و در این مسیر هزاران شهید تقدیم شده است.

امام جمعه شهرستان بم خاطرنشان کرد: تنها راه پیروزی اسلام و ملت فلسطین در برابر جهان استکبار ایستادگی، مقاومت و پایداری است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه